Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو عملکرد خوبی داشت.

به گزارش برنا، سی و دومین دوره بازیهای المپیک درحالی در توکیوی ژاپن به پایان رسید که ایران در هفدهمین دوره حضورش در این بازیها در رشته‌های تیراندازی، تیراندازی باکمان، دوومیدانی، شنا، شمشیربازی، تنیس روی میز، بوکس، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری ، والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، بدمینتون، قایقرانی و کاراته در این رقابتها شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ایران 68 ورزشکار المپیکی داشت که با محرومیت بهمن عسگری به دلیل دوپینگ و عدم اعزام پریسا جهانفکریان در وزنه برداری به علت آسیب دیدگی و غیبت مهدی پیرجهان نماینده دوومیدانی کشورمان هم به دلیل ابتلا به کرونا با 65 ورزشکار عازم توکیوی ژاپن شد.

*سهم کاروان ورزش ایران با 65 ورزشکار شرکت کننده در این دوره از مسابقات سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز بود که در پایان هم ایران در جایگاه 27 ام جدول رده بندی المپیک قرار گرفت.

*در این دوره از بازیها رشته تیراندازی با کسب مدال طلای جواد فروغی اتفاق تازه ای را برای ورزش ایران در بازیهای المپیک رقم زد. این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است.

*کاراته دومین رشته تاریخ ساز این دوره از بازیهای المپیک برای کشورمان بود. رشته ای که برای نخستین و شاید هم آخرین بار در بازیهای المپیک حضور داشت. در جریان مسابقات کاراته ایران با سه نماینده دو ورزشکار در بخش بانوان (حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار) و یک نماینده در بخش مردان(سجاد گنج زاده) شرکت کرد. ماحصل این حضور مدال خوشرنگ طلا و تاریخی گنج زاده بود.

*در کشتی، 6 آزاد کار ایرانی برخلاف پیش بینی های اولیه فقط در دو وزن صاحب مدال شدند. حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم که به نوعی انگار کل بار المپیک روی شانه هایش بود به مدال نقره مسابقات رسید و امیر حسین زارع نماینده سنگین وزن کشورمان هم موفق به کسب مدال برنز رقابت‌ها شد. نتیجه ای که البته چندان هم به مذاق خانواده کشتی خوش نیامد و انتقادهای فراوانی را هم به دنبال داشت.

*در کشتی فرنگی با هدایت محمد بنا نیز صاحب دو مدال خوش رنگ المپیک شدیم. محمد هادی ساروی با کسب مدال برنز چراغ اول دشت مدال در کشتی را روشن کرد و در ادامه نیز از علی گرایی سنجاب پرنده را دیدیم که هر چند دست او از مدال کوتاه ماند اما  لحظه های نابی را برایمان رقم زد. و البته در کنارش محمدرضا گرایی با کسب مدال طلای دور از انتظار همه را غافلگیر کرد.

*در دوچرخه سواری تنها نماینده کشورمان سعید صفر زاده مانند ادوار گذشته المپیک نتیجه جالبی را برای کاروان ورزشی ایران رقم نزد. صفرزاده در ماده استقامت جاده مسابقه را تمام نکرد و در ماده تایم تریل انفرادی نیز بین 38 رکابزن، سی و پنجم شد.

*در قایقرانی اما نازنین ملایی به عنوان اولین قایق ران ایران به فینال B المپیک صعود کرد و در نهایت نیز موفق شد در جایگاه  یازدهم بازی ها بایستد.  این  نتیجه را می توان بهترین نتیجه قایقرانان ایران در ادوار المپیک  به شمار اورد.

*در دوومیدانی، احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران که در همه این سالها از او نیز در کنار برخی ورزشکاران به عنوان امید اصلی کسب مدال در این رشته معرفی می‌شد در چهارمین حضور خود در بازیهای المپیک به رقابت پرداخت و در نهایت نیز از بین 16 نفر در گروه خود چهاردهم شد. فرزانه فصیحی و حسن تفتیان دیگر نمایندگان ما در دوو میدانی بودند که هرچه دویدن و تلاش کردند اما به هدفشان نرسیدند. فصیحی در دوی ۱۰۰ متر زنان در مرحله مقدماتی در گروه خود هشتم شد و به نیمه نهایی نرسید. تفتیان نیز در دوی ۱۰۰ متر مردان در گروه خود چهارم شد و به نیمه نهایی صعود نکرد.

*وزنه برداری و تکواندو را شاید بتوان ناکام ترین رشته های این دوره از بازیها معرفی کرد. تکواندو بعد از سالها مدال اوری در بازیهای المپیک اینبار با حضور سه نمایده دست خالی به تهران بازگشت و وزنه برداری نیز با تک مدال نقره علی داودی در سنگین وزن به کار خود در توکیو پایان داد.

*بوکس دیگر رشته رزمی حاضر در این دوره از رقابتها بود که هر چند با هدف تاریخ سازی عازم توکیو شد اما در این رشته نیز دستمان خالی بود. دانیال شه بخش، نماینده وزن منهای 57 کیلوگرم در مرحله یک شانزدهم پیروز شد اما در یک هشتم نهایی باخت و حذف شد. شاهین موسوی، بوکسور وزن 75 کیلوگرم  کشورمان نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی شکست خورد و کنار رفت.

*شمشیربازی دیگر رشته امید کاروان ورزشی ایران برای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو بود که اما در نهایت نیز در بخش تیمی در جایگاه ششم قرار گرفت. در بخش انفرادی نیز با وجود سه نماینده به مدال نرسید.

*در رشته های تیروکمان، تنیس روی میز، بدمینتون و شنا نیز تنها با یک نماینده در هر رشته حاضر شدیم که نیما عالمیان در تنیس روی میز در اولین مسابقه شکست خورد و از بازی های المپیک توکیو حذف شد. میلاد وزیری نماینده تیرو کمان نیز  در مرحله تعیین رنکینگ بین ۶۴ نفر، شصت و سوم شد و در  ادامه نیز برابر نماینده آمریکا شکست خورد و حذف شد.

ثریا آقایی  نماینده بدمینتون کشورمان هم در مرحله گروهی با پیروزی بر حریف مالدیو و شکست مقابل چین از صعود به جدول حذفی بازماند.

اما متین بالسینی در مرحله مقدماتی در رده ۳۳قرار گرفت او با این عملکرد رکورد ملی ایران را در ماده اش شکست.

*والیبال و بسکتبال نیز دو رشته تیمی ما در المپیک توکیو بودند که هیچ یک نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و حداقل به وعده های داده شده قبل از المپیک عمل کنند. تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله گروهی برابر چک، آمریکا و فرانسه به ترتیب با نتایج 84 بر 78، 120 بر 66 و 79 بر 62 باخت و حذف شد.

شاگردان آلکنو دروالیبال نیز با دو پیروزی مقابل لهسان و ونزئلا و قبول سه شکست برابر ایتالیا، کانادا و ژاپن از صعود به مرحله بعد بازماند.

ناگفته نماند که در این دوره تعداد سهمیه‌های به دست آمده در بخش بانوان 10 نفر بود که در طول تاریخ حضور ایران در المپیک یک رکورد به شمار می رود. در کنار آن برای نخستین بار  در سه رشته تیمی (والیبال، بسکتبال و شمشیربازی ) کسب سهمیه کردیم.

لازم به ذکر است که کاروان ورزشی ایران در پایان با کسب 7 مدال موفق شد عنوان دومین کارنامه درخشان تاریخ را کسب کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک ژاپن ایران تیراندازی کشتی آزاد دوپینگ وزنه برداری آسیب دیدگی دوومیدانی جدول وزن خانواده کشتی فرنگی کشتی پرنده دوچرخه سواری جاده بازی احسان حدادی رقابت زنان مردان نیمه نهایی تکواندو بدمینتون بازی های المپیک چین بسکتبال تیم ملی فرانسه کانادا المپیک 2020 توکیو کاروان ورزشی ایران بازیهای المپیک المپیک توکیو وزنه برداری کسب مدال حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است