Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد ناصر آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت در مواجهه با مطبوعات باید نقش اجرایی خود را کنار گذاشته و فقط نقش نظارتی داشته باشد. در این راستا وجود قوانین مدون در عرصه مطبوعات و فضای مجازی موجب خواهد شد که فقط قانون بر آن‌ها حکمفرما باشد و نظرهای سلیقه ای، دستوری یا ارشادی بر آن‌ها تحمیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:به نظر من مهمترین بخش این لایحه که در صورت تبدیل به قانون باید مورد توجه قرار گیرد مربوط به معیشت خبرنگاران است و  نمونه این تغییر ساختارهای موفق را در سازمان‌های نظام مهندسی شاهد بودیم.

ناصر آزاد اظهار کرد: پیش بینی معاونت‌هایی چون مطبوعات، فضای مجازی، بازرسی و نظارت و امور خبرنگاران در این سازمان به یقین می‌تواند ساختار رسانه ای کشور را انسجام بخشد.

مدیر مسئول نشریه  آسمان اردبیل بیان کرد: امروزه با توجه به گسترده شدن علم ارتباطات و وسایل نوین ارتباط جمعی که به تعبیری عصر فرا ارتباطات نامیده می شود دیگر نمی توان به روش‌های گذشته اکتفا کرده و بدون توجه به مخاطبان، حیات مطبوعات را متصور شد.

ناصر آزاد با اشاره به انتشار نامنظم نشریات اردبیل گفت:بر اساس آخرین گزارش سامانه جامع رسانه‌های کشور، ۱۴۱ عنوان مجوز رسانه چاپی در استان اردبیل صادر شده است که از این تعداد فقط حدود ۱۰ عنوان انتشار منظم دارند که این موضوع به خوبی وضعیت و آینده مطبوعات اردبیل را ترسیم می کند.

وی ادامه داد: عدم تناسب میان صدور مجوز و نیازهای فرهنگی استان اردبیل موجب شده چراغ بسیاری از نشریه‌های قدیمی در اردبیل خاموش شود و متاسفانه تصمیمی برای این مهم گرفته نمی‌شود و  هنوز هم که هنوز است ما در استان اردبیل یک روزنامه که به صورت روزانه و با شکل استاندارد منتشر شود، نداریم.

مدیر مسئول نشریه  آسمان اردبیل گفت: روزنامه‌نگاری با وجود اینکه شغل بسیار تخصصی و پیچیده‌ای است اما متاسفانه ورود به این عرصه هیچ دروازه ای ندارد.

وی افزود: نبود زیرساخت‌های اقتصادی قدرتمند در راستای تعامل با مطبوعات استان، نبود امکانات چاپ رول برای تیراژ مناسب، نبود امنیت شغلی، بیمه‌ای و معیشتی اهالی مطبوعات، عدم تناسب میان هزینه‌ها و درآمد مطبوعات همگی سبب شده نیروهای حرفه ای از این کار کناره گیری کنند و شرایط برای ورود افراد کم تجربه و اغلب غیرمرتبط مهیا شود.

ناصر آزاد بیان کرد: در یک کلام می توان گفت دغدغه مالی مهمترین چالش پیش روی مطبوعات استان اردبیل است.

استان اردبیل دارای ۱۴۱ نشریه مجوز دار است که ۱۰ درصد آن فعال می باشد.

برچسب‌ها محمود صارمی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود صارمی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه محمود صارمی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه اردبیل استان اردبیل ناصر آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اشاش نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل از روز جمعه شاهد نفوذ سامانه بارشی فعال به استان اردبیل خواهیم بود.

وی با اشاره به تداوم جو پایدار طی روز چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل افزود: هر چند با توجه به شرایط فصلی و محلی رگبار پراکنده باران در برخی نواحی کوهپایه‌ای مرکز و به ویژه جنوب استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اخر هفته ابرناکی هوا، وزش تندبادهای موقتی، کاهش نسبی دمای هوا و رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد با بارش تگرگ و اصابت صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: با توجه به رخداد بارش های رگباری آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها نیز انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت شنبه در استان فعال خواهد بود، خاطرنشان کرد: لذا طی روزهای جمعه و شنبه شرایط برای طبیعت گردی و صعود به ارتفاعات استان مساعد نیست.

کد خبر 6093147

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان