Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار "مهدی ظفری" روز دوشنبه در آیین تکریم از نویسندگان و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب مکتوب در حوزه های مختلف از جمله خاطرات ایثارگران، آزادگان، شهدا و شهدای مدافع حرم جمع آوری، تدوین و چاپ شد.

وی با بیان اینکه ۲۶ عنوان از کتاب های چاپی به کتاب صوتی تبدیل شده است ادامه داد: استان همدان اولین و تنها استانی است که در شبکه پر مخاطب ایران صدا، مجوز کیفیت کار را دریافت و کتاب ها را بارگزاری کرد و بیشترین مخاطب را با ۱۵۰ هزار دانلود به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: جمع‌آوری اسناد و مدارک عملکرد مجموعه استان در جنگ تحمیلی و چاپ و انتشار آن یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد انقلابی است که تاکنون به خصوص در جریان برگزاری کنگره شهدای استان شمار قابل توجهی کتاب در این حوزه چاپ و منتشر شده است.

سردار ظفری ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی همدان را فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه شاهد تولید آثار ارزشمندی در زمینه ادبیات دفاع مقدس باشیم.

وی با اشاره به اینکه معرفی فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس کاری بزرگ است که همگان باید مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند یادآور شد: تجمیع خاطرات پراکنده رزمندگان از جذابیت بالایی برخوردار و گنجینه‌ قابل توجهی برای دفاع مقدس فراهم آورده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: استان همدان در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشته و نیاز است که مجموعه اتفاقاتی که در این دوران در استان و یا توسط همدانی ها روی داده‌است به خوبی ثبت، ضبط و به جامعه منتقل شود.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز در این آیین اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که نویسندگان در حوزه دفاع مقدس بیش از پیش وارد شوند و برای ماندگاری اتفاقات، آنرا به رشته تحریر در آورند.

«میثاق گودرزی» ادامه داد: تحریف حقایق یا ناقص نگاشته شدن آن موجب آسیب رسانی به این حوزه می‌شود و تبعات سنگینی دارد.

به گفته وی در گام دوم انقلاب با همفکری نویسندگان دستاوردهای بیشتری را می‌توانیم به جوامع بشری صادر کنیم و به آرمان های انقلاب دست یابیم.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور خواستار تهیه بانک اطلاعاتی ملی جامع بر اساس شیوه های استاندارد نگهداری اسناد به منظور تجمیع اطلاعات تکمیلی شد و عنوان کرد: با تهیه بانک اطلاعاتی از تکرار آثاری که در هر زمینه کار شده جلوگیری می شود و مورد استفاده دیگر نویسندگان قرار می گیرد.

در پایان این آیین از نویسندگان حوزه دفاع مقدس با اهدای لوح و کتاب قدردانی شد.

لیلا گودرزیان فرد با تدوین ۱۲ جلد کتاب مقام اول، فاطمه بگزاده با هشت عنوان کتاب مقام دوم و امیر نوبرانی نیز رتبه سوم در زمینه نویسندگی کتاب دفاع مقدس در استان همدان را کسب کرد.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان ارزش های دفاع مقدس استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد