Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مردم به‌دلیل شرایط خاص اقتصادی و کرونا تحت‌فشارهای شدید بودند و اصحاب رسانه در این‌ بین جهاد کردند، افزود: خود این افراد دچار مشکلات معیشتی هستند و امیدواریم تدابیری در جهت معیشت آنان اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم بیان کرد: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و اسلام و مسلمین مدیون محرم و صفر هستند و در حال حاضر هزار و ۳۰۰ مبلغ برای تبلیغ به این استان اعزام شده است.

شکریان تصریح کرد: طبق آخرین دستورالعمل های ارائه شده در محرم امسال با توجه به تجربه موفق سال‌های گذشته برنامه‌های عزاداری از سوی کارشناسان کمیته تخصصی برگزاری مراسم در یک ماه گذشته با هماهنگی مسؤولان بهداشتی کشور، دستورالعملی مبتنی بر نظرات کارشناسان بهداشتی و دغدغه‌های کارشناسان مذهبی تهیه شد و به تصویب کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا نیز رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: در این دستورالعمل آمده است که برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز حداکثر و ساعت و فضای بسته با سقف بالای ۶ متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوطه حداکثر یک ساعت بلامانع است، در  مراسم بافضای مسقف باظرفیت یک چهارم با فاصله‌گذاری از هر طرف دو متر رعایت شود و درب‌های خروجی کافی برای ورود و خروج تعبیه شود، در فضاهای مسقف حتماً باید تهویه مناسب وجود داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: دسته‌روی عزاداران حسینی در سطح محلات بلامانع است، البته دسته‌ها نباید از محله‌ای به محله دیگر بروند، بلکه در محلات خود به حرکت کوتاه به عزاداری بپردازند، برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است.

وی ادامه داد: بر این اساس برگزاری روضه‌های خانگی در فضاهای کوچک و بدون تهویه مناسب که منظور وسایل سرمایشی مانند کولر نیست، ممنوع است، البته در سال گذشته نیز برگزاری روضه‌های خانگی کمتر بود و این مجالس یا به فضای باز رفته بودند و یا نذر خود را در دیگر هیأت‌ها هزینه کرده بودند.

شکریان با بیان اینکه مراسمات تجمعی در تاسوعا و عاشورا در خیابان‌ها و امام‌زادگان ممنوع است، اظهار کرد: استفاده از زنجیر و طبل و سنج اگر شخصی باشد، مشکلی ندارد، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی و هرگونه پذیرایی در مراسمات ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه امسال سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مردم، هیأت‌های مذهبی و نهادهای مختلف با کمک شهرداری‌ها نسبت به فضاسازی محیطی اهتمام ویژه دارند و با نذر پرچم چهره شهر را سیاه پوش و محرم نمایند گفت: روز گذشته به‌صورت نمادین چند مکان را در استان را سیاه‌پوش کردیم و در همه شهرستان‌های استان گردهمایی مبلغان برگزار شد. 

این مسؤول تاکید کرد: همه تکایا حسینیه‌ها و مساجد بر روی مردم با رعایت مسائل بهداشتی باز است، از مبلغین هم درخواست کردیم مردم را به رعایت  مسائل بهداشتی دعوت کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران عزاداری محرم مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تهویه مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام زاده روز پنجشنبه در جلسه کمیته فنی بازاریابی و تبلیغات با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران خارجی، اظهار کرد: بازاریابی با کمک تبلیغات رسانه‌ای برای رشد صنعت گردشگری استان مهم بوده و باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشورهای هدف گردشگری و همچنین نحوه حضور رسانه‌های استانی در این کشورها برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه تحولی صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای با مشارکت و محوریت بخش‌های خصوصی و برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره‌های بین‌المللی حائز اهمیتی بوده که در این جلسه به تصویب رسید.

بایرام زاده گفت: در راستای تحقق هدف، افزایش رویدادهای گردشگری با کشورهای هدف گردشگری، برنامه‌هایی همچون برگزاری ۸۰ جشنواره گردشگری داخلی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه سال جاری و حضور توانمند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، با محوریت جذب گردشگران خارجی در دستور کار معاونت گردشگری آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای هدف گردشگری برای استان آذربایجان‌شرقی کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، روسیه، ترکیه، چین، عراق و کشورهای اروپایی است اما محدودیتی در معرفی استان وجود نداشته و هدف نهایی معرفی جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان در ابعاد جهانی است.

کد خبر 6095210

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد