Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:54:55 GMT

سود سرشار شرکت بیون تک آلمان از فروش واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۲۸۵۶

سود سرشار شرکت بیون تک آلمان از فروش واکسن کرونا

فروش واکسن برای شرکت داروسازی بیون تک در دوران کرونا سود کلانی داشته و انجمن حمایت از بیماران در آلمان هم درباره وقوع شکاف اجتماعی در جامعه به دلیل بحث‌ها درباره افزایش محدودیت‌ها برای واکسینه‌نشده‌ها هشدار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام آلمانی: ماسک همچنان سال ها در زندگی روزمره استفاده خواهد شد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان آلمان انتظار دارد که همچنان استفاده از ماسک تا سال ها به عنوان پوششی مورد نیاز برای انسان ها لازم باشد. وی در گفتگویی با رادیو آلمان اظهار داشت : ماسک همچنین در 5 سال آینده در زندگی روزمره ما با ما همراه خواهد بود و به ما کمک می کند.

وی در عین حال بر لزوم بازگشت به زندگی نرمال تاکید کرده و گفت: ما تقریبا حدود دو سال است که در شرایط استثنایی زندگی می کنیم و باید دوباره یاد بگیریم که نرمال رندگی کنیم. در اینجا باید با افراد واکسینه شده متفاوت از افراد واکسینه نشده برخورد شود.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز اعلام کرد که نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 23.1 افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در عرض 24 ساعت 1183 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و 2 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

قواعد سختگیرانه کرونایی در فرانسه اجرایی می شود

از امروز( دوشنبه) رفتن به رستوران ها و سفرها با قطار تنها با ارائه گواهی سلامت در فرانسه امکان پذیر است. در این گواهی سلامت باید نشان داده شود که فرد واکسیناسیون کامل شده و یا از کرونا بهبود یافته و یا تست کرونای منفی ارائه داده است. این قواعد کرونایی سختگیرانه باید برای افراد بالای 18 سال تا اواسط نوامبر اعتبار داشته باشد.

این گونه اقدامات کرونایی بسیار در فرانسه بحث برانگیز شده و اواخر هفته بیش از 200 هزار نفر در سراسر کشور به خیابان ها آمدند و علیه این قوانین اعتراض کردند.

تاکید برلین بر لزوم تداوم استفاده از ماسک

"اولاف شولتز"، نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سوسیال دموکرات و معاون مرکل هم ابراز امیدواری کرد که بتواند انسان های بیشتری را برای دریافت واکسن کرونا متقاعد کند و همچنین گفت: برای جلوگیری از به وجود آمدن شرایطی مانند پاییز و زمستان سال گذشته باید همچنان در اتوبوس ها و قطارها از ماسک استفاده شود.

مرحله سوم واکسیناسیون در دستور کار برلین

مقامات برلین مرحله سوم واکسیناسیون را از ماه سپتامبر در دستور کار قرار داده اند و قرار است حدود 200 هزار نفر از افراد بالای هشتاد سال و اشخاص دارای بیماری زمینه ای در این مرحله اولین دوز از واکسن خود را دریافت کنند. یک مقام محلی هم در این باره گفت که تازه کردن واکسیناسیون برای 6 ماه بعد از تزریق واکسن اول در نظر گرفته شده است.

اقتصاد بخش توریسم هم از نشست نخست وزیران ایالات آلمان درخواست کرده بدون شرط از یک قرنطینه مجدد جلوگیری کند.

لغو همه محدودیت ها در اسکاتلند

حدود 3 هفته بعد از پایان تقریبا همه محدودیت های کرونایی در انگلیس حالا اسکاتلند هم این مسیر را دنبال کرده و محدودیت ها در این کشور را لغو می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت محلی از امروز ( دوشنبه) با برخی استثنائات قواعد فاصله گذاری در این کشور لغو شده و محدودیت ها برای بازدید از رستوران ها و بارها لغو می شود. تنها در ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی و مدارس باید از ماسک استفاده شود.

"نیکلا استورجن"، وزیر اول اسکاتلند از شاید تا به حال مهم ترین تاریخ در دوران پاندمی کرونا خبر داده است. هم زمان وی از شهروندان درخواست کرده که با وجود لغو بسیاری محدودیت ها محتاط باشند. در ولز انگلیس هم از روز شنبه تقریبا همه محدودیت های کرونایی برای مهار این بیماری لغو شده است.

هشدار درباره دو قطبی در جامعه آلمان

رئیس انجمن حمایت از بیماران در آلمان درباره به وجود آمدن بحث ها درباره قراردادن محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده در موج های بعدی کرونا ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت: بحث ها درباره واکسن، جدایی و دو قطبی ایجاد کرده و در جامعه شکاف ایجاد می کند.

وی تاکید کرد که باید به بحث های علنی درباره واکسیناسیون اجباری و یا تبعیض علیه افراد واکسینه نشده در کشور پایان داده شود. دولت های فدرال باید بر حقایق و داده ها به جای جدال های سمی تکیه کنند.

بهبود اوضاع اقتصادی در فرانسه

بر اساس ارزیابی بانک مرکزی فرانسه اقتصاد این کشور تقریبا دوباره به شرایط قبل از بحران کرونا باز می گردد. بر اساس اعلام بانک مرکزی فرانسه بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور کمی بهتر از آخرین پیش بینی ها بوده است. بهبود اوضاع بخصوص در بخش های هتلداری و مهمان داری دیده می شود. البته صنایع خودرو و فضایی همچنان عقب است. صنایع کشاورزی و شیمیایی هم در حال تولید در سطح قبل از بحران کرونا هستند.

اخیرا اقتصاد فرانسه از کمبود فزاینده مواد شکایت داشته است. بر اساس نظر سنجی ها نیمی از شرکت های صنعتی در این کشور تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و موجودی ها به نقطه پایینی رسیده بود.

بدعهدی "مدرنا" در تحویل واکسن کرونا به کره جنوبی و عذرخواهی وزیر از مردمکاهش چشمگیر تمایل آلمانی‌ها به تزریق واکسن کرونا/ ایالات واکسن‌ها را بر می‌گردانند

اپراتور قطار یوروتونل یورو استار می خواهد با توجه به محدودیت های سفر دوباره قطارهای بیشتری را برای تردد بین انگلیس و اروپا راه اندازی کند. یک سخنگوی این شرکت اروپایی اعلام کرد که در نیمه دوم ماه آگوست از قطارهای بیشتری بین لندن و پاریس استفاده می شود.

سود سرشار شرکت بیون تک آلمان از فروش واکسن

شرکت بیون تک جهش های زیادی را در فروش و سود تجربه می کند. بر اساس اطلاعات این شرکت آلمانی تولید کننده واکسن سود خالص آن در سه ماه دوم سال 2021 بعد از زیان 88.3 میلیون یورویی در مدت مشابه سال قبل به حدود 2.8 میلیارد یورو رسید.

در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی سود 3.9 میلیارد یورویی بعد از ضرر حدود 142 میلیون یورویی در مدت مشابه سال قبل نصیب این شرکت شد.

بر اساس آمارهای اعلام شده فروش این شرکت در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن حدود 5.3 میلیارد یورو بعد از 41.7 میلیون یورو در سال قبل برآورد شده است. در نیمه اول سال جاری میلادی فروش کلی این شرکت حدود 7.4 میلیارد یورو بعد از 69 میلیون یورو در مدت مشابه سال قبل بوده است.

بیون تک پیش بینی فروش در سال جاری را در این شرایط افزایش داده و از12.4 میلیارد یورو به 15.9 رسانده است که البته بیشتر هم می تواند شود. فروش های بیشتر در ارتباط با قراردادهای عرضه بیشتر برای تحویل در سال 2021 پیش بینی می شود، به این ترتیب اولین قراردادها برای سال 2022 و فراتر از آن بر اساس اطلاعات این شرکت منعقد شده است.

روند بهبود اوضاع اقتصادی در آلمان در معرض خطر قرار دارد

انستیتو اقتصاد آلمان (IW) هم با توجه به خطر آسیب های میلیاردی به بخش های اقتصادی درباره وقوع قرنطینه چهارم هشدار داده و اعلام کرد با وجود اینکه بخش های زیادی بعد از کاهش محدودیت ها از نظر اقتصادی در مسیر بهبود قرار گرفته اند اما کاهش ارزش افزوده در نیمه دوم سال 2021 حدود 30 میلیارد یورو خواهد بود که وقوع قرنطینه جدید این ضرر را در سه ماهه چهارم حدود 10 میلیارد یورو بیشتر خواهد کرد. در مجموع انستیتوی مهم اقتصادی در آلمان خسارات ناشی از این پاندمی را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود 300 میلیارد یورو اعلام کرد. این موسسه اقتصادی در آلمان اعلام کرد که قرنطینه چهارم این رکود را بدتر می کند.

این نهاد اقتصادی در آلمان با توجه به گسترش نوع دلتا سرعت بیشتر در کمپین واکسیناسیون را درخواست کرده است.

واکسیناسیون کرونا در آلمان به آرامی در حال پیشرفت است و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان حدود 45.6 میلیون نفر کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند که حدود 54.8 درصد از کل جمعیت را شامل می شود. حدود 62.4 درصد ساکنان آلمان هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

اولین ارسال حدود 30 میلیون واکسن وعده داده شده از طرف آلمان به کشورهای در حال توسعه به 5 کشور صادر می شود. به گفته معاون سخنگوی دولت آلمان اکثر این حدود 1.3 میلیون دوز واکسنی که در مرحله اول اهدا می شود به کشورهای سودان ، ازبکستان، اتیوپی، افغانستان و تاجیکستان خواهد بود.

تداوم ضررهای اقتصادی صنعت مهمان نوازی در آلمان

با وجود فصل تعطیلات اما صنعت مهمان نوازی در آلمان همچنان با ضررهای قابل توجهی روبرو است. انجمن موسوم به دهوگا با استناد به نتایج یک نظر سنجی از میان حدود 5500 شرکت فعال در این زمینه اعلام کرده که در ماه جولای این شرکت ها در مجموع 11درصد کاهش فروش نسبت به جولای 2019 و دوران قبل از بحران کرونا را تجربه کرده اند. 37.2 درصد این شرکت ها همچنان در ترس و نگرانی ورشکستگی قرار دارند. به این ترتیب بعد از تقریبا حدود 9 ماه قرنطینه این صنعت آرام آرام از عواقب فاجعه بار بحران کرونا خارج می شود.

تایید واکسن مدرنای آمریکا برای تزریق به کودکان در سوئیس

کشور سوئیس هم واکسن مدرنای آمریکایی را برای تزریق به کودکان تایید می کند. نهاد بهداشتی تایید کننده واکسن در این کشور الام کرد که این واکسن برای افراد 12 تا 17 سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 20,450نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 30 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 27,429نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 39نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,735نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 11 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,305,158نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 112,220 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,069,362 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 130,320نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,396,417 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,220نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,588,132 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 82,006 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,797,836نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,281 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند اقتصادی در آلمان افراد واکسینه میلیارد یورو واکسینه نشده عرض 24 ساعت میلیون یورو واکسن کرونا بهبود اوضاع بحران کرونا محدودیت ها سه ماه تا به حال سال جاری آلمان هم سال قبل بیون تک بر اساس بحث ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن