Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:37:30 GMT

افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب دولت آباد در کرج

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۱۷۸۲

افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب دولت آباد در کرج

سومین تصفیه خانه پساب و پکیج تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز شهری در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ با حضور جناب آقای مهندس بضاعتی پور، رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در دولت آباد کرج گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کاشفان نیلفام، با توجه به کمبود منابع آب، تصفیه خانه  پساب دولت آباد با ظرفیت یک هزار متر مکعب با هدف تامین آب پایدار برای فضاهای سبز این شهر و استفاده حداقل از منابع آب زیرزمینی، توسط کارشناسان شرکت دانش بنیان کاشفان نیل فام احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه احداث این تصفیه خانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد.با راه اندازی این تصفیه خانه و پکیج تصفیه فاضلاب نیلفام ، دیگر نیازی به تامین آب از شبکه آب آشامیدنی شهر کرج برای آبیاری فضای سبز این شهر نمی باشد.
در سال ۹۶ اولین تصفیه خانه پساب در حصارک کرج و در سال ۹۹ دومین تصفیه خانه در مهرویلای این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.
پکیج تصفیه فاضلاب نیلفام در واقع یک تصفیه خانه کامل با تمام واحدهای فرآیندی در ابعاد کوچک است که فاضلاب و پساب را گندزدایی می کند و هر گونه آلودگی درون آن را از بین می برد. این پکیج ها به گونه ای طراحی شده است که پسابِ آنها قابلیت رسیدن به استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست را داراست و آن را برای تخلیه در طبیعت آماده می نماید. از جمله مزایای این پکیج ها اشغال فضای کم، راندمان و بازدهی بالا، عدم انتشار بوی بد و نامطبوع در محیط، دارای استهلاک پایین و قیمت مقرون به صرفه است. شاید یکی از بزرگترین مزیت های آن حفظ منابع آب و جلوگیری از هدر رفتن آن باشد.
    
طراحی و ساخت بزرگترین پکیج تصفیه فاضلاب شهری کشور در استان اصفهان توسط شرکت مهندسی کاشفان نیلفام
 
بزرگترین پکیج تصفیه فاضلاب شهری کشور توسط شرکت‌ دانش‌بنیان کاشفان نیل فام طراحی و ساخته شد.

 رییس پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، جناب آقای حمید مهدوی گفت: این پکیج تصفیه فاضلاب شهری در شهر جدید مجلسی اصفهان نصب شده است. این سامانه با ظرفیت هزار و ۷۱۱ مترمکعب در شبانه‌روز، توانایی زیر پوشش قرار دادن ۹هزار نفر را برای تصفیه فاضلاب شهری دارد.

وی گفت: برخورداری از مکان مفید کمتر از ۷۰۰ متر مربع، مصرف انرژی بسیار مناسب کمتر از ۵۰ کیلو وات و استفاده از فناوری‌های تصفیه نوین فاضلاب از ویژگی‌های منحصر به فرد این سامانه است.
 شرکت مهندسی کاشفان نیلفام طراح و سازنده بزرگترین پکیج تصفیه فاضلاب شهری کشور یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می باشد. این شـرکت دانش بنیان با بهره گیری از متخصصین و مهندسـین مجرب و اساتید دانشگاهی بیش از دو دهه در صنعت آب و فاضلاب و پروژه‌های زیست محیطی فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های فعــــــــــال و پیشرو در زمینه مهندسی آب و فاضلاب؛ طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تصفیه خانه های آب و فاضلاب می‌باشد.   این شرکت موفق به ثبت اختراعات مرتبط با صنعت آب و فاضلاب از جمله ساخت پکیج‌های نوین تصفیه بیولوژیکی فاضلاب به روش رشد تلفیقی، آکنه معلق نیلفام شده است که در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و همچنین پکیج‌های نوین تصفیه شیمیایی فاضلاب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پکیج تصفیه فاضلاب دولت آباد کرج پکیج تصفیه فاضلاب شهری آب و فاضلاب تصفیه خانه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از پساب طرح برگشت پساب تصفیه خانه به سالن رنگ و خطوط تولید در شرکت پارس خودرو اجرا شد.

علیرضا رحمتی افزود: راه اندازی این شبکه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده منجر به کاهش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی به میزان ۳۵ درصد یعنی حذف برداشت ۷۰۰ متر مکعب آب در طول شبانه روز شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است