Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه حوزه‌های همکاری نهاد‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم را تشریح کرد. خبرگزاری میزان- احمد هنری شعبانی حوزه‌های مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را تشریح کرد.

وی گفت: طراحی و تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه‌های پیشگیری از جرم با جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمار، تعیین اولویت ها، شناسایی افراد در معرض خطر، تهیه تفاهم نامه‌های همکاری و ارائه گزارش قبل از وقوع جرم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله زمینه‌های این همکاری است.

هنری افزود: دادگستری‌های سراسر کشور مطابق با ماده ۵ "قانون پیشگیری از وقوع جرم" با هماهنگی معاونت پیشگیری، نهاد‌های مردمی همکار و دستگاه‌های متولی به منظور کاهش دعاوی یا جرایم، می‌توانند اقدامات متعددی انجام دهند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی بیان کرد: جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار‌های موجود در خصوص وضعیت بزهکاری در مناطق مختلف، تعیین اولویت‌های پیشگیری از جرم بر حسب شاخص‌هایی مانند: میزان پیشگیری‌پذیری، تأثیر بر تکوین سایر جرایم، فراوانی جرم و صدمات و آسیب‌های ناشی از آن، میزان حساسیت مردم و افکار عمومی از جمله این مشارکت‌ها است.

وی گفت: شناسایی افراد در معرض خطر بزهکاری و بزه دیدگی و آماج‌های پیشگیری از تکرار جرم و بزه دیدگی با تأکید بر گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان و نوجوانان، زنان و ناتوانان ذهنی و جسمی، طراحی و تدوین برنامه‌ها و مداخله‌های پیشگیرانه در سطوح استانی و شهرستانی از دیگر زمینه‌های همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه است.

سازمان‌های مردم نهاد با توجه به تخصص و نوع فعالیت‌های خود، می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه مشارکت­های مردمی قوه قضاییه به آدرس: https://mosharekat.eadl.ir وارد کنند تا پس از تایید اطلاعات آنان از طریق مراجع ذیصلاح، به صورت رسمی در اجرای برخی از برنامه‌ها با قوه قضاییه مشارکت داشته باشند.      بیشتر بخوانید:        تدوین ۷۳ برنامه عملیاتی از نحوه مشارکت نهاد‌های مردمی توسط دستگاه قضایی انتهای پیام/                           برچسب ها: پیشگیری نهادهای مردمی همکاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری نهادهای مردمی همکاری پیشگیری از وقوع جرم نهاد های مردمی قوه قضاییه مشارکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی

سخنگوی قوه قضاییه امروز پس از نماز ظهر و عصر با حضور در شبستان امام خمینی حرم شاه عبدالعظیم حسنی مستقیم به درخواست‌های مراجعان پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این دیدار مردمی که با همراهی معاون فرماندار شهرری، دادستان شهرری، رییس دادگستری شهرری، رئیس بهزیستی شهرری، شهردار شهرری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک شهرری انجام شد، به طور موردی با مراجعین گفت‌وگو و دستورات لازم برای بررسی پرونده‌های آنها صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست