Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با مسئولان تشکل های خبری و رسانه ای استان با بیان اینکه امروزه خبرنگاری و روزنامه نگاری دچار آسیب های پایه ای شده است، اظهار داشت: این حرفه متناسب با حقیقت خود توسعه نیافته است. از این سرمایه گذاری پایه ای در پرورش کادر رسانه ای و جذب نوجوانان با استعداد به عرصه خبر و تربیت آنها بر مبنای آخرین تکنولوژی های روز دنیا یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه جدی به آموزش زبان خارجی در بین خبرنگاران و فعالان رسانه ای

امام جمعه تبریز توجه جدی به آموزش زبان خارجی در بین خبرنگاران و فعالان رسانه ای را متذکر شد و  پرورش عناصر پرسشگر و مطالبه گر در بین اهالی رسانه را یکی دیگر از ضروریات این حوزه دانست و گفت: وظیفه مهم رسانه در تراز انقلاب مطالبه گری از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگو کردن مسئولان به نفع مطالبات مردم و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بالاترین شأن برای یک مسئول در نظام اسلامی باید خدمتگزاری و نوکری مردم و عمل براساس عدل و قانون باشد، تاکید کرد: هر جا این عنصر نقض شد، رسانه انقلابی باید فریاد بزند، فریاد منطقی، منصفانه و عالمانه، محققانه و با صراحت از طرف مردم باید مطالبه گری کند و در واقع رسانه انقلابی باید صدای مردم باشد.

 نیازمند پرورش عناصری پرسشگر و مطالبه گر در سپهر رسانه ای هستیم

آل هاشم با بیان اینکه نیازمند پرورش عناصری پرسشگر و مطالبه گر در سپهر رسانه ای هستیم گفت: خبرنگار انقلابی باید از شرایط کشور، وضعیت منطقه و وضعیت جهان تحلیل کلان و حقیقی داشته باشد.

وی کم توجهی مدیران و مسئولان به این حوزه را بخشی از عدم توسعه نیافتگی خبرنگاری و روزنامه نگاری در کشور ما دانست و گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته در روزنامه نگاری سالهاست که این هنر و این حرفه را به صورت پایه ای آموزش میدهند، هنرستان و مدارس حرفه ای روزنامه نگاری در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گویای اهمیت این حرفه است.

امام جمعه تبریز با تبیین آسیب های حوزه رسانه و خبرنگاری افزود: تسلط بر جریان خبری بین المللی، توان جریان سازی رسانه ای و مرجعیت داشتن بنگاه های اطلاع رسانی در کشورهای پیشرفته ناشی از درک دیرین اهمیت موضوع و سرمایه گذاری طولانی مدت در تربیت نیروی انسانی و بهره گیری از تکنولوژی در عرصه رسانه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه مهمترین ابزار نظام سلطه در ایجاد باور و رفتار مطلوب خود در بین ملت ها است، گفت: عادی سازی و حق نمایی از رفتارهای سلطه جویانه است، در این شرایط رسانه تراز انقلاب باید ابراز مؤثر جبهه حق در برانداختن نقاب تزویر از چهره جریان سلطه باشد.

 

امام جمعه تبریز گفت: خبرنگار و روزنامه نگار تراز انقلاب رسالت و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، عملاً سرباز خط مقدم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه بخش مهمی از نبردهای امروزی جنگ روایات و تفسیر دادن از تحولات است، گفت: در این صحنه پر هیاهو کار رسانه و خبرنگار کمتر از رزمنده مدافع امنیت نیست.

وی خبر و خبرنگاری را حرفه و هنری دانست که به دلیل اثرگذاری بر دلها و ذهن ها از مهمترین، مؤثرترین و تخصصی ترین مشاغل محسوب میشود که ارتباط نزدیک با روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، هوش و استعداد و علم ارتباطات دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خبرنگار به واسطه حرفه و تخصص خود می تواند جریان ساز باشد، ادامه داد: تبین گری، روشنگری، عدالت طلبی، ظلم سیزی و فرصت سازی از ویژگی های یک خبرنگار است.

تولید اندیشه مدون اسلامی در حوزه خبر و خبرنگاری

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تولید اندیشه مدون اسلامی در حوزه خبر و خبرنگاری گفت: تشکل های رسانه ای استان با هماهنگی حوزه علمیه موضوع فقه خبر را دنبال بکنند تا در این حوزه اقدامات مؤثر عملی انجام گیرد و دوره های فقه خبرنگاری برگزار شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی خبرنگاران در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش اهالی رسانه در آن بسیار برجسته و بی بدیل بود که کمتر به آن پرداخت شده است، خبرنگاران در کنار رزمندگان خط مقدم جنگ رشادت ها و جانفشانی ها را ثبت و ضبط می کرد.

در این دیدار آقایان صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، وحید زنیالی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، نظامی خواه مسئولان بسیج رسانه استان  شفیعی و باغشمال از مسئولان تشکل های خبری و رسانه ای استان به بیان دیدگاه های خود پیرامون توسعه فضای رسانه ای استان پرداختتند.

انتهای پیام/60024

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه آذربایجان شرقی انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم خبرگزاری فارس فارس تبریز سپهر رسانه ای موزه مطبوعات آذربایجان دفاع مقدس امام جمعه تبریز پرسشگر و مطالبه گر آذربایجان شرقی رسانه ای استان روزنامه نگاری آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق گفت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد.

 

همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تا کنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

دیگر خبرها

  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی