Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@10:38:15 GMT

سخنی با رئیس جمهور جدید؛ حتما شخصا بخوانید!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۵۷۸۷

سخنی با رئیس جمهور جدید؛ حتما شخصا بخوانید!

عین خبر:  « رئیسی: دانشگاه‌ها و استانداری‌ها پیشنهادات را برای مقابله کرونا ارسال کنند. دانشگاه‌های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هرچه زودتر تجارب یک سال‌ونیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش‌رو و پیشنهادات تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال نمایند.  با دریافت نظرات کارگروه‌های تخصصی و فراخوان پیشنهادات نو و اخذ تجربیات از مجامع علمی و تخصصی سراسر کشور، این طرح وارد مرحله نهایی و تصویب در ستاد ملی کرونا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/فارس »

آقای ریس جمهور! دانشگاه یا بهتر بگویم پژوهشگاهی که من در آن خدمت می کنم یک پژوهشگاه فوق تخصصی در مهندسی و در زمینه زلزله، مهندسی زلزله و بحران های زلزله فعالیت دارد که خدمات و تلاشهای همکاران بنده طی سی سال گذشته به استناد مستندات مکتوب جهانی در دنیا زبان زد است، ولیکن دیدم نمی شود از آن طریق حسب فرمایش شما پیشنهادات خود را ارسال کنیم. نه دانشگاه علوم پزشکی هستیم نه استانداری و از طرفی زلزله تا کرونا با اینکه نقاط مشترک زیاد در بحران های حاصله، دارای تفاوت های ماهیتی خاص خود می باشند. 

در ضمن هر چه فکر کردم دیدم تمام موارد لازم از ابتدا و شروع این بیماری را بنده بر اساس سوابق پیشین در مدیریت بحران نوشته ام و توضیح داده ام. دقیقا با یاری خداوند احد، به شکل صددرصدی عینا همان شده است که در مقالات و یادداشت هایم پیش بینی کرده ام! نمی دانم باید گفت خوشبختانه یا شوربختانه؟ لذا صلاح دیدم هر دو یادداشت را یکی و در راستای درخواست رئیس جمهور جدید تقدیم کنم. آقای وزیر قبل و همراهان ایشان همه را خوانده و به دقت می دانند. 

در همین راستا عرض کنم فکر نمی کنم چیز جدیدی از دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری های محترم پس از یک سال و نیم علاوه بر آنچه در حال حاضر عمل می شود و همان هم متاسفانه باعث شرایط فعلی نیز می باشند ، چیزی مفیدی بیرون بیاید!  لذا ضمن تشکر از دعوت حضرتعالی از متخصصان به مشارکت در خصوص مدیریت بحران کرونا، توجه شما و خوانندگان معزز را به مطالب زیر برای مدیریت کرونا و در خصوص درمان رجوع به یک پزشک عمومی در هر کلینیکی و در صورت تبدیل شدن به یک بیماری خاص در اثر کرونا به یک نفر از متخصصان ان رشته را توصیه می کنم، بیش از این واقعا نیست! لا حول و لا قوة الّا بالله.

ای کاش خجالت می کشیدیم !  

دقیقا از اول اسفند سال ١٣٩٨ از ابتدای شیوع ویروس کرونا-١٩ در کشور نوشتم کارها غلط است. مدیریت غلط است. تیم مقابله غلط است. ساختار غلط است... همه چیز غلط است و امروز شاهد تمام غلط های هشدار داده شده، در کشور هستیم! من که نوشتم، خجالت می کشم،  ای کاش مسئولانی که حرف گوش ندادند و  روش ها را اصلاح نکردند، خجالت بکشند ! مرحوم پدرم می فرمودند: آدم که خجالت و حیا نکند هر کاری می کند. 

کار آسانی برای یک مهندس و یک کارشناس جز در مدیریت بحران نبود که به ملت و متولیان و دکاتیر معزز و بی سواد کرونا در کشور تفهیم کند که راهی که می روید به فاجعه ای ملی ختم خواهد شد؟ داستان همین روزهای ما بدترم خواهد شد. حتی نزدیکان نگران بودند که شاید دلسوزی زیادتر از حد من اشتباه برداشت و تبعات بی مورد سیاسی در پی داشته باشد ! در اذهان عمومی کرونا و مدیریت آن یک امر پزشکی بنظر می آمد در حالیکه نوشتم "اگر دارو و درمان دارد وزارت بهداشت مدیریت کند و اگر ندارد که ندارد یک تیم متخصص از مدیران متبحر بحران آن را  مدیریت و هدایت کنند و فقط درمان بعنوان زیر کمیته در دست بی کفایت وزارت بهداشت وقت قرار داشته باشد."  حتی ترسیدم زبان الکن من درست تفهیم نشود یک شکل ساده بمنزله ساختار ترسیم کردم یعنی اصطلاحا مار را هم کشیدم. 

والله ننوشتم که امروز بخواهم بگویم دیدید من نوشتم شما انجام ندادید! چه سودی برای من داشت و دارد به جز ریسک دشمن تراشی و دلخور کردن برخی؟ اینک حرف از فاجعه ملی می زنید؟ نوشتم که عمل کنید، روشن بود نباید گول پایین و بالا رفتن آمارهای کاملا دیمی و میدانی و بدون پشتوانه علمی را بخورد. 

شما را قاضی می کنیم تا ببینید اگر از روز اول واگیر، بند بند موارد زیر که بسط مطالب آنها در داخل مقاله ها موجود است، انجام می شد آیا امروز ما شرایط مان این بود ؟ هزینه این ندانم کاری و غرور و عمل نکردن ها با دانش موجود، مکتوب به زبان فارسی و بومی را چه کسی می خواهد به گردن بگیرد؟ 

فقط در این سایت بجز مقالات و مصاحبه ها در جراید دیگر و صدا و سیما حدود ۵۰ مقاله و گزارش در تک تک موارد کرونا و نحوه مدیریت آن مورد نگارش قرار گرفت آنهم با سختی زیاد. ! ولی آیا شیطان آرام نشست ؟ فهرست مقالات که در همین سایت خبرآنلاین منتشر شده، به شرح زیر است: 

١- مدیریت بحران زلزله کرونا ویروس

٢- لزوم بازنگری فوری در برنامه‌های مدیریت بحران کرونا

٣- بدترین اتفاق در یک بحران

٤- سخنی با شهردار درباره بحران احتمالی آینده تهران

٥- اقدام بی فایده ضدعفونی شهر توسط آتش نشانان فداکار

٦- فرمانده واحد مدیریت بحران کرونای کشور کدام نهاد است

٧- چرا مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند

٨- مدیریت بحران فاتیک کرونا

٩- مدیریت چند پارچه بحران کرونا

١٠- ضد عفونی و سم پاشی شهر و اخطارهای جهانی

١١- مدیریت هوشمندانه ضربدری کرونا

١٢- تهران و تبعیت از مصوبات کمیته ملی کرونا

١٣- تنها راه ممکن برای مدیریت بحران کرونا در تهران

١٤- بحران در بحران؛ کدام را باور کنیم

١٥- چه نمرهای به مدیریت بحران کرونا می دهم 

١٦- مدیر بحران نباید سخنگو هم باشد

١٧- ای کاش مسولان کشور گوش می کردند

١٨- رفتار کرونایی ما ایرانیان، هشداری به مردم

١٩- کرونا، مدیریت بحرانی که هرگز درست نبود

٢٠- سخنی با ریاست محترم جمهوری در خصوص کرونا

٢١- کرونا حالا دیگر بیماری نیست بحران است

٢٢- خطا کردیم استاد، نمرات مدیریت کرونا دقیق بود

٢٣- اعتراف سازمان ملل به باخت برابر کوید-١٩

٢٤- اقای وزیر تعمیر بال شکسته سودی ندارد

٢٥- ویوا کرونا

٢٦- رویکرد رهبری برای مدیریت کرونا

٢٧- ویروس اصلی و درمان را پیدا کردم

٢٨- اقای وزیر بهداشت، فروردین تا ابان از دست گذشت

٢٩- اصلا نگران کرونا در کشور نباشید

٣٠- کارنامه درخشان مدیریت بحران کرونا

٣١- وقتی وزیر می گوید من حکم می دهم

٣٢- بلد نیستید، کمک بگیرید

٣٣- چرا برای کنترل کرونا به قرنطینه ٤ هفته ای نیازمندیم

٣٤- شما چه کردید که مردم را متهم اصلی در کرونا می دانید

٣٥- نا گفته های علم موجود درباره واکسن کرونا

٣٦- پاسخ به ٦ سوال درباره واکسن کرونا

٣٧- اقای وزیر حرفهایی نزنید نگران حالتان بشویم

۳۸- رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

۳۹- واکسن کرونا و ادبیاتی زشت و زننده در جامعه ما

۴۰- فرامین ماندگار کمیته بحران کرونا و تسلیت برای ۶۰ هزار فوتی

۴۱- لجبازی بس است

۴۲- مرگ کرونایی ایرانیان و جبران ورشکستگی

۴۳ - جناب نمکی ! ایا شما خود خریدار نظر کارشناسی هستید
 
۴۴- کاسب کاری ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

۴۵- پرسش هایی از مسولان کرونای کشور

۴۶- الزامی بر دروغ گفتن درباره واکسیناسیون کرونا نیست

۴۷- سردار نمکی، می بینید چه کردید

این ها تنها بخشی از هشدارها و پیشنهادها و انتقادهایی بوده از آغاز کرونا تاکنون برای مسئولان کشور مطرح کرده ام. افسوس که نادانی، غرور، طمع و شیطان در دنیای دو روزه بی داد می کند. آیا این تعداد فوتی و خانواده های این مردم فوت شده و بیماران رنج دیده آنان صدایی در عالم باقی نخواهند داشت؟ خجالت هم چیز خوبی است! 

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

کد خبر 1543658

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا سعید نمکی مدیریت بحران کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

دیگر خبرها

  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد