Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:53:41 GMT

موسسه رازی تاریخ علم و تمدن ایرانی را منعکس می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۱۱۱۷

موسسه رازی تاریخ علم و تمدن ایرانی را منعکس می کند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید سعید رضا عاملی روز دوشنبه در بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، افزود: ظرفیت بزرگی در تولید واکسن های انسانی و حیوانی در موسسه رازی وجود دارد به طوریکه ۸۵ درصد ظرفیت تولید واکسن انسانی و حدود ۹۵ درصد ظرفیت تولید واکسن های حیوانی را این موسسه برعهده دارد.

وی با بیان اینکه موسسه رازی مرجعیت مهمی برای پیشگیری و تامین سلامت جامعه دارد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با ماموریتی که در حوزه علم و فناوری دارد برایش مهم است که موسسه ای مثل رازی ظرفیت حداکثری خود را در توسعه سلامت در ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ثبت ظرفیت علمی و تمدنی موسسه رازی در کتب درسی و در منابع تاریخی تمدنی ایران اهمیت دارد که در این حوزه می توان به موسسه کمک کرد تا بتواند گام های بلندی بردارد.

عاملی به پنج نیاز اصلی جامعه در حوزه های مختلف امنیت، غذا، سلامت، محیط زیست و سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: یک رکن از پنج رکن نیازهای جامعه حوزه سلامت است و یک موسسه ای در ظرفیت رازی که قدمت تاریخی زیادی دارد و از اعضای وزین دانشمندی برخوردار است و هم صنعت پیچیده سرم سازی و واکسن سازی را بهره مند است می تواند نقش جدی در این زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر مشکلاتی که موسسه رازی با آن مواجه است آسیب شناسی شود، می توان  راه حل هایی را در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگ به نظر اعضای این شورا رساند و گره گشایی برای تقویت موسسه رازی انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت واکسن کرونا نگاه ها به سمت موسسه رازی است و اگر چه واکسن به مرحله سوم کارآزمایی بالینی خود می رسد ولی در آینده نزدیک موسسه رازی می تواند حجم اساسی نیاز کشور را به این واکسن تامین کند.

بر اساس گفته رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم اکنون ۴۰۰ هزار دز واکسن رازی کووپارس در انبار این موسسه موجود است و در صورت صدور مجوز وارد عرصه مصرف می شود.

اسحاقی قول تولید ۲۰ میلیون دز واکسن ایرانی رازی کووپارس را تا پایان آذرماه سال جاری داد.

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن رازی کوو پارس سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی استان البرز پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن رازی کوو پارس سید سعیدرضا عاملی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واکسن رازی کوو پارس سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی استان البرز شورای عالی انقلاب موسسه رازی سرم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط موسسه شمیم و با همکاری انتشارات دال برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

به گزارش مشرق، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط موسسه شمیم و با همکاری انتشارات دال برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی، مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آن‌ها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد