Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان همزمان با وخامت بی‌سابقه اوضاع امنیتی در این کشور، طی دیداری با رهبران سیاسی و جهادی بر تقویت نیروهای «بسیج مردمی» تاکید کرده است که بار درگیری بیش از گذشته به عهده مردم گذاشته خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با وخامت بی‌سابقه اوضاع امنیتی در افغانستان، دولت این کشور به جای تقویت نیروهای امنیتی بر مقابله نیروهای بسیج مردمی تاکید دارد که این تلاشی برای گذاشتن بار درگیری‌ها بیش از گذشته به عهده مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای دیدار اشرف غنی با شماری از شخصیت‌های سیاسی و جهاد این کشور خبر داده است.

اشرف غنی در دیدار امروز که در ارگ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، علاوه بر رایزنی با برخی چهره‌های سیاسی، روسای پارلمان و سنا نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت از نیروهای امنیتی درباره انسجام، تقویت و تجهیز سریع نیروهای بسیج مردمی در چارچوب دولت این کشور رایزنی کرده است.

«اسدالله ندیم» از کارشناسان امور نظامی در افغانستان پیش‌تر به «دویچه وله» گفته بود: بسیج مردمی در کوتاه مدت خوب است و مردم ممکن است از این طریق بتوانند از مناطق خود دفاع کنند، اما این در آینده به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود و رهبری دولت مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است.

وی تاکید کرد که دولت پیش از توزیع سلاح بین مردم باید برای تقویت نیروهای امنیتی تلاش می‌کرد و افراد شایسته را در رهبری این نهادها می‌گماشت.

به گفته ندیم، «این اقدامات پیش از این در زمان خروج نیروهای شوروی صورت گرفته بود و چهره‌های با نفوذ، جنگسالاران و رهبران احزاب در رأس بسیج‌های مردمی قرار گرفتند اما آن‌ها در نهایت با استفاده از فرصت به نفع خود عمل می‌کنند نه به نفع نظام».

اشرف غنی: افزایش شمار نیروهای امنیتی اولویت دولت افغانستان استطالبان: اعلام جنگ و اتهام‌زنی عمر دولت اشرف غنی را طولانی نمی‌کنداشرف غنی: هدف ما رسیدن به صلح است/ هیچ معامله‌ای نیست برای شرایط کنونی آماده نبودیم

«نصرالله استانکزی» استاد دانشگاه کابل چندی قبل گفته بود که بهتر است دولت نیروها مردمی را در چارچوب نیروهای مسلح افغانستان به ویژه پلیس و یا ارتش تنظیم کند تا از وقوع یک بحران جدید جلوگیری شود.

وی با هشدار اینکه چنین اقداماتی سبب بروز اختلافات قومی افغانستان خواهد شد، اظهارداشت: «این مسئله بعداً زمینه ساز بحران داخلی دیگری می‌شود؛ امیدوارم زمانی نرسد که این اقدام منجر به جنگ داخلی و حتی جنگ ملک الطوایفی در کشور شود».

از سوی دیگر، سخنگوی طالبان پیش از این گفته بود که چنین اقداماتی عمر دولت اشرف غنی را طولانی نخواهد کرد.

طالبان تا کنون مراکز پنج ولایت را در حوزه‌های شمال، شمال‌شرق و جنوب‌غرب کشور تصرف کرده است.

انتهای پیام/.

   

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نیروهای امنیتی تقویت نیروهای بسیج مردمی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند