Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران درباره آمار فوتی‌های اساتید و دانشجویان این دانشگاه بر اثر کرونا اظهار داشت: در مورد آمار فوتی‌های ناشی از کرونا باید بگویم که هم تعدادی از پیشکسوتان ما، هم تعدادی از اساتید شاغل و هم تعدادی از کارکنان در اثر کرونا درگذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تعداد فوتی‌ها از میان همکارانی که در حال اشتغال هستند، کمتر بوده است.

وی اظهار داشت: درباره تعداد اساتید فوت شده در دانشگاه تهران بر اثر کرونا ویروس آمار دقیقی ندارم، اما حدود ۲۵ نفر است. ضمن اینکه دو نفر از همکاران ما نیز در کوه دچار حادثه شدند که باید از فوت شدگان بر اثر کرونا تفکیک شوند.

نیلی درباره تعداد دانشجویان فوت شده بر اثر کرونا گفت: در خصوص آمار دانشجویان فوت شده بر اثر کرونا نیز باید بگویم که طبق آخرین اطلاعاتی که از دانشجویان گرفتیم، ۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه «هفت واکسن داخلی تا الان رونمایی شده، در حالی که منابع مالی و تخصصی در هیچ جای دنیا امکان چنین سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد. به طور مثال چین با یک میلیار و ۲۰۰ میلیون جمعیت فقط دو واکسن برای کرونا دارد و این رویه در کشور ما حیف شدن منابع است» گفت: به هر حال منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی کشور محدود است و مساله‌ای مثل واکسن موضوع پیچیده‌ای است، از این رو ما باید منابع خود را در همه زمینه‌ها با هم تجمیع کنیم تا با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر زودتر به نتیجه برسیم، وقتی کار به این شکل تقسیم می‌شود، آن اثربخشی که انتظار می‌رود را ندارد.

نیلی افزود: نه فقط در حوزه واکسن بلکه در برخی‌ حوزه‌های دیگر هم همینطور است. ما کارخانجاتی داریم که برای یک یا دو مورد برای آن‌ها از بیرون کشور دانش فنی خریداری کرده‌ایم. در حالی که یک کارخانه می‌توانست دانش فنی را در اختیار بقیه قرار دهد.

وی اضافه کرد: در این موارد حتی دانشگاه‌ها هم می‌توانند کمک کنند، اما توجهی به آن‌ها نمی‌شود، از این رو سعی و خطا می‌کنند که همین مسئله هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

رییس دانشگاه تهران درباره چرایی این موازی کاری‌ها گفت: ما سازمان‌های موازی در کشور داریم. در حالی که این سازمان‌ها می‌توانند تجمیع شوند و از طرفی باید یک وحدت فرماندهی در حوزه اجرا وجود داشته باشد. بنابر این چون سازمان‌ها موازی هستند و منابع‌شان هم مستقل از ماموریت‌شان است، تصمیماتشان هم به شکل جزیره‌ای گرفته می‌شود. وقتی یک سیستم به شکل جزیره‌ای باشد، قطعا این تبعات را هم دارد.

کد خبر 619927 برچسب‌ها دانشگاه تهران كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه تهران كرونا در ايران دانشگاه تهران بر اثر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان