Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس و مشاور حوزه کسب‌وکار گفت: اگر بخواهیم راهکاری برای بهبود وضعیت کسب و کارها ارائه بدهیم بحث آنلاین (برخط) شدن و خریدوفروش غیرحضوری با استفاده از فضاهای مجازی و وب‌سایت‌ها مطرح می‌شود. مهرداد انوری در گفت‌وگو  با میزان، در خصوص تاثیر شیوع بیماری کرونا بر وضعیت کسب‌وکارها و راهکار جهت بهبود این وضعیت گفت: در یک سال و نیم اخیر با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای کسب‌وکار به وجود آمده است و اگر بخواهیم  راهکاری برای بهبود این وضعیت ارائه بدهیم بحث آنلاین(برخط) شدن و خریدوفروش غیرحضوری با استفاده از فضاهای مجازی و وب‌سایت‌ها  مطرح می‌شود، این بزرگ‌ترین ابزاری است که در دنیا برای مقابله با مشکلات پیش‌آمده برای کسب‌وکارها در اثر شیوع بیماری کرونا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با شیوع بیماری کرونا خیلی از کسب‌وکارها  به سمت فروش اینترنتی کوچ کرده‌اند اما کسب‌وکارهایی که نتوانستند  تغییر ماهیت بدهند عملاً  سودآوری آن‌ها کمتر شده است و  به سمتی می‌روند که در ۱ الی ۲ سال آینده احتمالاً  از بازار حذف خواهند شد.   انوری گفت: متأسفانه برای حمایت از کسب‌وکارها در شزایط کرونایی هیچ ساز و کار خاص و یا بودجه‌ای دیده نشد، و پرداخت تسهیلات بانکی با سود بالا هم  آن‌قدر  مؤثر نبود، به‌صورت معمول در همه دنیا با شیوع بیماری کرونا و برای حمایت از فعالان اقتصادی بخشی از حقوق پرسنل پرداخت می‌شد، و  وام بلاعوض و یا حداقل با سود صفر درصد به صاحبان آنها اعطا می‌شد.   مدرس و مشاور حوزه کسب‌وکار ادامه داد: این اتفاق در ایران نیفتاد و شاهد این هستیم که روزبه‌روز کسب‌وکارها کوچک‌تر شده و درنهایت خیلی از آن‌ها  با ورشکستگی و لاعلاجی روبرو شده‌اند.   وی افزود: این خسارات شاید در کسب و کار‌ها قابل جبران باشد، اما تبعات آن به سوی مشتریان برمی گردد به دلیل این که  کسب و کار‌ها برای تامین هزینه‌های خود مانند اجاره مکان فعالیت و دستمزد و حقوق کارکنان اقدام به افزایش بی رویه قیمتها کالاها و خدمات در بازارمی کنند، که در نهایت فشار اقتصادی بر دوش مردم وارد می‌شود.   انوری گفت: امیدوارم که با شروع فعالیت دولت جدید راه کاری ارائه شودکه نجات بخش باشد به این دلیل که آینده مبهمی  برای خیلی از کسب و کار‌ها می بینیم و هیچ رویکرد آینده نگری برای آنها با  وضعیت موجود متصور نیستیم.   مدرس و مشاور حوزه کسب و کار در خصوص ظرفیت موجود در کشور جهت اینترنتی شدن کسب‌وکارها گفت: خوشبختانه خیلی از کسب‌وکارها به سمت آنلاین و اینترنتی شدن روی آورده‌اند، و از حداکثر ظرفیت موجود استفاده کرده‌اند. اما تشخیص کمی و کیفی ظرفیت های موجود جهت اینترنتی شدن همه کسب‌وکارها نیاز به بررسی دقیق و تحقیقات گسترده دارد.   وی افزود:  متأسفانه ما به‌جای اینکه کسب‌وکارها را به سمت اینترنتی شدن هدایت و کمک بکنیم  فشار را بر روی آن‌ها بیشتر می‌کنیم، و عملاً  مشکلات  جدیدی که  برای استفاده از فضاهای مجازی پیش‌آمده است موجب ایجاد نابسامانی در حوزه کسب‌وکارها می‌شود که بازهم فشار به مشتریان و افزایش قیمت‌ها در بازار انتقال پیدا می‌کند.   انوری گفت:  امیدوارم سیاست‌های اقتصادی دولت جدید حمایت‌گرانه باشد، ما به‌شدت نیاز داریم که دست کسب‌وکارها را بگیرند تا کسانی که با یک امید و آرزوی سرمایه خود را به بازار آورده‌اند و تعداد زیادی نیروی انسانی نیز از طریق کار برای آنها ارتزاق می‌کنند، بتواند به فعالیت خود ادامه دهند.   مدرس و مشاور حوزه کسب‌وکار در پایان گفت: اگر از کسب‌وکارها چه بزرگ وجه کوچک هیچ حمایتی نشود به‌صورت زنجیره‌وار از یکدیگر ارتزاق می‌کنند، و درنهایت کوچک و کوچک‌تر می‌شوند و به‌جایی می‌رسد، که دیگر توان و رمقی برای ادامه فعالیت نداشته باشند، و به همان نسبت قدرت خرید مردم هم روز به روز کمتر خواهد شد.
  بیشتر بخوانید: جزئیات راه‌اندازی سامانه «ای - صنوف» برای ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی

 

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار اینترنت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار اینترنت شیوع بیماری کرونا کسب وکارها حوزه کسب وکار اینترنتی شدن کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد


به گزارش خبرگزاری صد و سیما، فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت