Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:23:03 GMT

روشی برای اکسیژن‌رسانی به ریه در منزل

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۳۱۴۲

با روش خوابیدن بیماران کرونایی در منزل که خون‌رسانی به ریه‌ها را افزایش می‌دهد آشنا شوید.

خبرگزاری میزان _ایسنا نوشت: فاز التهابی ریه در بیماری کرونا علائمی دارد که بیمار به محض مواجهه با آن باید درمان‌های ضد التهابی را شروع کند تا قابل کنترل شود. تاثیر قرارگرفتن در پوزیشن پرون (prone)، خوابیده به شکم (دمر یا دمرو) در بهبود اکسیژن‌رسانی به ریه‌ها در بیمارانی با علایم شدید کرونا نکته‌ای بود که دکتر یونس جسمانی در پست اینستاگرامی خود و برای افرادی با درگیری ریه به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایم هشدار در فاز التهابی درگیری ریه

طبق نظر متخصصان عفونی از جمله دکتر سحر دفاعی، فوق تخصص ریه برای پیشگیری از وخامت شرایط به محض اطمینان از ابتلا به کرونا باید پزشک را در جریان همه علائم و بیماری‌های زمینه‌ای بگذارید تا پزشک با توجه به این که بیماری در چه مرحله‌ای است دارو‌های مناسب را تجویز کند. بعد از ارزیابی شرایط و مصرف دارو‌های درمانی در صورت بروز هفت علامت خطر که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خطر درگیری ریه را جدی بگیرید.

نشانه‌ها

۱- تب بیشتر از ۷۲ ساعت

۲- سرفه مکرر

۳- تنگی نفس

۴- کاهش اکسیژن خون به زیر ۹۴ درصد

۵- درد قفسه سینه

۶- ضعف و بی حالی تا حدی که فرد تمایل به خوابیدن یا درازکشیدن مداوم داشته باشد

۷- درد عضلانی و در بیماران مسن علامت مهم ضعف و بی‌حالی و کاهش هوشیاری، سرگیجه و خواب‌آلودگی و سر حال نبودن

ضرورت مراجعه و تشخیص پزشک متخصص

در این شرایط فرد باید تحت درمان پزشک قرار بگیرد و متخصص تشخیص می‌دهد بیماری وارد چه مرحله‌ای شده است و متعاقب با آن درخواست سی‌تی‌اسکن و آزمایش التهابی خون می‌دهد تا فاز التهابی را مهار کند.

راهکار‌های ساده برای افزایش خون‌رسانی به ریه

زمان شروع این فاز در سویه‌های قبلی ویروس کرونا بعد از گذشت یک هفته بود، اما در جهش جدید بعد از گذشت سه تا چهار روز وارد فاز التهابی می‌شوند. این در حالی است که برخی بیماران به صورت خفیف به آن مبتلا می‌شوند.

راهکار خوابیدن به حالت دمر در بیماران کووید-۱۹ و مزیت‌های این حالت

قرارگرفتن در حالت دمر و خوابیده راه حلی برای بیماران کروناست که پیش از شیوع کووید هم توسط متخصصان و به صورت علمی اثبات شده بود.

نحوه اجرا

نحوه اجرا به این شکل است که بیماران با درگیری ریه و کاهش اشباع اکسیژن در روز چند ساعت به حالت دمر یا خوابیده روی شکم و سینه دراز بکشند این روش چند مزیت دارد:

در این حالت خون‌رسانی به قسمت‌های پشتی ریه افزایش می‌یابد و باعث درگیری کمتر ریه و اکسیژن‌گیری بیشتر از آن می‌شود و عملا درصد اشباع اکسیژن خون افزایش می‌یابد.

زمانی‌که به پشت دراز می‌کشید خروج ترشحات از ریه تسهیل می‌شود.

قرار گرفتن در این حالت دامنه حرکات ریه و قلب را افزایش می‌دهد.

لازم است بیماران برای جلوگیری از تخریب ریه این دستورالعمل را ۲ ساعت صبح، ۲ ساعت ظهر و ۲ ساعت شب و با مشورت پزشک خود امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: مقایسه تاثیر متفاوت کرونا بر ریه واکسینه شده

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ریه بیماری عفونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ریه بیماری عفونی رسانی به ریه فاز التهابی درگیری ریه ۲ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، سر آتشیار علیرضا رحیمی اظهار کرد: حریق پشت بام منزل واقع در تقاطع فرهنگ و جلال آل احمد در ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه ظهر امروز به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله همکاران از ایستگاه های ۲۲ و ۳۳ به محل اعزام شدند.

رئیس ایستگاه ۵ آتش نشانی مشهد افزود: آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن این حریق را کنترل و اطفا کردند اما کاوش به علت حجم لوازم موجود در محل طولانی شد.

طبق گفته وی علت این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد