Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، محمد عرفانی اظهار کرد: کوکوی آسیایی بانام علمی Eudynamys scolopacea  از خانواده کوکوها Cuculidae  و راسته کوکو شکلان است که  برای نخستین بار در منطقه حفاظت‌شده درونه بردسکن مشاهده شد .

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ابراز کرد: این پرنده اغلب به‌صورت سرگردان در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور گزارش‌شده و در درخت‌زارها، بوته‌زارها و باغ‌ها مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: طول بدن این پرنده حدود ۴۰ سانتی‌متر، شکل جنس نر و ماده متفاوت و دارای بال‌های پهن و دم نسبتاً بلند است.

عرفانی افزود: کوکوی آسیایی بیشتر از میوه‌ها، حشرات  مختلف و تخم پرندگان کوچک تغذیه می‌کند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون در خراسان رضوی ۳۳۴ گونه پرنده تاکنون شناسایی و ثبت‌شده است .

گفتنی است؛ پرنده مذکور توسط دوستدار محیط‌زیست در محل دهانه آب درونه واقع در منطقه حفاظت‌شده درونه از توابع شهرستان بردسکن مشاهده و درحالی‌که قادر به پرواز نبود زنده گیری و جهت تیمار و نگهداری تحویل اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شد، که طبق آخرین معاینات دکتر دامپزشک با مراقبت‌های ویژه رو به بهبودی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد عرفانی گونه جدید پرنده منطقه حفاظت شده درونه بردسکن تخم پرندگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود