Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت مجلس ماموریت ویژه‌ای برای ارایه سریع راهکار‌های مهار کرونا به دولت دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمدباقر قالیباف در نشست علنی صبح امروز و در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت ایام محرم به همه محبان و شیعیان ائمه اطهار، گفت: امسال همچون سال‌های گذشته ملت مومن ما در کنار همه شیعیان جهان به برپایی مراسم عزاداری مصیبت امام حسین (ع) ارادت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد؛ این عزاداری‌ها که به تعبیر امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته جریانی از آرمانگرایی را در جامعه به پا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یادآوری هر ساله آرمان‌های جامعه اسلامی پدیده‌ای مبارک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این مراسم پیام بیداری امام حسین (ع) را در زمینه شناخت مسائل زمانه خودمان به ما گوشزد می‌کند و نیز بر مسئولیت ما برای حل این مسائل تأکید می‌نماید. این توجه همزمان به آرمان و واقعیات و پذیرش مسئولیت برای نزدیک کردن واقعیت‌های موجود با آرمان‌هایی که باورشان داریم از ما ملت امام حسین می‌سازد.

وی ادامه داد: همان تعبیر زیبایی که شهید حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما به کار بردند و مردم غیور ما را با آن معرفی نمودند. مبنا و روحیه ما همانی است که از سیدالشهدا آموخته‌ایم و این مبنا و روحیه هر سال در این روز و شب‌ها و عقل و وجدان و روح ما را یادآوری می‌شود. اما مسئله‌ها در گذر زمان پیوسته تغییر می‌کند و روش‌های رسیدگی و حل آن‌ها نو می‌شود.

قالیباف افزود: امسال به علت قرار گرفتن در یکی دیگر از موج‌های جدی شیوع ویروس کرونا که متأسفانه هر روز جان گروه قابل توجهی از هموطنانمان را می‌گیرد، لازم است مومنان و ارادتمندان همان گونه که تاکنون پیشتاز رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی بودند در این دوره عزاداری سیدالشهدا نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و طبق دستور‌العمل‌های ستاد ملی کرونا عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنابراین در مواردی که احتمال کمک به زنجیره انتقال ویروس وجود دارد عقل و شرع ما را به رعایت حداکثری جنبه احتیاط دعوت می‌کند. این مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران و احساس مسئولیت نسبت به مسائل کلان جامعه درسی از عاشورا برای مسئله امروز ما است.

قالیباف افزود: به نظر می‌رسد امسال هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری به بهره‌گیری از تجربه سال گذشته با آمادگی بیشتر خود را برای برگزاری مجالس عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و توصیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل برگزاری تمام مراسم‌ها در فضای باز، رعایت فاصله‌های لازم، توزیع اقلام بهداشتی و رعایت زمان کوتاه برای برگزاری مراسم آماده کردند و مردم همانند سال گذشته در رعایت نکات بهداشتی دقت کافی به خرج خواهند داد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث مدیریت موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا نیز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظف شده تا راهکار‌های کارشناسی مهار این وضعیت و کاهش فشار روی نظام درمانی را بررسی کرده و در تعامل با دولت و ستاد ملی کرونا به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع کمک کند.

قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت محترم برای مدیریت این موج جدید و نگران‌کننده و کاهش بار مشکلات و دغدغه‌ها به مردم به کار خواهد گرفت. برچسب ها: رئیس مجلس شورای اسلامی ، قالیباف ، کرونا ، کمیسیون بهداشت مجلس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی قالیباف کرونا کمیسیون بهداشت مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟