Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@08:34:05 GMT

خبرنگاری نه فقط یک حرفه بلکه عشق و هنر است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۴۳۱۴

خبرنگاری نه فقط یک حرفه بلکه عشق و هنر است

سردار علی ابراهیمی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران این رسانه ، یاد و خاطره شهدای خبرنگار و ناجا را گرامی داشت و گفت: این عزیزان جان خود را در راه خدمت به مردم و میهن اسلامی فدا کردند و یاد و نام آنها همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاران با فعالیت خود گره گشای مسایل و مشکلات مردم هستند که اقدامی ارزشمند است،افزود: همچنین انعکاس به موقع اخبار و مطالب از جمله در حوزه عملکرد نیروی انتظامی از سوی رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان قزوین خبرنگاری را نه فقط یک حرفه بلکه عشق و هنر دانست و گفت: اگر عشق و علاقه و هنر در این میان نباشد، فردی که در این عرصه فعالیت است نمی تواند به درستی انجام وظیفه کرده و پایدار بماند.

این مسوول انتظامی به مشابهت های کاری بین خبرنگاران و پلیس اشاره کرد و افزود: فعالان هر ۲ مجموعه در پی رضایت مندی مردم هستند که بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: کار خبرنگاران نیز مانند پلیس زمان نمی شناسد و اصحاب رسانه در همه ایام به جامعه خدمت می کنند و هیچ وقت از تلاش برای آگاهی بخشی به مردم بازنمی ایستند و همیشه در حال دوندگی و کوشش برای دریافت و انتقال و بازتاب اخبار هستند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در این ۲ حرفه یک لحظه غفلت می تواند موجب سلب اعتماد جامعه شود بنابراین باید تلاش کنیم نگذاریم اعتمادی که مردم به ما دارند از دست برود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما به خبرگزاری ایرنا و خبرنگاران آن به عنوان مرجعی رسمی در تولید و نشر اخبار در میهن اسلامی اعتماد دارند و این اعتماد در واقع یک سرمایه ارزشمند است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاران با فعالیت خود باعث می شوند که مسوولان پاسخگو باشند،افزود: رسیدن به حقیقت و بازتاب آن هدف والایی است که خبرنگاران آنرا دنبال می کنند.

خبرنگاران با قلم خود می توانند به پلیس برای ارتقای امنیت جامعه کمک کنند

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با قلم خود می توانند به پلیس برای ارتقای امنیت جامعه کمک کنند که این موضوع نقش مهم اصحاب رسانه را در کمک به تامین نظم و آرامش در جامعه می رساند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش های خبرنگاران،گفت: این قشر با وجود تنگناها و مشکلات متعدد در راه خدمت به جامعه و رشد و توسعه نظام و کشور قدم برمی دارند و در برابر هجمه های دشمنان به خوبی ایستاده اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه هر مجموعه موفقی باید از نقد سازنده استقبال کند،افزود: تعریف و تمجید سرجای خود قرار دارد اما هر فرد و سازمانی وقتی مورد نقد قرار بگیرد و عیب هایش مشخص شود می تواند آنها را اصلاح کرده و در مسیر تعالی قدم بردارد.

این مسوول انتظامی گفت: از خبرنگاران بابت این که ما را نقد می کنند و کاستی ها و عیب های مان را برای اینکه آنها را رفع کنیم گوشزد می کنند قدردانی می کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی یک مجموعه وسیع و یادگیرنده است و همراهی و کمک رسانه ها موجب می شود تا ما به اولویت ها و وظایف خود بهتر بپردازیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت : باید همه ما رهرو راه این امام عظیم لشان باشیم تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبمان شود.

وی در ادامه به ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام عزیز می فرمایند که سه حالت و خلصت است که مومن در صورت برخوردار بودن از آنها در پناه خداوند بوده و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهی می باشد و از سختی ها و شداید محشر در امان خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: یکی از این خصلت ها پرداختن به اموری است که برای آخرت و دنیای فرد مفید هستند که گشایش در کارها و امور مردم و کمک به نیازمندان از جمله آنهاست که معتقدم خبرنگاران در این مسیر قدم برمی دارند.

سردار ابراهیمی گفت: اندیشدن به این موضوع که قبل از هرکاری بیاندیشیم که آیا این کار مورد رضایت خداوند قرار دارد یا خیر و در واقع انجام کارها با نیت خدایی در این حدیث مطرح است که این موضوع نیز می تواند در کار خبرنگاری نمود داشته باشد بدان معنا که اگر قلمی زده می شود و نقدی بیان و مطرح می شود با هدف سازنده و برای حل مشکلات جامعه بیان شود و رضای خدا در آن در نظر گرفته شود.

این مسوول انتظامی ادامه داد: امام سجاد (ع) در ادامه این حدیث می فرمایند  قبل از عیب جویی و بازگویی عیب دیگران مومن باید سعی کند عیب های خود را برطرف نماید که این موضوع نیز به ما و همه از جمله خبرنگاران گوشزد می کند که اول باید خودمان عامل به آن چه دیگران را توصیه می کنیم، باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه پلیس در کنار مردم، با مردم و برای مردم است ، افزود: ارتباط تنگاتنگ اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان و زبان گویای مردم می تواند ما را به انجام بهتر وظایف خود کمک کند.

علی حیدری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین نیز در این دیدار اعتماد مردم به پلیس را یکی از ضرورت های موفقیت این نهاد برای تامین امنیت اجتماعی و عمومی دانست وگفت : عوامل متعددی در اعتماد به پلیس تاثیر دارند که اقدامات رسانه های جمعی از جمله آنها است.

وی با قدردانی از تلاش های ارزشمند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای تامین امنیت مردم افزود: این امنیت بوجود آمده به میزان قابل توجهی مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

حیدری افزود : رسانه ها و خبرنگاران برای جریان سازی و ایفای مناسب وظایف خود به همراهی و پاسخگویی نهادها، دستگاه ها و مسوولان نیاز مبرم دارند که در این زمینه نیروی انتظامی استان عملکردی مناسب داشته است.

وی همچنین تاکید کرد که اگر امروز اعضای جامعه از جمله خبرنگاران در کمال آرامش به فعالیت مشغول هستند مرهون تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی است که جا دارد از آنها به شکل ویژه تقدیر کنیم.

حیدری در ادامه از آمادگی خبرگزاری ایرنا برای همکاری با نیروی انتظامی به منظور برگزاری نشست ها و میزگردهای تخصصی به منظور پیشبرد اهداف پلیس خبر داد.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)در سال ۱۳۷۷ درمزار شریف افغانستان بدست نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه  "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

شهید صارمی خردادماه سال ۱۳۴۷ در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بروجرد به دنیا آمد. وی تحصیلات عالی خود را تا سطح کارشناسی ارشد در رشته جغرافیای انسانی ادامه داد و موفق شد در سال ۱۳۷۴ با ارایه پایان نامه خود از دانشگاه شهید بهشتی در تهران فارغ التحصیل شود.
شهید صارمی در سال ۱۳۷۵ به افغانستان اعزم شد و در مدت حضور خود دراین کشور با احساس مسوولیت در قبال درد و رنج مرم ستمدیده از لحظات سخت و تاسف آور جنگ و بی خانمانی دراین کشور خبر و گزارش تهیه کرد.
صارمی، ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ به همراه ۹ دیپلمات ایرانی توسط نیروهای طالبان در افغانستان به درجه ی پرفیض شهادت نایل شد.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد

برچسب‌ها روز خبرنگار رسانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار رسانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز خبرنگار رسانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرمانده انتظامی استان قزوین خبرگزاری جمهوری اسلامی مسوول انتظامی نیروی انتظامی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهارداشت: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


 فرمانده انتظامی شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز ۲ پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

وی از کشف انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنها پلمیب شد.

 این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت