Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار نشستی با حضور سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر پیشین ارشاد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

وزیر پیشین ارشاد در این نشست ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار به دیدار اخیراً مسئولان ارشد کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در این جلسه که به مناسبت تنفیذ رییس جمهور جدید برگزار شد، به آن اشاره کردند بحث کم کاری در کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای کشور بود و این نشان می دهد در مجموع در کشور بهای لازم به بحث حوزه خبر و اطلاع رسانی داده نشده و حمایت درستی از این حوزه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار از اینکه افکار عمومی ما در اختیار دشمنان و رسانه‌های معاند قرار بگیرد ابراز نگرانی کردند، برای همین ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رسانه‌های معاند به خاطر ضعف و کم کاری ما بتوانند افکار عمومی را جهت بدهند. این اتفاق خوبی نیست که در کشور بیگانگان جهت دهی افکار عمومی را در اختیار خود بگیرند. لذا امیدواریم در دولت جدید این کم کاری ها جبران شود. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به برخی خلاءها در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد: به طور مثال گاهی می‌بینیم در رسانه ملی درباره یک موضوع یک خبر کوتاه داده می‌شود اما آنچنان که باید به آن خبر پرداخته نمی‌شود و عدم اطلاع‌رسانی کافی، موجب سوء استفاده رسانه های معاند و دشمنان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای نمونه اخیراً دیدیم که صدا و سیما خبری را در رابطه با انتصاب امام جمعه سمنان از سوی رهبر معظم انقلاب پخش شد ولی هیچ توضیحی در رابطه با اینکه سابقه فعالیت امام جمعه جدید داده نشد در صورتی که شاید مردم بخواهند بدانند مثلا امام جمعه جدید سمنان در گذشته کجا فعالیت داشته است. که امیدواریم این مسئله مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به مناسبت انتخاب آیت الله رئیسی یادآور شد: وظیفه رسانه‌ها از این پس با تشکیل دولت جدید سنگین‌تر خواهد شد زیرا رسانه‌های معاند با تلاش و فشار بیشتری سعی می‌کنند که در مقابل فعالیت دولت سنگ اندازی کنتد و تلاش می‌کنند که دولت نتواند به اهداف خودش برسد‌.

وی گفت: برای همین هم می بینیم در حالی که هنوز کابینه تشکیل نشده و هنوز بسیاری از مدیران و وزرای دولت گذشته سرکار هستند، برخی هجمه ها علیه دولت سیزدهم آغاز شده است! لذا انتظار این است که رسانه های انقلابی به موقع مسائل را توضیح دهند و روشنگری کنند و به این دولت که قصد حل مشکلات مردم را دارد بیشتر کمک کنند. 

حسینی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در منعکس کردن خدمات نهادهای مختلف گفت: اگر مسئولان شب و روز هم تلاش کنند ولی نتیجه اقدامات آنها به خوبی و به درستی منعکس نشود نمی‌توانند موفق شوند، برای همین باید ارتباط خوبی با رسانه برقرار کنند. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت انتشار اخبار در سریع‌ترین زمان گفت: گاهی اولین خبری که در رابطه با یک موضوع منتشر می‌شود در ذهن افکار عمومی نقش می‌بندد و اگر این خبر نادرست باشد، باور خبر درست برای افکار عمومی بسیار سخت می‌شود، با این حال متاسفانه گاهی دیده می شود که دستگاه ها به موقع اخبار را به رسانه‌ها منتقل نمی کنند و همین باعث می شود تا رسانه‌های معاند تحلیل خود را به مردم القا کنند.

وی گفت: برای مثال در ماجرای شهادت شهید فخری زاده دیدیم که رسانه ملی تا ساعت ها خبری در رابطه با این ماجرا نداد در حالی که طی این ساعات ما می دیدیم که رسانه‌های معاند اخبار و تحلیل های خودشان را منتشر می‌کردند و چون اخبار در ابتدا از سوی این رسانه‌ها منتشر می‌شود در اذهان عمومی جا می‌گیرد. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: امروزه اخبار با سرعت بالا در فضای مجازی منتشر می‌شود به همین دلیل نیاز است تا رسانه های ما اخبار درست را در اولین زمان به اطلاع مردم برسانند لذا مسئولان باید همکاری لازم را با رسانه ها داشته باشند. 

حسینی در ادامه تاکید کرد: مسئولان باید سعی کنند اخبار درست را در اختیار رسانه ها قرار دهند ولی متاسفانه گاهی می‌بینیم برخی از مسئولان یا نمایندگان مجلس اخباری را به رسانه ها می دهند که مشکلاتی را ایجاد می کند، مثلاً می بینیم که یک نماینده مجلس می گوید قرار است فلان روز کابینه معرفی شود در صورتی که دولت و رئیس جمهور چنین موضوعی را مطرح نکردند و همین باعث می شود تا سوالاتی برای مردم ایجاد شود. 

حسینی در پایان سخنانش از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه که در راستای حل مشکلات مردم پیشرو برد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند تبریک گفت. 

گفتنی است در ادامه این نشست قاسم جعفری معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن تبریک روز خبرنگار مطالبی در رابطه با روز خبرنگار مطرح کرد.

ساسان والی زاده مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این مراسم ضمن 
تبریک روز خبرنگار مطالبی را در رابطه با فعالیت رسانه ها در کشور مطرح کرد و در ادامه این نشست اصحاب رسانه ضمن قدردانی از رئیس و مسئولان دانشگاه مذاهب برای برگزاری این نشست به بیان مطالب و پیشنهادات خود پرداختند. 

 

 

در پایان این نشست از زحمات خبرنگارانی که در انعکاس اخبار دانشگاه مذاهب اسلامی تلاش کردند، با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد‌. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب رسانه روز خبرنگار سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی رسانه های معاند اصحاب رسانه روز خبرنگار اطلاع رسانی افکار عمومی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • جمعی از معلمان روز معلم با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور