Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین وضعیت لیست کشور‌های پرخطر و ویژه را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان هواپیمایی کشوری، آقای محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه از نظر مقدار در گردش سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشور‌ها به سه گروه تقسیم بندی شده‌اند، گفت: پذیرش مسافر به طور مستقیم و غیرمستقیم از کشور‌های ویژه (کشور‌های دارای سویه جهش یافته) شامل برزیل و اروگوئه تا اطلاع ثانوی ممنوع و ورود دیپلمات‌ها، ماموران دولتی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی منوط به تایید وزارت امور خارجه با رعایت پروتکل‌های ابلاغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 42 کشور در شرایط پرخطر قرار دارند افزود: سفر‌های مستقیم و غیر مستقیم از کشور‌های پرخطر (کشور‌های با بروز بالای بیماری) شامل آندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، قبرس، اکوادور، مصر، اسواتینی، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی، کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مالزی، مغولستان موزامبیک، نامبیبیا، نپال، هلند، عمان، پاراگویه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشیل، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمباوه برقرار است.
ذیبخش با بیان اینکه رعایت پروتکل ابلاغی مراقبت مرزی هوایی- دریایی از کشور‌های مذکور الزامی است، تصریح کرد:، اما مسافران ورودی از این کشور‌ها علاوه بر تست منفی پی سی آر از نظر کرونا در مبدا (با مهلت 96 ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی سی آر کرونا) قرار گیرند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سایر کشور‌ها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و تست پی سی آر منفی از کشور مبدا با مهلت 96 ساعت برای ورود به کشور کفایت می‌کند، همچنین غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک) برای این گروه انجام خواهد شد و در صورت نیاز تست (پی سی آر) مجددا به عمل خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه مسافران ورودی از کشور‌های اروپایی همانند سایر مسافران باید تست پی سی آر منفی از کشور مبدا (بامهلت 96) به همراه داشته باشند، افزود: برای افرادی که دو نوبت واکسن تزریق کرده و 15 روز از دوز دوم گذشته باشد با داشتن کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند و در لیست کشور‌های پرخطر بوده‌اند بایستی در بدو ورود تست PCR مجدد از آن‌ها به عمل آید و تا زمان جواب در منزل در قرنطینه باشند.
وی ادامه داد: مقرر شد چنانچه کشور‌های همسایه در گروه پر خطر قرار گیرند در بدو ورود تست PCR منفی با مهلت 96 ساعت داشته و در بدو ورود مراقبت سندرمیک به عمل آید و صرفا در صورت علامت دار بودن از آنان تست PCR مجدد به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برزیل اروگوئه پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد