محل عزاداری هیات های مذهبی البرز اعلام شد
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۳۵۴۷
به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی هیات رزمندگان استان البرز محل و ساعت برگزاری مراسم هیئات رزمندگان به شرح زیر اعلام شد:
۱- هیات انصارالامام رزمندگان اسلام آباد کرج
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین تویسرکانی
مداحان : حاج سید صادق عبادی ، کربلایی میثم رعیتی و حاج حسین پارسا
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۲۱ به مدت ۱۰ شب
مکان : کرج میدان والفجر بلوار سرداران جنب حرم شهدای گمنام انصارالامام
۲- هیات نورالشهداء رزمندگان اسلام کرج
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین الهی
مداحان : حاج سید صادق عبادی ، کربلایی مهدی عبادی و کربلایی محمد حسن خراسانی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۲۲ به مدت ۱۰ شب
مکان : کرج بالاتراز میدان طالقانی انتهای بلوار ( نورالشهداء)
۳- هیات محبان الرضا ( علیه السلام ) رزمندگان اسلام کرج
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین محسن اویسی
مداح : کربلایی محمد نداف پور
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۱ شب از ساعت ۲۱:۳۰
مکان : کرج میدان قدس آستان مقدس امامزاده حسن (ع)
۴- هیات فاطمیون رزمندگان اسلام غرب کرج
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین سید صادق ابطحی
مداح : کربلایی سید جواد عرب
زمان : دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۱ شب از نماز مغرب
مکان : کرج حصارک آستان مقدس امامزادگان محمود و سکینه خاتون ( علیهمالسلام) جنب گلزار شهدا
۵ - هیات محبان الحسین ( علیه السلام) رزمندگان اسلام شمال کرج
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین ناصر مظلوم
مداح : کربلایی مجید نقوی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۱:۳۰
مکان : کرج میدان نبوت فضای باز پارک نبوت
۶- هیات عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام شرق کرج و هیئت عشاق الزهرا( سلام الله علیها )
سخنران : دکتر ابراهیم فرجی
مداح : کربلایی حسین کریمی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۱
مکان : کرج کلاک پایین آستان مقدس امامزاده حیدر ( ع)
۷- هیات رزمندگان اسلام شهرستان اشتهارد
سخنرانان : حجج الاسلام والمسلمین علی ملا حسنی و حسین تشیعی
مداحان : حاج علی قلندری و کربلایی جعفر فرجی
زمان : از سه شنبه ۱۹ مرداد به مدت ۱۰ روز ساعت ۱۸
مکان : اشتهارد آستان مقدس امامزادگان ام کبری و ام صغری ( سلام الله علیها ) جنب گلزار شهدا
۸ - هیات رزمندگان اسلام شهرستان فردیس
سخنران: حجتالاسلام والمسلمین سید علی مروج
مداحان : کربلایی امیر غفاری و کربلایی احسان سلطانشاه
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۱
مکان فردیس خیابان امام حسن ( علیه السلام ) مهدیه آل یاسین
۹ - هیات رزمندگان اسلام شهرستان نظرآباد
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم زاده
مداح : کربلایی بهنام فیاض
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب از نماز مغرب و عشاء
مکان : نظرآباد مصلی نماز جمعه حرم شهدای گمنام
۱۰ هیات رزمندگان اسلام شهر هشتگرد
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین اسد زاده
مداحان : کربلایی احمد فلاح مراد ، کربلایی سید مهدی میرداماد غفاری ، کربلایی اسحاق فیروز زارع و کربلایی رحیم محمدی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۱:۳۰
مکان : هشتگرد بلوار امام خمینی(ره) مسجد جامع
۱۱- جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام شهر کمالشهر
سخنران: حجتالاسلام والمسلمین امیری
مداح : کربلایی مجتبی سانی خانی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب از نماز مغرب و عشاء
مکان : کمالشهر بلوار بهشت سکینه پارک آزادگان در جوار حرم شهدای گمنام
۱۲ - هیئت روضة الشهداء رزمندگان اسلام شهر مهرشهر
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین مهدی انصاری
مداحان : حاج مهدی جعفری و حاج مصطفی برزو
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب از نماز مغرب و عشاء
مکان : مهرشهر آستان مقدس امامزاده طاهر ( ع)
۱۳ - هیات رزمندگان اسلام شهر ماهدشت
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین موسیوند همدانی
مداحان : کربلایی کمیل عباسی و کربلایی علیرضا بابلی
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۱:۳۰
مکان : ماهدشت میدان امام خمینی( ره) در جوار حرم شهدای گمنام
۱۴ - هیات محبان الزهرا (سلام الله علیها) رزمندگان اسلام شهر محمد شهر
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین حمید معرفت
مداحان : حاج مهدی مظلوم ، کربلایی حسین یاری بیگی ، حاج علی نوری ، حاج مرتضی کولیوند و کربلایی حمید کاروند
زمان : از دوشنبه ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۲
مکان : محمد شهر انتهای بلوار شهید بهشتی مهدیه
برچسبها ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری استان البرز.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
منبع: ایرنا
کلیدواژه: ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری استان البرز حجت الاسلام والمسلمین رزمندگان اسلام شهر حرم شهدای گمنام شب از نماز مغرب هیات رزمندگان کرج سخنران آستان مقدس شب ساعت ۲۱ ۱۰ شب ساعت ساعت ۲۱ ۳۰
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
آفتابنیوز :
روزنامه جوان نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد . عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد.
اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است.
تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد.
تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد.
جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست.
جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم.
بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید.
مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.)
در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است:
«اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.»
این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است.
تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است.
تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است.