Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش  ایرنا، آیدین ختلان روز دوشنبه در مراسم امضا موافقت نامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری افزود: این پارک جز منظومه تحقیقاتی وزارت علوم است که از هسته‌های فناور بخش خصوصی حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: پارک فناوری صنعت نفت ،دومین پارک تقاضا محور کشور با گسترده فعالیت در سراسر ایران است زیرا ادعا داریم هر شرکت فناوری که ادعای تولید فناوری در صنعت نفت را داشته باشد موظف به حمایت از آن هستیم و یکی از ابزارهای حمایتی نیز "مرکز رشد نوآوری و رشد مشترک" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پارک فناوری صنعت نفت اظهار داشت: از آنجایی که وظیفه اصلی ما حمایت از شرکت‌ها در مراحل پیش رشد و رشد نبوده و شامل مراحل بلوغ شرکت‌ها است از این رو شبکه ای از مراکز رشد فعال در حوزه صنعت نفت ایجاد می کنیم و واحدهای خارج شده از مراحل رشد و پیش رشد آنها در این پارک پذیرش خواهند شد.
ختلان  ادامه داد: "پذیرش همبسته و غیر مستقر" دیگر حمایت این پارک است ،ما نوعی از پذیرش را در آیین نامه پارک تعریف کردیم که بر اساس آن صرفا شرکت‌های این حوزه نیاز به استقرار در پارک برای دریافت حمایت‌ها ندارند بلکه اگر ادعا این باید که یک فناوری، خدمت و یا محصول جدید در صنعت نفت کشور عرضه کرده باشد می‌تواند در موقعیت خودش باشد و ما آنها را پذیرش می‌کنیم.
رییس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت ادامه داد: "پارک همکار"  از دیگر ابزارهای حمایتی این پارک است در این ابزار پارک همکار مرتبط و پارک همکار نیمه مرتبط تعریف شده است. در پارک همکار از تمامی واحدهای فناور فعال در صنعت نفت در صورتی که با ما توافق نامه به امضا برسانند حمایت می‌کنیم، علاوه بر آن از پارک‌های فناوری عمومی که دارای شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت هستند نیز بر اساس موافقت نامه‌ای که با آنها به امضا می‌رسانیم، در قالب پارک نیمه همکار از آنها حمایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به امضا هشت موافقت نامه میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و برخی از دانشگاه‌ها و پارک‌ها گفت: در این مراسم ۳ موافقت نامه برای ایجاد مرکز رشد مشترک میان ما و "موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران"، "دانشگاه صنعتی سهند" و "پارک فناوری سمنان" امضا شده است و امضا موافقت نامه برای راه اندازی دو مرکز نوآوری مشترک با "پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران" و "دانشگا شهید چمران اهواز" از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد.
 وی گفت: علاوه بر آن با "پارک علم و فناوری یزد" و "پارک فناوری خراسان شمالی" دو موافقت نامه برای ایجاد پارک همکار و نیمه همکار به امضا می‌رسد و با پارک علم وفناوری خراسان موافقت نامه برای ایجاد پارک فناوری نیمه مرتبط به امضا رسید.
وی ، پذیرش از شرکت‌ها و واحدهای فناور را از ماموریت‌های اصلی هر پارک فناوری دانست و ادامه داد: ما اولین پارکی هستیم که پذیرش این واحدها را برون سپاری کردیم، میزان تقاضا از سوی شرکت‌ها برای استقرار در این پارک بالا است.
وی  یادآور شد: تاکنون ۱۳۰ تقاضا ببرای پارک ما ارسال شده است که از این تعداد ۹ شرکت تایید اولیه شدند که بعد از بررسی ها هفت شرکت برای استقرار در این پارک مورد تایید قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت پارک علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت پارک علم و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت پارک علم و فناوری دانش بنیان ها دانشگاه تهران موافقت نامه فناوری صنعت نفت پارک فناوری پارک همکار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، سجاد عباسی فشمی مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است.

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth۲۰۲۴.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090208 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد