Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش آمده است که انسان‌ها برای جلوگیری از تبعات مخرب تغییرات آب و هوایی راهی جز کاهش چشمگیر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارند. کارشناسان سازمان ملل همچنین هشدار داده‌اند که دمای کره زمین تا سال ۲۰۳۰ میلادی یک و نیم درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد که بشر تا سال ۲۰۴۰ با افزایش یک و نیم درجه‌ای کره زمین روبرو خواهد شد. گزارش سه هزار صفحه‌ای جدید با همکاری ۲۳۴ کارشناس و دانشمند تهیه شده است.

به گفته دانشمندان برخی از تبعات تغییرات آب و هوایی مانند افزایش سطح آب دریاها «غیرقابل بازگشت» است. از سوی دیگر افزایش پدیده‌های آب و هوایی نامتعارف «بی سابقه» توصیف شده است.

این در حالی است که بنا به گزارش کارشناسان سازمان ملل ظرفیت اقیانوس‌ها و جنگل‌ها برای جذب گازهای کربنی کاهش یافته است.

دولت بریتانیا که ماه نوامبر سال جاری میزبان کنفرانس سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی خواهد بود گزارش جدید کارشناسان این سازمان را «هشداری شدید» درباره تاثیر فعالیت بشر بر کره زمین خواند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که این گزارش «زنگ خطر» را برای کل جهان به صدا درآورده باشد.

جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور اقلیمی نیز در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل گفت که جهانیان باید اکنون گردهم بیایند تا پیش از آنکه دیر شود تبعات گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی را به افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوای کره زمین محدود کنند.

اتحادیه اروپا نیز ضمن تاکید بر لزوم واکنش فوری به تغییرات آب و هوایی اعلام کرد که هنوز برای «تغییر روند امور» در این زمینه دیر نیست. اتحادیه اروپا همچنین برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی ماه نوامبر در گلاسکو را فرصتی برای واکنش به گرمایش زمین و تبعات تغییرات آب و هوایی ارزیابی کرد.

دولت آلمان هم در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد که زمان اندکی برای نجات کره زمین باقی مانده است.

گرتا تونبرگ، فعال سرشناس در عرصه مقابله با تغییرات آب و هوایی گفت که بشر همچنان امکان پیشگیری از «بدترین تبعات» آن را دارد. او در عین حال اظهار داشت که گزارش کارشناسان سازمان ملل نکته «شگفت انگیزی» ندارد و تنها تائیدکننده نتیجه هزاران پژوهشی است که پیش از این منتشر شده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان ملل تغییرات آب و هوایی گزارش کارشناسان سازمان ملل تغییرات آب و هوایی کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: در پی شکایت یک شهروند یزدی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری دریافت وام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده کانال تلگرامی دریافت وام بدون ضامن، مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده و پس از آن وی دیگر جواب شماره تلفن داده نشد. 

رئیس پلیس فتا افزود: با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان این پلیس، متهم که در یکی از استان‌های غرب کشور ساکن بود، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتای استان یزد انتقال یافت. 

ابوالحسینی خاطرنشان ساخت: متهم در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع وام بانکی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است. 

وی هشدار داد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کرده و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود. 

رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان