Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:01:53 GMT

مشکلات مردان، علت ۷۰ درصد ناباروری‌ها در ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۶۰۵۸

مشکلات مردان، علت ۷۰ درصد ناباروری‌ها در ایران

دکتر ناصر امیرجنتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با تاکید بر اینکه مردان بیشترین عامل ناباروری هستند، افزود: با افزایش شیوع ناباروری مردان مواجه هستیم، به عبارتی ناباروری در مردان نسبت به سال های گذشته شیوع بسیار بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شیوع جهشی ناباروری در مردان یک موضوع بسیار نگران کننده است و باید برای رفع این مشکل، راهکار اساسی اتخاذ شود تا از روند کاهش جمعیت در کشور کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرجنتی گفت: علل آشکار و واضح ناباروری مانند مصرف داروی خاص، اختلالات ژنتیکی شناخته شده و بیماری واریکوسل این شیوع افزایش یافته را توجیه نکرده و این موضوع نیازمند بررسی بیشتر و دقیق تر است.

وی اظهار داشت: متخصصان این حوزه حدس می زنند زمینه ژنتیکی همراه با استرس های شغلی و روانی و شرایط محیطی اعم از امواج، نوع تغذیه دست به دست هم داده اند تا مردان بیشتری با نابارور مواجه شوند.

مسئول کلینیک مردان مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: مثلا برخی از مردان صد میلیون اسپرم دارند، اما هیچ کدام از آنها از کیفیت لازم و قدرت لقاح برخوردار نبوده و به همین دلیل، امکان باروری فراهم نمی شود، اگر هم قدرت لقاح داشته باشد، به سقط جنین منجر می شود.

وی با بیان اینکه هنوز مطالعه آماری دقیقی روی این جمعیت انجام نگرفته است، اظهار امیدواری کرد که مطالعات مناسب در این زمینه انجام و براساس مستندات علمی، علت های این موضوع شناخته شود. همچنین مواردی مانند جمعیت های در معرض خطر تعریف شوند و توصیه های لازم به آنان انجام گیرد تا این افراد به مشکلی مواجه نشوند.

امیرجنتی افزود: این موارد در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال در مراکز ناباروی ابن سینا بسیار مشاهده می شود. در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که در سنین تولید مثل قرار دارند، جمعیت فراوانی در معرض خطر ناباروری قرار دارند.

وی گفت: در سنین بالای ۴۰ سال، برخی مردان در سال های گذشته صاحب یک فرزند شده اند، اما برای فرزند دوم به مشکل برخورده اند.

امیرجنتی افزود: هرچند روش های پیشرفته کمک ناباروی در دسترس مردان قرار دارد، اما این موارد رفع علت بیماری نیست و مشکل ناباروری در آنان کماکان وجود دارد.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا ناباروری مردان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا ناباروری استرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا ناباروری مردان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا اختصاصی ایرنا ناباروری مردان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا ناباروری استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران