Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  پیشتر خانواده‌های قربانیان این رخداد اعلام کردند تنها به شرطی با حضور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در مراسم یادبود بیستمین سالگرد این حملات موافقت می‌کنند که اسنادی که به گفته آنها حمایت رهبران سعودی از حملات را نشان می‌دهد افشا کند.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: "دولت من متعهد است تا حداکثر شفافیت را بر اساس قانون تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: "من از اقدام امروز وزارت دادگستری که شامل تعهد برای بررسی مجدد اسنادی است که قبلاً توسط دولت مخفی شده بود، و انجام این کار در اسرع وقت، استقبال می‌کنم."

نزدیکان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر که در نیویورک و واشنگتن رخ داد و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کشته داشت، در نامه‌ای که روز جمعه با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد حملات منتشر شد، این درخواست را مطرح کردند.

عربستان پیشتر گفته بود که هیچ نقشی در این حملات نداشته، زیرا عاملان آن از هواپیماهای ربوده شده استفاده کردند.

سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست خانواده قربانیان واکنشی نشان نداده است.

روز دوشنبه ، دفتر دادستان ایالات متحده در منهتن، اعلام کرد که FBI تصمیم گرفته است آنچه را که قبلاً اعلام کرده بود؛ مبنی بر اینکه چرا نمی‌تواند برخی از اطلاعات درخواست شده توسط خانواده قربانیان را منتشر کند، بررسی کند.

جیمز کریندلر، وکیل برخی خانواده قربانیان گفت که وی و موکلانش امیدوارند اقدامات FBI و وزارت دادگستری نشان دهنده این باشد که "ما اسنادی را که سالهاست برای آن تلاش کرده‌ایم به دست خواهیم آورد."

سالهاست که خانواده‌های قربانیان و وکلای آنها شکایت دارند که آژانس‌های آمریکایی اسناد مربوط به ارتباط عربستان با مهاجمان حملات ۱۱ سپتامبر را مخفی می‌کنند.

پربیننده ترین لغو محدود تحریم ها گزینه جدید بایدن برای احیای برجام / مقامات آمریکایی در حال بازبینی گزینه ها طالبان در مرز ایران؛ رویکرد دولت سیزدهم چیست؟ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته پنجمین مرکز استان افغانستان نیز به دست طالبان افتاد ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، جاری شدن سیل در کنیا تاکنون جان ۷۶ نفر را گرفته است.

پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 6090478

دیگر خبرها

  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا