Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرودگاه دبی در ساعات اخیر شاهد تشنجی بوده که نقص یک پرنده ایرانی سبب سازش شده است؛ پروازی که فعلا فرجامش معلوم نیست!
به گزارش «تابناک»، عصر امروز، پروازی از مبدا کشور امارات متحده عربی و فرودگاه دبی به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران آغاز شد که در زمانی بسیار کوتاه، به نقطه پایان رسید؛ پایانی از جنس نقص فنی جدی در هواپیما که خلبان شرکت هواپیمایی ایران ایرتور» را مجاب به بازگشت به فرودگاه دبی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن گونه که خبر می‌رسد، دلیل این بازگشت سریع پرواز B۹۹۷۲۰، نقص فنی در موتور ایرباس A۳۰۰ این شرکت بوده که ساعاتی قبل از تهران عازم آن سوی خلیج فارس شده بود و حالا در برگشت به وطن، از شرایط پرواز خارج شده است. نقصی که موجبات وحشت مسافران این پرواز را به دنبال داشت تا جایی که با فرود این پرنده، مقدمات شکل گیری تشنج در هواپیما فراهم آید.  
ماجرا از این قرار است که بعد از فرود در دبی، خدمه هواپیما اقدام به تخلیه مسافران وحشت زده نکرده و ترجیح دادند که همه را در صندلی هایشان چشم انتظار رفع نقص هواپیما نگه دارند. موضوعی که برای برخی مسافران بدحال و انبوه مسافران نگران و هراسان قابل قبول نبود و به دنبال آن، درگیری‌هایی در هواپیما شکل گرفت که خیلی زود ابعادش از هواپیما فراتر رفت!
درگیری در پرواز و گزارش آن به پلیس امارات، آن‌ها را مجاب به دخالت می‌کند تا جایی که با دخالت پلیس فرودگاه، در‌های هواپیما حدود یک ساعت بعد از فرود پرنده، باز می‌شود و مسافران را به سالن انتظار هدایت می‌کنند. مسافرانی که هنوز منتظر هستند تا تکلیف شان مشخص شود، در حالی که نه به ایشان توضیح داده شده که نقص فنی چه بوده و نه اطلاعی از باقی مسائل دارند!
نکته قابل تامل اما، عدم اطلاع رسانی در خصوص این پرواز و مشکلاتی حین آن پیش آمده است تا جایی که تماس با دفتر شرکت ایران ایرتور و برخی دیگر از مراجع مرتبط در کشورمان در این خصوص هم راه به جایی نمی‌برد و پاسخ‌ها محدود به «این پرواز تاخیر دارد» و «از علت تاخیر بی اطلاعیم» است، بی آنکه از نقص فنی و بازگشت هواپیما به فرودگاه پس از پرواز اشاره‌ای شود یا دلیل ممانعت کادر پرواز از خروج مسافران هراسان که زمینه ساز شکل گیری تشنج در پرواز بوده، سخنی به میان آید.   لازم به ذکر است که اطلاعات تکمیلی در خصوص این پرواز و فرجام آن متعاقبا منتشر خواهد شد و «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان مرتبط از جمله مدیران شرکت ایران ایرتور در خصوص این رویداد را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی ایران ایرتور درگیری پرواز دبی امارات متحده عربی فرودگاه نقص فنی روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند