Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ؛ همدان ـ گفته می‌شود، به خاطر افزایش اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای با آرد بازار آزاد، متاسفانه برخی نانوایی‌ها قسمتی از آرد خود را به دلال‌ها در بازار آزاد می‌فروشند.

اظهار نظرهایی وجود دارد که بسیاری از نانوایی‌ها از کمبود سهمیه آرد گلایه می‌کنند در حالی که به دلیل ساختار ناکارآمد، در همین حال که سهمیه آنها کم است، قسمتی از آرد خود را به دلال‌ها می‌فروشند و این یعنی سوبسید آرد و نان به جیب دلال‌ها می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که این نظر را دارند عنوان می‌کنند ظاهرا مجازات نانوایی‌ها فقط جریمه نقدی است که بازدارنده نبوده وگرنه این کار ادامه پیدا نمی‌کرد، دوم اینکه برخی رفتارها از دید مردم پنهان می‌ماند تا آن را به عنوان تخلف به نهادی اطلاع دهند، مثلا سهمیه یک نانوایی ۱۰۰ کیسه آرد است که از کارخانه توسط کامیون حمل آرد تحویل گرفته می‌شود و این کامیون در مسیر نانوایی در جاده بیرون شهر ، ۴۰ کیسه آن را در یک نیسان خالی می‌کند (البته با هماهنگی همان نانوایی که صاحب آرد است) و سپس به نانوایی می‌رود و ۶۰ کیسه بقیه را هم آنجا خالی می‌کند که هیچ کسی هم ناظر نیست و در واقع نانوایی به راحتی آن ۴۰ کیسه آرد را در بازار آزاد فروخته می‌شود.

از آنجا که تامین آرد نانوایی‌های استان به عهده شرکت غله و خدمات بازرگانی است به سراغ مدیرکل این مجموعه در استان رفتیم تا نظر او را در این خصوص جویا شویم.

مسعود بکایی با بیان اینکه این موضوع صحت دارد و به خاطر اختلاف بالای قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد ممکن است برخی نانوایی سوء استفاده کرده و سهمیه آرد خود را بفروشند اظهار کرد: در حال حاضر نیز چون قیمت‌ها اصلاح نشده در نتیجه صرفه اقتصادی برای نانوا با فروش آرد یارانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در این صورت نانوا بیش از دو برابر نسبت به پخت سود خواهد داشت گفت: البته باید بازرسان صنعت، معدن و تجارت نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند و کنترل کنند تا نانوایی‌ها تخلف نکنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با تاکید به اینکه اگر نانوایی‌ها متخلف شناسایی شدند با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد افزود: برخورد تنها منوط به جریمه نقدی نیست و در مواردی کل سهمیه نانوایی و یا به تناسب کم می‌شود و یا اصلا قطع سهمیه می‌شوند، یعنی این طور نیست که اگر تخلفی صورت گرفت تنها جریمه‌ای اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه با اداره صمت همکاری لازم را داریم و گزارش‌ تخلف‌ها نیز داده می‌شود تا برخورد لازم صورت گیرد افزود: هر دو هفته یک بار جلسات مرتبط با آرد برای انجام هماهنگی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود و مشکلی در این خصوص نیست و وظایف نیز شناخته شده تا برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان آرد سهمیه ای شرکت غله نانوایی فروش آزاد نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد

فرماندار بروجرد از جریمه ۱۷۴ میلیارد ریالی یک واحد صنعتی متخلف در این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو گزارشات واصله و بررسی میدانی گشت مستمر ستاد تنظیم بازار شهرستان از صنایع مختلف، پس از رصد و پایش شرکت‌های دریافت کننده مواد خام یارانه‌ای توسط گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی و اداره صمت، مشخص شده که این شرکت نسبت به فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی متخلف در بروجرد به علت فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد و خارج از شبکه به ۱۷۴ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: شرکت مذکور با مجوز دولتی اقدام به خرید ۱۳۲ هزار کیلوگرم مواد خام دولتی کرده و در بازار آزاد و خارج از شبکه توزیع به فروش رسانده است.

مرادی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده تخلفاتی و ارجاع به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و طی سایر مراحل قانونی، مدیرعامل شرکت مذکور به این میزان جریمه نقدی محکوم شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی