Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@21:30:45 GMT

رگبارهای تابستانه در ۱۸ استان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۱۳۳۳

امروز در بعدازظهر و اوایل شب در برخی استان ها رگبار ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، امروز در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی فردا در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز، مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان و جنوب کرمان مورد انتظار است، گفت: چهارشنبه نیز بارش در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد.

پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

با توجه به افزایش سرعت وزش باد طی فردا و چهارشنبه، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود همچنین طی این مدت شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی رگبار تابستانه هواشناسی روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی ارتفاعات البرز برخی نقاط وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری، در تشریح وضعیت مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند، افزود: بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. شهر دزفول در استان خوزستان بارش‌های زیادی در حدود ۱۲۷ میلی‌متر داشته است و همچنین بخش‌هایی از بندر امام دچار آب‌گرفتگی شد.

وی ادامه داد: راه‌های اصلی باز است ولی در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری به راه‌های عشایری خسارت جدی وارد شده است. در برخی از مناطق تلفات دامی گزارش شده، اما خوشبختانه گزارشی از خسارت جانی به ما نرسیده است. البته ما همچنان در حال ارزیابی هستیم.

ظفری از وصل شدن برق شهر معمولان خبر داد و گفت: در حاشیه شهر اسلام برخی از خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی‌شده بودند که اهالی به جای امن منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر استان ایلام، در مناطقی از خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند، با کمک نیروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدن و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: صبح امروز با توجه بارش‌های شب گذشته از برخی مناطق حاشیه تهران بازدید داشتیم. همه نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند. در استان‌های شمالی کشور، شمال غربی و شمال شرقی کشور هم برای امروز آماده‌باش کامل اعلام کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرکشی‌ها انجام شده و ستادهای بحران تشکیل شده است، گفت: دیشب در چهارمحال بختیاری ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است که بتوانیم این دو روز را با ایمنی کامل فضا رو مدیریت کنیم.

کد خبر 6096201

دیگر خبرها

  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • ادامه باران در ۱۷ استان / باران جدید از دوشنبه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است