Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@16:08:26 GMT

تشکیل کابینه و سه ضرورت مهم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۵۵۷۳

تشکیل کابینه و سه ضرورت مهم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی مراسم تحلیف خود که با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد از دولت سیزدهم با این عنوان تعبیر کردند؛ دولت وفاق ملی با رویکرد تحول گرا. اما در آستانه سبک و سنگین کردن مهره‌ها برای تشکیل کابینه جدید، در ساخت چنین دولتی، چه الزامات و ویژگی‌هایی باید مد نظر قرار گیرد؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحبت‌هایشان، در این‌باره، همواره بر سه موضوع مهم تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست مردمی بودن است. مردمی بودن کابینه البته دو بعد دارد؛ اول به معنی حضور در دل اجتماع و نشست و برخاست با آحاد جامعه بوده و بعد دیگر آن تلاش برای تحقق خواسته‌های شهروندان از طریق توانمندسازی طبقات ضعیف و تقویت اقتصاد است. مردمی بودن دولت در بدنه مدیریتی نیز باید عملیاتی شود تا وفاق ملی را به منصه ظهور رسانده و گروه‌ها، قومیت‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی را در همراهی با اهداف دولت مصمم کند. شکی نیست هر کابینه‌ای برای موفقیت در پیشبرد اهداف طراحی شده و مد نظرش به همراهی مردم نیاز مبرمی دارد. پس دولتی که بهتر بتواند از این ظرفیت استفاده کند می تواند با اجماع سازی موانع را با پشتیبانی شهروندانش راحت‌تر برطرف کند. دولت سیزدهم هم باید مردمی بودن و توجه به خواسته‌های مردم را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دهد تا بتواند اهداف مورد نظر خویش را با همراهی آحاد جامعه به بهترین شکل ممکن محقق سازد.

موضوع دوم در تشکیل کابینه، مبازره با فساد است. این مسئله هم چند بعد دارد. اول آنکه مبارزه با فساد باید به عنوان یک کارزار ادامه دار دیده شده و تحت تأثیر جو سازی و فشارها قرار نگیرد. از سوی دیگر طبق بیانات رهبر انقلاب این مبارزه هم با فساد و هم با مفسد باشد تا از کشیده شدن فساد به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود. امروز انتخاب مهره‌های ضد فساد در بدنه دولت به عنوان یک مطالبه مهم مطرح است. محقق شدن این موضوع می‌تواند از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری کرده و از سوی دیگر اعتماد از دست رفته مردم به دولت را بازگرداند.

اما از این دو که بگذریم شاخص‌ترین مسئله‌ای که دولت جدید در راستای وفاق ملی و تحول آفرینی باید مد نظر قرار دهد و قابلیت بسیار مهمی در حل مشکلات دارد، تمرکز بر توان داخلی و فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور است. رهبری در بیانات چند باره اخیر خود بر این نکته تأکید کرده‌اند که کشور اکنون آماده و مهیای جهش است. این سخن مطرح شده از سوی ایشان بر اساس اطلاعات و آمارهایی است که از ظرفیت‌های کشور دارند. این یعنی ما زیرساخت، نیروهای انسانی جوان و تحصیلکرده و منابع لازم بالقوه برای رشد و تحول را دارا هستیم. مدیریت درست و انقلابی می‌تواند این قابلیت‌ها را محقق ساخته و آینده نیکو برای کشور و جامعه رقم بزند. البته ذکر این موضوع به معنی نبود موانع نیست. موانع و مانع تراشی‌ها همواره وجود داشته، ولی اصلی که می‌تواند کابینه جدید را متمایز سازد همین نوع مدیریت تحول آفرین و انقلابی آن‌ها با تکیه بر توان داخلی خواهد بود که می تواند مشکلات و تحریم‌ها را به کناری بیندازد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تشکیل کابینه دولت سیزدهم مبارزه با فساد مردمی بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پنج روز پس از کنار گذاشتن وظایف عمومی خود بمنظور تامل در مورد ادامه کار در این سمت، گفت که استعفا نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سانچز امروز دوشنبه گفت که پنج روز پس از لغو وظایف عمومی خود برای «تأمل» در مورد ادامه این شغل، به علت تحقیقات یک دادگاه اسپانیا علیه همسرش بگونیا گومز، استعفا نمی‌دهد.

پس از شکایت فساد مالی علیه گومز توسط «مانوس لیمپیاس» (دست‌های پاک)، سازمانی که با راست افراطی مرتبط است، سانچز چند روزی را برای تصمیم گیری در مورد ادامه کارش فرصت خواست.

نخست وزیر 52 ساله اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی از محل اقامت رسمی خود، گفت: «تصمیم گرفتم در صورت امکان با قدرت بیشتری به عنوان رئیس دولت ادامه دهم.»

نخست‌وزیر اسپانیا در فکر کناره‌گیری از قدرت

سانچز گفت که مبارزه خود را در برابر حملات «بی اساس»، مانند حمله علیه همسرش توسط نیروهای محافظه‌کار و راست افراطی را افزایش خواهد داد.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است. تحقیقات علیه گومز بر اساس شکایت سازمان مبارزه با فساد مانوس لیمپیاس شکل گرفته است. گفته می‌شود که این سازمان به محافل راست افراطی در اسپانیا نزدیک است.

سیاستمداران حزب محافظه‌کار خلق PP در واکنش‌های اولیه خود استعفای سانچز را رد کردند. خاویر ماروتو، سیاستمدار این حزب و معاون رئیس مجلس سنا، گفت: این نمایش جدیدی است که سانچز را کنار بزنند. سانچز می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند. او همیشه مرد خوبی است، بقیه بد هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»