Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارشناس مسائل بین الملل گفت: توقع می رود دولت جدید تقویت دیپلماسی عمومی و همچنین رسانه را در دستور کار قرار دهد چراکه دیپلماسی عمومی در روابط بین الملل و تقویت رسانه برای همراهی مردم مهم است.
به گزارش خبرگزاری آریا، خوش چشم افزود: وقتی آقای رئیسی رئیس جمهور همه هدفش اقتصاد و معیشت مردم است، در حوزه سیاست خارجی هم قطعا دنبال افزایش تجارت خارجی با هر جایی از جمله کشورهای تحریم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به لزوم توجه به باشگاه تحریمی ها (کشورهای تحریم شده) افزود: کشورهای آمریکای لاتین مثل ونزوئلا را ساده از دست ندهیم. وقتی ونزوئلا پول های بنزین خریداری شده از ایران را جلوتر پرداخت کرده و پرچم ما را در منطقه به دست می گیرد، این به معنای بازشدن حوزه نفوذ ما در دیپلماسی عمومی است.
وی تقویت دیپلماسی عمومی در کنار سیاست خارجی و توجه به سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را خیلی مهم دانست و گفت: در بحث ایرانیان خارج از کشور پتانسیل بالایی وجود دارد که تاکنون نادیده گرفته شده است.
آقای خوش چشم همچنین همراهی مردم را چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه اقتصاد ضروری دانست و تصریح کرد: چه آنهایی که به آقای رئیسی رای دادند و چه آنهایی که به فرد دیگری و چه آنهایی که اصلا رای ندادند، باید دولت را همراهی کنند.
وی گفت: اگر دولت می خواهد مثلا راه آهن رشت به آستارا یا تعریض گذرگاه مرزی افغانستان را اجرا کند، همین مردم باید مشارکت کنند و اوراق قرضه بخرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، کارشناس مسائل بین الملل همراهی رسانه ها را در اعتمادزایی و افزایش مشارکت مردم در پروژه های دولت ضروری دانست و تاکید کرد: رسانه ها روابط عمومی نیستند که به مردم بگویند چه کار کنند و آنها هم بپذیرند، رسانه قاعده دارد و من امیدوارم در حوزه رسانه و دیپلماسی عمومی شاهد رشد در این دولت باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیپلماسی عمومی رسانه دیپلماسی عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ سپهر خلجی امروز- پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان ایلام اظهار کرد: به زودی فراخوانی با همکاری سازمان آموزش اداری و استخدامی برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها خواهیم داشت زیرا این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت ایلام کمک کنند تا یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بر داشته شود، افزود: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

خلجی اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی اضافه کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است بنابراین منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تأمین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

کد خبر 750131

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است