Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، دانشمندان در اسکاتلند در حال توسعه تکنیک جدیدی برای ضد عفونی از طریق ریز امواج‌ها (امواج مایکروویو) هستند که می‌تواند سرعت تمیز کردن آمبولانس و بیمارستان‌ها را به میزان چشمگیری بالا ببرد.

پژوهشگران سه دانشگاه ادینبورو، هریوت وات و استراتکلاید معتقدند از موج‌های الکترومغناطیسی، آنتن چراغ راهنما‌های حسگر به یک لایه مایع می‌توان برای گرم کردن سریع و ضدعفونی سطوح استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسان ریزموج، متخصصان بیماری‌های واگیردار و دانشمندان پلیمر در این پروژه مشارکت دارند.

در حال حاضر ضدعفونی کردن یک آمبولانس با استفاده از مواد شیمیایی معمولی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در نتیجه خودرو  برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده نیست و این موضوع فشار بر خدمات اورژانس را افزایش می‌دهد. حال این تیم به رهبری سایمون پودلیچاک، مهندسی حرفه‌ای و مدرس ارشد فناوری و فرکانس رادیویی دانشگاه ادینبورو امیدوار است که با استفاده از روش یاد شده این بازه زمانی را به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

امید آن می‌رود که بتوان از این تکنیک برای تمیز کردن میز رستوران‌ها، قطار‌ها، هواپیما‌ها و سایر فضا‌های که رفت و آمد زیادی دارند استفاده کرد.

پودلیچاک می‌گوید یک سال پیش که شیشه شیر فرزند نوزادم را با این روش ضدعفونی کردم، این فکر به ذهنم خطور کرد.

او افزود: به این نتیجه رسیدم که اگر شیشه شیر را می‌شود ظرف چند دقیقه ضدعفونی کرد به طوری که برای نوزاد امن باشد بنابراین از این تکنیک در بعدی متفاوت می‌توان برای سطوح آلوده هم استفاده کرد.

این محقق گفت: اما برای تعیین فاصله نسبی بین سطح و آنتن ضمن کسب اطمینان از امن بودن میزان برق مورد استفاده به تحقیقات عمده‌ای نیاز داشتیم. درضمن فهمیدم که بهتر از ریزموج‌ها آن ناحیه که احتمال آلوده بودنش بیشتر است باید مورد هدف قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اتوبان زنجان به تاکستان بعد از پل دولت آباد، ۲۳ نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.

بنابر اعلام اورژانس، ۲۱ نفر از مصدومان به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شدند.

دو نفر از مصدومان توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

اورژانس کشور برای کمک به مصدومان حادثه، ۷ دستگاه آمبولانس اعزام کرد که زمان رسیدن اولین آمبولانس به محل حادثه، یک دقیقه بعد از اعلام به اورژانس بود.

کد خبر 6091829 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!