Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ابراز امیداری کرد که پارلمان آتی، پارلمانی منسجم باشد و خواسته‌های مردم این کشور را برآورده سازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسله، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از رسانه‌های‌این کشور خواست که در راستای آگاه بخشی شهروندان این کشور در زمینه انتخابات حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انتخابات در موعد مقرر آن انجام خواهد شد، گفت: انتخابات و رسانه‌های آزاد از ارکان دموکراسی در عراق هستند.

المالکی تاکید کرد: ما خواهان آن هستیم که شهروند عراقی با آگاهی کامل از حقایق و واقعیت‌ها، وارد انتخابات شود و این مسئولیت برعهده رسانه‌هایی است که در راستای آگاه بخشی و معرفی حقایق به مردم حرکت می‌کنند.

وی گفت: انتخابات با وجود همه حرف و حدیثها، اقدامات و تهدیدات، در موعد مقرر برگزار خواهد شد. از شرکاء می‌خواهیم که از ساقط کردن طرف دیگر یا تهدید به سلاح دوری گزینند و به این روند دموکراسی خدشه وارد نکنند.

المالکی ادامه داد: روند انتخابات عامل رفع همه بحران‌هایی است که عراقی‌ها از آن رنج می‌برند و همچنین در رسیدن افراد شایسته به پارلمان نقش بسزایی دارد.

وی ضمن درخواست از همه برای حمایت از روند انتخابات، ابراز امیدواری کرد که پارلمان آتی منسجم باشد و توان برآورده کردن خواسته‌های همه عراقی‌ها را داشته باشد.

آمادگی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات

از سوی دیگر کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر تقریبا نهایی شده است.

«جمانه الغلای» سخنگوی کمیسیون عالی امنیت انتخابات عراق اعلام کرد که کارت‌های بیومتریک، قابل جعل نیستند و بخشی از موفقیت روند انتخاباتی خواهد بود.

وی افزود: ما در حال حاضر در حال چاپ برگه‌های رای هستیم. تقریبا همه امور لجستیک انتخابات نهایی شده است.

هشدار ائتلاف فتح درباره دخالت خارجی در انتخابات

«مهدی تقی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح گفت: موضوع بسیار خطرناکی درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام وجود دارد که همه باید نسبت به آن مراقب باشند و آن تلاش برخی طرف‌های بین المللی به شکل مستقیم در پرونده حاکمیتی و ملی عراق است.

وی افزود: این دخالت به مفهوم عدم برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در عراق است.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق گفت: دخالت خارجی در انتخابات پارلمانی به مفهوم تقلب است. باید بیم و هشدار نسبت به این دخالت خطرناک وجود داشته باشد و طرف‌های دولتی و سیاستمداران اجازه این اقدام را تحت هیچ عنوانی ندهند.

تکذیب مخالفت برهم صالح با برگزاری انتخابات در موعد مقرر

ریاست جمهوری عراق اخبار مربوط به اینکه برهم صالح رئیس جمهوری عراق به گروه‌های سیاسی اعلام کرده است که مخالف برگزاری انتخابات در موعد مقرر را تکذیب کرد.

یک منبع عالی رتبه وابسته به ریاست جمهوری عراق، تاکید کرد که این خبر بی اساس است و رئیس جمهوری همچنان بر برگزاری انتخابات عراق در موعد مقرر اصرار دارد و این را در دیدار با رهبران گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق مورد تاکید قرار داده است.

 انتخابات پارلمانی عراق قرار است دهم اکتبر برگزار شود. تاکنون گروه‌های «المنبر العراقی» به رهبری «ایاد علاوی»، جبهه ملی به ریاست «صالح مطلک»، التجمع الجمهوری به ریاست «عاصم الجنابی»، جریان صدر و حزب کمونیست از تحریم انتخابات آتی خبر داده‌اند.

هنوز موضع جریان صدر مبهم است؛ اما برخی اطلاعات حکایت از این دارد که این جریان احتمالا از تصمیم خود در تحریم انتخابات بازخواهد گشت زیرا تصمیم صدر در تحریم انتخابات و دوری از فعالیت‌های دولتی برای نخستین بار نیست که مطرح می‌شود، وی بارها این اقدام را تکرار کرده است، اما خیلی زود بر خلاف اظهارات پیشین خود، تبدیل به گروه اصلی در مذاکرات تشکیل دولت به ریاست الکاظمی شد.

صدر پیش از این در ماه آوریل گذشته تاکید کرده بود قصد دارد برای تحقق اصلاحات و دور کردن فاسدان از دولت، پست نخست‌وزیری را از آن خود کند لذا این تصمیم صدر از نظر ناظران سیاسی عراق بیشتری تاکتیکی برای دور کردن خود از ترکش انتقادات سنگین مردمی از ناکارآمدی عناصر خود در مدیریت پرونده برق و بهداشت در عراق است.

هر چند که «حسن العذاری»، مشاور رهبر جریان صدر تاکید کرده است که تصمیم این جریان در تحریم انتخابات آتی «قطعی» است.

العذاری اظهار داشت: تصمیم صدر درخصوص عدم شرکت در انتخابات آتی تصمیمی قطعی و نهایی است و بازگشتی از آن خواهد بود. هیچ یک از اعضای جریان صدر حق ندارند از نامزدی حمایت کرده یا برای وی تبلیغ کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات در موعد مقرر برگزاری انتخابات تحریم انتخابات انتخابات عراق ائتلاف فتح جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود