Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:41:18 GMT

۳ هزار ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم در خراسان جنوبی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۴۰۸۸

۳ هزار ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم در خراسان جنوبی ثبت شد

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در خراسان‌جنوبی ۴۸۷ وقف با نیت روضه خوانی، سه هزار و ۲۵۲ وقف با نیت تعزیه و ۲ هزار و ۶۸۱ وقف با نیت اطعام و تعزیه داریم.

وی یادآور شد: قدیمی‌ترین موقوفات محرمی در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۳۳۲ سال قدمت، قاین با ۳۰۶ و خوسف با ۲۴۵ سال قدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه هدف از موقوفات حسینی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، افزود: طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی طی ماه محرم در جهت برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغان در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۳۱ مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: از ۳۱ نفر مبلغ ۱۲ نفر اعزامی از قم و ۱۹ نفر از مبلغان خراسان جنوبی هستند که ماه محرم در بقاع متبرکه استان بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

بخشی پور با اشاره به هدف برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» افزود: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص اجرای شب شعر حسینی اظهار داشت: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.
 

برچسب‌ها شهرستان سربیشه عاشورای حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان سربیشه عاشورای حسینی شهرستان سربیشه عاشورای حسینی خراسان جنوبی بقاع متبرکه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)