Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت خیار بوته‌ای و ۱۰۰ هکتار نیز زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی، همچنین از این میزان، ۲۰ هکتار خیار و تمام جالیزارهای گوجه‌فرنگی به صورت نشایی کشت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر انواع محصولات جالیزی به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شد که این روش موجب هدررفت آب می‌شد اما با جایگزین شدن آبیاری قطره‌ای علاوه بر به صفر رسیدن میزان هدررفت آب، محصول‌دهی مزارع افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برداشت ۳۰ تن خیار و ۴۰ تن گوجه‌فرنگی در هر هکتار زمین، امسال در مجموع در حدود 15 هزار تن خیار و چهار هزار تن گوجه‌فرنگی در قروه برداشت می‌شود.

عبدالملکی در ادامه اظهار داشت: بخشی از محصولات جالیزی قروه پس از برداشت به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخش عمده آن به صورت فرآوری به خیارشور و رب تبدیل شده و به بازار سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم خیار بوته‌ای در بازار قروه به دلیل نوسانات بازار از ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی نیز بین ۴ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی، قروه بذر مناسب خیار و گوجه‌فرنگی با قیمت مناسب در اختیار جالیزکاران قرار داده و هیچ کمبودی در تامین و توزیع انواع کود شیمیایی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: گوجه فرنگی خیار آبیاری قطره ای آب گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان