Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص آیین‌نامه انتخاب شهردار اظهار داشت: این آیین‌نامه که در سال ۱۳۹۸ مصوب شده مشکلات عدیده‌ای را در کشور و مخصوصا برای کلان‌شهرها ایجاد کرده است؛ امیدواریم که وزیر کشور و تمام دست اندرکاران هرچه سریع‌تر نسبت به ابطال این آیین‌نامه اقدام کنند چرا که ضرر این آیین‌نامه در مرحله اول متوجه شهرها و مردم شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد:‌ درحال حاضر افراد توانمندی وجود دارند که رشته‌های آنان در این آیین‌نامه وجود ندارد و در این باره، محروم شدن از توانمندی این افراد مورد خوبی نیست و چه بسا با روح قانون اساسی نیز در تضاد است.
وی خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد افرادی که این آیین‌نامه را نوشتند بیش‌تر جنبه‌ اینکه فرد شهردار حتما از درون شهرداری‌ها باشد را مورد توجه قرار دادند ولی غافل از اینکه در خود شهرداری‌ها نیز افراد توانمندی وجود دارند که رشته آن‌ها آنچه که در آیین‌نامه قید شده نیست.
قربانی یادآور شد: نکته دیگر اینکه بسیاری از رشته‌های مطرح شده در مقطع کارشناسی ارشد به بالا وجود دارد در حالی که در آیین‌نامه صراحت دارد که‌ می‌تواند مدرک شهردار منتخب کارشناسی باشد اما این رشته‌ها مربوط به تحصیلات تکمیلی است و این ناشی از این است که مطالعه خوبی در زمان تنظیم آیین‌نامه در نظر گرفته نشده است.
عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: برخی از رشته‌ها هستند که در حوزه مدیریت شهری کاربرد بسیار زیادی دارند ولی در بین رشته‌های اعلامی نیستند که موارد زیادی است و قابل بررسی می‌باشد اما نیاز است که این آیین‌نامه هرچه زودتر اصلاح شود.
وی در خصوص موضوع مدیریت ارشد داشتن شهردار منتخب توضیح داد:‌موضوع بحث مدیریت ارشد نیز به نظر می‌رسد به خوبی تبیین نشده و به آن پرداخته نشده است؛ مدیریت ارشد در شهرداری یک‌طور تعریف می‌شود و سابقه در نظر گرفته می‌شود در صورتی که همین مدیریت ارشد وقتی در سطح بالاتر سابقه را نصف می‌کند که این کار خوبی نیست زیرا بسیاری از افراد در دیگر مکان‌ها هستند که هم‌سطح و هم‌تراز شهرداری هستند و این مشکلی را به مشکلات افزوده است که انتظار می‌رود آیین‌نامه اصلاح شود.
قربانی درخصوص اصلاح در آیین‌نامه تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله اول ابطال آیین‌نامه توسط هیأت وزیران و پس از آن بررسی مجدد است.
عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأثیر آیین‌نامه در روند انتخاب شهردار اصفهان بیان کرد: این آیین‌نامه در حال حاضر برایمان محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده و چه بسا برای استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوبی که وجود دارد محدودیت‌هایی ایجاد شده و نه فقط برای ما بلکه برای تمام کلان‌شهرها مشکل ایجاد کرده است.

وی در انتها در خصوص زمان‌بر بودن اصلاح آیین‌نامه اظهار کرد: اگر این کار در شرایط فعلی انجام نشود طبق قانون نیاز است که از وزیر کشور مجوز بگیرند و در حال حاضر مشخص نیست که بتوان این مجوز را اخذ کرد یا خیر.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ابوالفضل قربانی عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان شهردار انتخاب شهردار اصفهان شورای اسلامی شهر و روستا آیین نامه آیین نامه مدیریت ارشد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود

ایسنا/اردبیل در مراسمی با حضور فرماندار اردبیل زنگ سپاس در مدرسه شیخ مفید اردبیل نواخته شد و از معلمان تجلیل و قدردانی شد.

سید محمد اعتماد، ۱۲ اردیبهشت در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای معلم گفت: جایگاه و شان معلمی بسیار بالاست که این جایگاه همیشه باید گرامی داشته شود.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به مطالبات  معلمان گفت: در این راستا باید قانون گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود و در بودجه پیش بینی شود که با جدیت پیگیر این امر هستیم.

اعتماد تصریح کرد: معلمان نقش اساسی در تربیت نیروهای نخبه و کاردان دارند که آینده کشور توسط این نیروها تضمین می‌شود که در این راستا جایگاه معلم بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید قدردان معلمان  باشند و همیشه به شان و جایگاه معلم احترام کنند که نقش اساسی در تربیت و پرورش آنها دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود