Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:45:54 GMT

تلفات انرژی در کردستان ۱۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۳۴۷۵

تلفات انرژی در کردستان ۱۵ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج   هیوا خرم معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت: توجه به تلفات در شبکه‌های توزیع برق بدلیل پر هزینه بودن تولید انرژی و صرف سرمایه گذاری زیاد، دارای اهمیت زیادی است که در این راستا با انجام پروژه‌های فنی و غیرفنی تلفات انرژی برق ،در استان کردستان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم وضعیت تلفات انرژی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر نرخ میانگین کشوری تلفات برق حدود ۱۱ الی ۱۵ درصد است.

او اصلی‌ترین موارد تلفات برق را مربوط به بخش غیر فنی توزیع دانست و اذعان داشت: سرقت برق، وجود انشعابات غیرمجاز، دستکاری کنتور و عدم قرائت صحیح یا به موقع کنتور مهمترین دلایل بروز تلفات انرژی است، این در حالی است که بخش دیگری از تلفات انرژی مربوط به بخش فنی است که سهم ۷ درصدی را در شبکه توزیع  برق دارد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در ادامه افزود: در ماه‌های گرم سال برای تعرفه‌های صنعتی، تجاری و عمومی ضریب افزایش ۲۰ درصدی اعمال می‌شود، همچنین برای آن دسته از مشترکان خانگی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌نمایند انرژی مصرفی مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف، با نرخ صادراتی محاسبه خواهد شد، لذا لازم است که این دسته از مشترکان، نسبت به کاهش مصرف اقدام نمایند.

معاونت فروش و خدمات مشترکین همچنین به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: وسایل سرمایشی در فصل تابستان در استان ما ۳۲ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهد، مشترکین می‌توانند با مدیریت صحیح برق به خصوص در فصل گرما و هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، این مهم را به خوبی مدیریت کرده و صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار یاری نمایند.

خرم  یادآور شد: این شرکت در راستای کاهش تلفات انرژی استان، ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی و افزایش ضریب ایمنی شبکه در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی استان را به کابل خود نگهدار تبدیل شده است که تا کنون از مجموع ۵۸۲۰ کیلومتر شبکه استان جمعا ۳۰۹۰ کیلومتر تاکنون به صورت کابل خود نگهدار اجرا شده است .

در نظر است تا پایان سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی استان به کابل خود نگهدار تبدیل شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق تلفات برق تلفات انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد، گفت: داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور دقیق نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری887 نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی 412 نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه 3000 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 60 درصد از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز 1403 تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به 56 درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه 80 چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه