Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود شاه ولدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ تن سبزیجات برگی از مزارع سلماس تولید و علاوه بر بازار مصرف این شهرستان، به دیگر نقاط استان و شهرهای آذربایجان شرقی نیز عرضه می شود.

وی اظهار کرد: حدود چهار درصد از زمین های مستعد زراعی شهرستان سلماس به کشت انواع سبزیجات برگی و غده ای از جمله تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله، نعناع، ریحان، اسفناج، کرفس، کلم، تربچه و ترب اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کشت و برداشت سبزی به دلیل اقلیم مناسب و خاک غنی روستاهای سلماس از اوایل فروردین ماه تا پایان مهرماه انجام می شود به طوری که بخش عمده نیاز مردم استان به سبزی از طریق کشاورزان این شهرستان در حال تامین است.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس تهیه و تامین انواع بذر اصلاح شده، تامین انواع کودهای شیمیایی، برگزاری دوره های آموزشی، توصیه های فنی کارشناسان واحد زراعت و به کارگیری یک کارشناس به عنوان ناظر سبزی و صیفی برای هر کشاورز را از جمله خدمات ارائه شده به سبزی کاران از سوی این مجموعه عنوان کرد.

شاه ولدی افزود: با توجه به درآمد بالای تولید سبزی و بازار پسندی محصول کشاورزان سلماس، سطح زیر کشت انواع سبزیجات در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است.

کار کاشت، داشت و برداشت انواع سبزیجات در شهرستان سلماس برای ۵۵۰نفر به صورت مستقیم و برای حدود سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

روستای باغچه جیک در ۱۵ کیلومتری شهر سلماس عمده منطقه کشت سبزی در سلماس است که متاسفانه به رغم تولید بالا، سبزی مرغوب منطقه فاقد واحد بسته بندی سبزی بوده و جا دارد مسئولان سلماس به این مشکل روستائیان توجه داشته باشند.

سلماس در ۸۵ کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کشاورزی سلماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کشاورزی سلماس آذربایجان غربی کشاورزی سلماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری قاتل جوان ۳۷ ساله در اطراف روستای کولیجه شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صادق شکری، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک جوانی در اطراف روستای کولیجه بلافاصله کارآگاهان بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد آثار ضربه و جراحات وارده به سر جوان عامل مرگ بوده و تحقیقات میدانی و بررسی محل تردد مقتول و عملیات شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: با انجام تحقیقات میدانی از اهالی روستا و بررسی آثار و علائم به‌جای مانده از صحنه جرم متهم به قتل شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد.

شکری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در همان بازجویی‌های اولیه به قتل با ضربه چوب‌دستی به سر مقتول اعتراف و انگیزه خود را مزاحمت ناموسی مقتول برای همسرش عنوان کرد.

کد خبر 750675

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا