Web Analytics Made Easy - Statcounter

«انوشیروان محسنی بندپی» عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: رعایت پروتکل‌ها و حفظ فاصله اجتماعی در ادارات، رستوران ها، پایانه ها، تالارها و پاساژها بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمعی در اماکن عمومی باید با رعایت پروتکل‌ها باشد و برای ایام محرم هم رعایت دستورالعمل ها باید انجام شود، افزود: نگرانی ما برای ایام سوگواری محرم هم این است که ازدحام به وجود آید و در این راستا کمیته صیانت از حقوق شهروندی با محوریت سلامت مردم در ستاد کرونای استان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران ادامه داد: رابطه معناداری بین تزریق واکسن و کاهش آمارهای شیوع کرونا وجود دارد و باید هرچه سریعتر واکسن تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هلال احمر و درمانگاه‌های شهرداری می‌توانند در تزریق سریع‌تر واکسن نقش مهمی داشته باشند تا روند واکسیناسیون حفظ شود و سرعت بیشتری بگیرد.

به گفته محسنی بندپی، بنابر گزارش ها رابطه معناداری بین کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش آمارها وجود دارد از این رو به صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در ابتدا اخطار کتبی داده می‌شود و اگر روند ادامه دار باشد، متخلفان به دستگاه‌های مربوطه احضار خواهند شد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه امروز در کشور تعداد فوتی ها به ۵۸۵ نفر رسید و ۴۰ هزار و ۸۰۸ نفر هم مبتلا داشته ایم که این آمار نگران کننده است از این رو باید به صورت جدی تمهیداتی را به صورت اقدام و عمل در دستور کار قرار دهیم.

وی اظهار داشت: ما در هشت هفته اخیر آمارمان رو به افزایش بوده و همچنان در تعداد مراجعین سرپایی، بستری های معمولی و بستری های مراقبت های ویژه و فوتی ها روند کاهشی را شاهد نیستیم. بی تردید رابطه معناداری میان پایین آمدن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با افزایش ابتلا و سرایت این بیماری وجود دارد.

محسنی بندپی به افزایش درمانگاه های سرپایی اشاره کرد و گفت: باید راهنمای درمان اولیه برای افرادی که مرخص می شوند و همچنین برای مراقبت از بیماران سرپایی تدوین شود تا این افراد بدانند که باید چگونه در مقابل این بیماری عمل کنند.

وی در ادامه این جلسه به موضوع تأمین منابع مالی و انسانی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد تا در ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد مطالبات بیمارستان ها و سازمان های دیگر و همچنین کمک معنادار به بیمارستان ها تصمیم گیری جدی شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز نیاز است که برای استخدام نیروی انسانی به جای طی کردن سیکل طولانی استخدام مشکل را از طریق شرکت های پیمانکار حل و فصل کنیم./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: استاندار تهران آمار های کرونایی استاندار تهران پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود