Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اعضای جدید شورای شهر سنندج نسبت به نگاه تبعیض‌آمیز شهرداری به مناطق کم‌‌برخوردار در مقایسه با محلات مرفه‌نشین سطح شهر انتقاداتی مطرح کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اعضای جدید شورای شهر سنندج در حالی صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند که برخی از آنان نسبت به نگاه تبعیض‌آمیز شهرداری به مناطق کم‌‌برخوردار در مقایسه با محلات مرفه‌نشین انتقاداتی داشتند و مدعی بودند که در این دوره باید اقدامات انجام شده شهری به نواحی منفصل شهری سنندج سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد میمنت‌آبادی، عضو شورای شهر سنندج در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در بحث هجرت پیامبر(ص) و هجرت امام حسین(ع) به عراق یک نقطه مشترک وجود داشته و آن اینهم که هر دو منشاء تبلیغ و نشر دین اسلام و تحول در جهان بشریت و رهایی انسان از ظلمت و تاریکی بودند.

وی با بیان اینکه در صحنه کربلا اگر پیام‌رسانان اهل‌بیت(ع) و خبرنگاران نبودند، این واقعه در تاریخ ثبت نمی‌شد، گفت: در کربلا شورانگیزترین فداکاری و ایثار تاریخ و جوش و خروش وصف‌ناپذیر انجام شده و امیدواریم مردم از این حماسه درس عبرت بگیرند.

عضو شورای شهر سنندج با ابراز خرسندی از اینکه خبرنگاران در برابر حرکات ظلم‌ستیز و اجحاف در حق مردم ایستاده‌اند، تصریح کرد: حقیقتاً انتخابات اخیر پیام بسیار بزرگی داشت و مردم با حضور و مشارکتشان ثابت کردند که خواهان تغییرات در اداره کشور و شهرهای خودشان، اجرای عدالت، رفع تبعیض، رفع سلطه بیگانگان به صورت غیرمستقیم توسط خودی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره از شورای شهر در راستای رسالت کاری و اجرای قانون اساسی و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم، افزود: نگاه شهرداری به مردم را تغییر داده و معتقدیم که شهرداری به عنوان پیشانی خدمتگزاری به مردم در عرصه فعالیت‌های نظام محسوب شده و شوراها نیز یکی از نمونه‌های مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی هستند.

میمنت‌آبادی با ذکر اینکه در این دوره اهتمام بیشتر شورا به مسائل شهرداری است، خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای آغاز به کار شورا، سرپرست شهرداری را انتخاب کرده و یکی از اعضای شورای شهر که سابقه حضور در 4 دوره شورا را داشته را به عنوان شهردار جدید انتخاب کردیم.

عضو شورای شهر سنندج «بررسی و خط‌دهی مسائل فرهنگی متناسب با اعتقادات مردم سنندج»؛ مردمان اعتقاد به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای ششمین دوره شورای شهر سنندج خواند و اظهار کرد: امیدواریم دَین خود را به نحو احسن نسبت به مردم که به ما اعتماد کردند، ادا کنیم.

نخستین وعده رئیس شورای شهر سنندج به مردم مناطق حاشیه‌نشین؛ «خدمت‌رسانی و کسب رضایتمندی» اولویت کاری‌ ما استفرایند انتخاب شهردار جدید سنندج تشریح شد/رسانه‌ها زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم‌کنند

بهروز ابراهیم‌آبادی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه تنها مرکز استانی هستیم، که شهربازی، مرکز فرهنگی هنری، فرهنگسرا و تالار فرهنگ نداریم، گفت: کارهای خوبی از لحاظ زیرساختی، راه‌آهن و فرودگاه در استان کردستان انجام شده و منکر آن نخواهیم شد اما فرودگاه‌ها خالی و باید اتفاقاتی بیفتد که در شاخص‌های مختلف در حد میانگین کشوری قرار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای جبران اعتماد از دست رفته مردم، اقدامات انجام شده در محلات مرفه‌نشین سطح شهر به سمت مناطق حاشیه‌نشین سوق پیدا کند، گفت: وضعیت کوچه و خیابان‌های نواحی منفصل شهری همچون نایسر و ننله با وضعیت محلات بالاشهر مبارک‌آباد، بلوار شبلی و شهرک سعدی قابل مقایسه نیست.

ابراهیم‌آبادی با اذعان به اینکه در ننله و حسین‌آباد سنندج با آن همه جمعیت مراکز بهداشتی و داروخانه ندارند، افزود: سپاه در ناحیه منفصل شهری نایسر این خدمات را برای مردم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ زیرساختی، برق، آب، گاز و فاضلاب در نواحی منفصل شهری بسیار افتضاح کار کرده‌اند، مدعی شد: بنده از 20، نمره 8 به متولیان امر داده و انتظار می‌رود دستورات لازم برای ارائه خدمات و نهضت آسفالت در آن مناطق راه بندازیم.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه استان کردستان 18 نماد معدنی داشته و از لحاظ کیفیت منابع‌طبیعی و معدنی رتبه سوم و از لحاظ کمی رتبه 27 کشور را دارد، خاطرنشان کرد: کل مواد معدنی استان 650 میلیون تن و قابل شناسایی بوده که تنها یک معدن در کرمان 1.2 میلیارد تن است.

وی اذعان کرد: علی‌رغم اینکه پتروشیمی در سنندج بوده اما اظهارات مالیاتی را به بوشهر و تهران برده و از ارزش افزوده این شرکت چیزی به شهرداری و مردم سنندج نمی‌رسد در حالی‌که اگر این ارزش افزوده را جذب کنیم، کمبود اعتباری نخواهیم داشت.

ابراهیم‌آبادی با یادآوری اینکه شهرداری در مضیقه مالی است، یادآور شد: امسال 640 میلیارد تومان بودجه به شهرداری سنندج اختصاص یافته که قابل جذب نیست و حدود 400 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل می‌شود در حالی‌که میزان بودجه در پتروشیمی حدود 300 میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر سنندج با طرح این سؤال که با 200 میلیارد تومان می‌توان برای یک سال چکار کرد، گفت: انتظار می‌رود امور مالیاتی سهم ارزش افزوده شهرداری را به موقع پرداخت کند تا به عنوان یک مسکن بتوانیم برخی از مشکلات شهری را رفع کنیم.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو شورای شهر سنندج میلیارد تومان منفصل شهری انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند