Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی رسما به پایان رسید که دو کشور آفریقایی جامائیکا و کنیا آمار قابل توجهی را در در دوومیدانی که ورزش مادر محسوب می‌شود به جا گذاشتند.

جامائیکا که در دوومیدانی یکی از کشورهای مطرح در دنیا است و فقط از این رشته در المپیک صاحب مدال می‌شود، در توکیو نیز صاحب ۹ مدال در ورزش مادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این رشته صاحب ۴ طلا، یک نقره و یک برنز شدند و با این آمار در رده بیست و یکم قرار گرفتند.

همچنین کنیا که در دوهای استقامت و نیمه استقامت سرآمد است، صاحب ۱۰ مدال (۴ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز) در دوومیدانی شد و در رده نوزدهم قرار گرفت. این دو کشور آفریقایی که از لحاظ امکانات هم چندان سطح بالا نیستند، در تک رشته صاحب این تعداد مدال در المپیک شدند و توانستند از بسیاری از کشورهای اروپایی هم در رده بندی بالاتر قرار بگیرند.

دوومیدانی با توجه به مواد متعددی که در بخش مردان و زنان دارد، یکی از رشته های پر مدال المپیک محسوب می‌شود، اما سهم دوومیدانی ایران در تاریخ ادوار تنها یک نقره بوده که آن هم توسط احسان حدادی در پرتاب دیسک ۲۰۱۲ کسب شد.

برنامه ریزی غلط در سال‌های گذشته و عدم توجه به استعدادها و عملکرد گلخانه‌ای باعث شده که این شرایط به وجود بیاید. در حالی که انتظار می‌رفت بعد از مدال تاریخی حدادی، دوومیدانی ایران شرایط بهتری را تجربه کند و حتی بتواند در مواد دیگر نیز صاحب عنوان شود، اما نه تنها مدال تاریخی تکرار نشد بلکه ورزش مادر روز به روز به سمت پسرفت حرکت کرد و هر مدیری آمد، چیزی جز عقبگرد نداشت. 

در هر دوره بعد از المپیک از سوی مسئولان ورزش عنوان می‌شود که باید به سمت رشته‌های پر مدال که دوومیدانی هم یکی از آنهاست، برویم. خیلی زود این صحبت‌ها فراموش می‌شود و نه تنها کاری در این جهت صورت نمی‌گیرد، بلکه مشکلات بیشتر و ورزشکاران و مربیان از عدم توجه سر خورده و بی انگیزه می‌شوند. عدم برنامه ریزی صحبح برای برگزاری اردوها، الگو نگرفتن از کشورهای صاحب سبک و دارای مدال در المپیک، همه کاره بودن ورزشکار در انتخاب محل اردو و مربی این مشکلات را به وجود آورده است. 

دوومیدانی را باید از سنین پایه و در مدارس آغاز کرد و پس از کشف استعدادها آنها را زیر نظر گرفت و به سمت پرورش برد و به موفقیت رسید، اما  متاسفانه در کشورمان به این موارد توجهی نمی‌شود و همه دنبال تک استعدادهایی هستند که یک باره ظهور کند.

به گزارش فارس، از حالا تا المپیک بعدی که ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود، سه سال فرصت وجود دارد و باید دید در این مدت فدراسیون دوومیدانی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چه برنامه‌ای را خواهند داشت. وزیر ورزش آینده باید با اشراف دقیق به این موضوعات ضمن اصلاح اشتباهات گذشته، ورزش کشور به خصوص رشته‌های پر مدال را در ریل موفقیت قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ورزش مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت : امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبار‌های استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استاندارد‌ها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس