Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@03:34:44 GMT

۷ اشتباه فاحش زوجین در روابط

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۳۳۴۰

۷ اشتباه فاحش زوجین در روابط

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همه زوجین در زندگی خود اوقات خوش و بدی را تجربه می‌کنند. در برخورد با روز‌های خوب، از زندگی رضایت دارند و آن را تبدیل به خاطره‌ای دل انگیز در اعماق ذهنشان می‌کنند و دربرخورد با لحظات بد و کشمکش‌ها سعی در برطرف کردن آن‌ها دارند. این جملات مربوط به مسائل روزمره‌ی زندگی تمام انسان‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک‌سری درگیری و اشتباهاتی وجود دارند که تداوم آن‌ها باعث دلسردی و در نهایت از بین رفتن رابطه می‌شود.

۱- فقط ارائه دهنده هستید و چیزی دریافت نمی‌کنید

یک رابطه با کیفیت مستلزم مبادله‌ی عادلانه میان زوجین است. یک اشتباه بد که می‌تواند رابطه را از بین ببرد، زمانی است که یکی از زوجین در رابطه بسیار بیشتر از آنچه که از شریک خود دریافت می‌کند، می‌دهد. باید در امور مالی، کار‌های خانه و عاطفه، تعادل وجود داشته باشد.

۲- عدم همدلی

اشکال مختلفی از همدلی وجود دارد مانند خود را جای طرف مقابل گذاشتن و ابراز همدردی هنگام ناراحتی و افسردگی و همچنین شادی و احساسات مثبت او. وقتی شریک عاطفی هیچ همدلی نسبت به احساسات شریک زندگی خود نشان نمی‌دهد، رابطه محکوم به فنا است.

۳- توهین و تحقیر

جان گاتمن، محقق و روانشناس روابط می‌گوید: یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های طلاق زمانی است که یکی از طرفین به دیگری اهانت کند. مطابق با آمار روابطی که به شکست منجر شدند، زوجین از عبارات و احساسات منفی بسیار زیادتری در روابط خود استفاده می‌کردند. در روابط سالم، بین بیان احساسات منفی و مثبت تعادل وجود دارد.

۴- عدم ارتباط

صداقت و ارتباط کلامی مکرر بسیار لازم و ضروری است. زن و شوهر‌هایی که به ندرت در مورد موضوعات مهم صحبت می‌کنند یا از بحث درمورد احتلافات خود اجتناب می‌کنند، مرتکب اشتباه جدی در رابطه می‌شوند.

۵- خیانت

هیچ چیز مانند خیانت رابطه را از نمی‌پاشد. اما نه تنها خیانت جسمی بلکه شریکی که تمام وقت خود را با دوستان یا همکاران خود می‌گذراند و زمان کمی را برای فرد مهم زندگی‌اش می‌گذارد مرتکب گناه بزرگ در رابطه می‌شود.

۶- سرزنش مداوم

روابط خوب بر پایه اعتماد ساخته می‌شوند و و زمانی که یکی از زوجین دیگری را دائما سرزنش می‌کند، بیش از حد به او گیر می‌دهد رابطه را خدشه دار می‌کند. داشتن شریکی که حساسیت بیش از حد نشان می‌دهد، ناامن و پارانوئید است، باعث خستگی طرف مقابل می‌شود.

۷- عدم حفظ رابطه

اغلب اوقات ازدواج و روابط متعهد زمانی شکست می‌خورد که زوجین دست از تلاش برای رابطه بردارند. همه روابط نیاز به تلاش دارند. این بدان معنا است که زمان باکیفیتی را باهم بگذرانند و از رابطه خود مراقبت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زوج همسر زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی

دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد.

به گزارش ایسنا، قوه قضاییه اعلام کرد:

به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد. 

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند