Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:36:10 GMT

ایجاد مراکز یادگیری مصداق تحقق شعار سال است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۵۹۹۷

ایجاد مراکز یادگیری مصداق تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد نوروزی چگینی در نشست هم اندیشی با معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان که با هدف کیفیت بخشی به فعالیت‌های مراکز یادگیری محلی برگزار شد گفت: در این مراکز مهارت‌های مهمی مانند تعمیر خودرو، پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه، گلیم بافی، خیاطی، گلدوزی آموزش داده می‌شود و همچنین کلاس‌های مانند آموزش حقوق شهروندی، بهداشت خانواده، بهداشت فردی و اجتماعی و… در این مراکز یادگیری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فارس با داشتن ۵۹ منطقه آموزشی می‌تواند نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی داشته باشد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی دو وظیفه مهم ذاتی دارد که یکی انجام آموزش‌های روتین و معمول سوادآموزی و دیگری آموزش مهارت هاست.

نوروزی چگینی افزود: با نظارت‌های کارشناسانه و هدفمندی که برای نهادینه کردن انجام این فعالیت‌ها با هدف تعمیق آموخته‌های مخاطبان صورت می‌گیرد مراکز یادگیری محلی نقش مهمی در زمینه تحقق شعار اقتصادی سال ایفا می‌کنند.

معاون سوادآموزی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دنیای کنونی سواد از حالت تک بعدی و آموزش صرف خواندن و نوشتن خارج شده و چند بعدی شده است و در کشورهای توسعه یافته به جنبه‌های مختلف سواد توجه می‌شود و بر همین اساس است که مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور ما نیز تشکیل شده است تا بتواند با آموزش عملی مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در زندگی فردی و اجتماعی افراد گامی مؤثر بردارد.

مرتضی آخش جان بیان کرد: در سال‌های اخیر سوادآموزی استان هرمزگان رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته است و امیدواریم با برگزاری و استمرار این جلسات هم اندیشی بیش از پیش شاهد توسعه سواد در استان هرمزگان و نیز در سراسر کشور باشیم.

کد خبر 5277978

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس اشتغال سامانه یادگیری آموزشی ویروس کرونا محرم 1400 روز خبرنگار ماه محرم شورای شهر بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا مراسم عزاداری گرگان کرمانشاه اردبیل خطبه های نماز جمعه مراکز یادگیری محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند