Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید میثم حسینی افزود: آئین سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه اول محرم الحرام امسال در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در حرم های مطهر امامزادگان شاخص شهر شیراز که دارای امکان برگزاری مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز داشته باشند؛ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در بقعه متبرکه حضرت علی بن حمزه علیه السلام شیراز همراه با ویژه برنامه "اقتدا به حسین" در قالب سخنرانی و مداحی همزمان با فرارسیدن ماه محرم آغاز شده است و به مدت ۱۱ شب در این بقعه متبرکه تداوم خواهد داشت.

حسینی با اشاره به محتوای این برنامه گفت: سخنرانی پیرامون نهضت عاشورا و جامعه امروز، تبیین ویژگی‌های سیاسی اجتماعی واقعه عاشورا و درس‌هایی که از مکتب حسین بن علی (ع) می‌توان آموخت از جمله بحث‌هایی است که توسط حجت الاسلام شیخ محمد زمانی در این برنامه‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم‌های معنوی ابراز کرد: روضه خوانی و برگزاری مراسم عزاداری و مداحی توسط مداحان اهل بیت کربلایی عباس زحمتکشان و حاج عبدالرحمن دانشجو از دیگر برنامه‌های این مجالس در بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) است که هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقهدر حرم مطهر با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده الزامی سوگواران از ماسک برگزار خواهد شد.

کد خبر 5278011

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم اوقاف فارس مراسم عزاداری ویروس کرونا محرم 1400 روز خبرنگار ماه محرم شورای شهر بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا مراسم عزاداری گرگان کرمانشاه اردبیل خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!