Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در دیدار اعضای شورای شهر شهرستان ارومیه، اظهار کرد: تقوا و خداترسی مهم‌ترین راه و وسیله برای رسیدن به اهداف الهی است که متأسفانه تقوای الهی در مدیریت‌ها رو به فراموشی رفته است.

وی با بیان اینکه اگر تقوای الهی داشته باشید یقیناً در کار خدمت به مردم در شورای شهر موفق خواهید بود، افزود: کارها را به خاطر خداوند انجام دهید و همواره خود را در این مسیر محک بزنید تا از این مسیر منحرف نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر تمام امکانات برای مدیریت شهری در اختیار شما باشد ولی تقوا و خداترسی در شما نباشد در انجام وظایف خدمت به مردم شکست خواهید خورد، کار معمولی در شورای شهر پاسخگو نخواهد بود و باید جهادی و شبانه روزی کار کنید.

وی با تاکید بر اینکه از افراد پاکدست و متدین در امورات و مسئولیت‌ها استفاده کنید نه اینکه معیار انتخاب مسئولین فامیلی و حزبی باشد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه در انتخاب مدیران عدم توجه به پاک دستی و تدین افراد است چرا که کسی که از خداوند نمی ترسد از مسئول بالادستی خود هم نخواهد ترسید.

حجت الاسلام قریشی عنوان کرد: از تجربیات شورای های شهر قبلی و شهرهای دیگر حتی کشورهای خارجی استفاده کنید و از نظرات اساتید دانشگاه و نخبگان در امورات شورای شهر مشورت بگیرید، تجربیات خود را در شورا به صورت مکتوب نوشته و برای اعضای بعدی شورا به جا بگذارید تا از آن استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش کنید برآیند و نتیجه امورات و فعالیت‌هایتان در شورا رسیدگی به محرومان و فقرا باشد، گفت: رسیدگی به فقرا و محرومان بر اساس روایات کدورت و سیاهی دل انسان را برطرف و رضایت خداوند را به سرعت جلب می‌کند، از امکاناتی که در شورا در اختیار دارید در راستای کمک بیشتر به فقرا و نیازمندان استفاده کنید.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما در راستای شفاف سازی در خصوص عوارض اخذ شده از مردم استفاده کنید، افزود: از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و نظرات اساتید برای افزایش درآمد شهرداری استفاده کنید.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به بانوان در برنامه‌های شورای شهر، گفت: مسئله امور بانوان مسئله مهمی است و باید سرفصل مناسبی برای کار برای بانوان در شورا ایجاد شود، اگر برنامه‌ها و مجموعه‌های تفریحی ویژه ای برای بانوان در شهر ایجاد شود بسیاری از مشکلات در زمینه تفریح بانوان رفع می‌شود.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در شوراهای قبلی در زمینه تفریح بانوان انجام شده پارک ویژه بانوان است که مورد رضایت آحاد مردم قرار گرفته است.

کد خبر 5277620

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی شورای شهر ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار شورای شهر آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه اردبیل مراسم عزاداری گرگان خطبه های نماز جمعه استفاده کنید شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پشتوانه مالی ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: یکی از مشکلات شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار آن‌ها نیست و هیچگونه پشتوانه مالی ندارند که زیبنده جایگاه شورا نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عارف جعفری، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: شورا تشکلی مردمی بوده و نزدیک‌ترین نهاد به مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تحولی بنیادی در زمینه شوراها صورت گرفت که باعث شد شورا به عنوان یک عامل اصلی و تأثیرگذار در اداره امور کشور و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی نقش آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: این تحول بنیادی سبب شد که شورا ماهیت دینی و اسلامی خود را بشناسد و مردم نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و قانون اساسی کشور برای شورا ارزش خاصی قائل شوند.

جعفری تاکید کرد: شورا از جایگاه قانونی برخوردار بوده چون در قانون اساسی نیز جایگاه شورا تعیین شده است اما هنوز در ادارات برای مصوبات شورا ارزشی قائل نیستند و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار نداشته و هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارند که این زیبنده جایگاه شورا نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در امور محلی بدون مشارکت و همکاری شوراها مشکل‌آفرین است که در این راستا خواستار در جریان قرار دادن شوراها در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های محلی هستیم.

کد خبر 748756

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند