Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس همچنان سبزپوش است، فرصت مناسب بازار سهام برای سرمایه گذاری، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ اس‌اندپی و داوجونز از رکورد‌های تاریخی پایین آمدند، ذخایر ارزی روسیه ۹ میلیارد دلار رشد کرد و آغاز افزایش قیمت طلا پس از ریزش سنگین را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس همچنان سبزپوش است

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۱۰۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۶۲ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد بیش از دوازده هزار واحدی همراه شده است.

فرصت مناسب بازار سهام برای سرمایه گذاری جبل عاملی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در بین سایر بازار‌ها می‌تواند فرصت مناسب تری برای سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران فراهم کند، گفت: در صورتی که اشخاص مطلع و با حداقل‌های تخصص بخواهند مستقیم وارد بازار سرمایه شوند، با انتخاب شرکت‌های درست می‌توانند بازده مناسبی از این بازار کسب کنند. به گفته وی، سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار، باید گزارش ماهانه شرکت‌ها، صورت‌های مالی فصلی را با دقت زیادی مدنظر قرار دهند تا بتوانند سهام ارزنده‌ای را برای سرمایه گذاری انتخاب و بازدهی قابل توجهی از این بازار کسب کنند. جبل عاملی با بیان اینکه اکنون و با توجه به وضعیت فعلی معاملات بورس وزن تحلیل در بازار بیشتر خواهد شد، افزود: سهامداران باید سهامی را که از پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند انتخاب و در نهایت اقدام به اصلاح سبد سهام خود کنند. این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نرخ گذاری‌های دستوری در سال‌های گذشته منجر به کاهش حاشیه سود بسیاری از شرکت‌ها شده است، گفت: سود تعداد زیادی از شرکت‌ها در صورت آزادسازی قیمت‌ها در بازار، اما با رعایت حقوق مصرف کننده و در نظر گرفتن معیشت مردم می‌تواند با رشد همراه شود و به مراتب روند بازار به مرحله معقول تری از روند کنونی برسد. وی با بیان اینکه هدف اصلی بازار سرمایه، کشف قیمت واقعی کالا‌ها در این بازار است، افزود: تنها شرکت‌هایی باید در این بازار معامله شوند که نرخ گذاری دستوری بر آن‌ها تحمیل نمی‌شود، در غیر این صورت اصلی‌ترین کارکرد این بازار که ایجاد شفافیت در قیمت و معاملات است با اختلال همراه خواهد شد. /ایرنا ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۸۰۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۳ درصد معادل ۱۱۱ هزار ۴۰۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۸۰ تومان رسیده است.

جزئیات عرضه اولیه فردا

فردا سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد مدیریت در بازار فرابورس عرضه می شود؛ بنابراین، ۲۲۵ میلیون برگه سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام این شرکت در بازار فرابورس عرضه خواهد شد. تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز چهارشنبه ۲۱۰ میلیون برگه سهم است و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۴۲۰ سهم خواهد بود. دامنه قیمتی مدیریت در ثبت سفارش نیز بین ۴۵۶۶ ریال تا  ۵۰۲۳ ریال است. بر این اساس حداکثر نقدینگی موردنیاز برای این عرضه اولیه ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود.

سیگنال مسی به سهام شرکت‌های فوتبالی فرانسه

رویترز: در پی جدی‌تر شدن ورود لیونل مسی، بازیکن سابق باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا به باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه، سهام شرکت‌های فوتبالی در این کشور در معاملات امروز رشد کرد؛ برای نمونه، سهام باشگاه المپیک لیون ۰.۹ درصد رشد کرد و سهام شرکت تلویزیونی TF۱ هم ۱.۳ درصد بالا رفت. شرکت وی وندی هم که مالک کانال پلاس در فرانسه است، امروز رشد سهام را تجربه کرد. انتظار می‌رود ورود مسی به فوتبال فرانسه، تأثیر مثبتی بر تمام شرکت‌های فعال در این زمینه در بازار سهام این کشور بگذارد. روز گذشته بود که لیونل مسی تایید کرد، در حال مذاکره با باشگاه پاری سن ژرمن برای حضور در این باشگاه فرانسوی است. اخیرا لیونل مسی پس از سال‌ها اعلام کرده که مجبور است از باشگاه بارسلونای اسپانیا جدا شود.

اس‌اندپی و داوجونز از رکوردهای تاریخی پایین آمدند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شاخص‌های سهام میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی آمریکا که روز جمعه به رکوردهای تاریخی دست یافته بودند، در معاملات دیشب آمریکا (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر نگرانی از کند شدن مجدد رشد اقتصادی جهان به علت تشدید شیوع کرونای دلتا، افت کردند. از سوی دیگر، سقوط قیمت‌های نفت باعث شد، سهام انرژی آمریکا پایین بیایند. سهام شرکت اکسون موبیل ۱.۲ درصد و سهام شورن ۱.۷ درصد سقوط کردند، در حالی که سهام شرکت دایموندبک انرژی ۳.۵ درصد پایین آمد. میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۶.۶۶ درصد افت کرد و به ۳۵,۱۰۱.۸۵ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۱ درصد افت از رکورد تاریخی خود پایین آمد و در ۴,۴۳۲.۳۵ واحد بسته شد. در همین زمان با جهش ۲.۱ درصدی سهام تسلا به دنبال انتشار گزارش عملکرد این شرکت، شاخص نزدک ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به ۱۴,۸۶۰.۱۸ واحد رسید. سهام آمریکا در معاملات روز جمعه تحت تأثیر گزارش قدرتمند اشتغال ماهانه این کشور رکوردشکنی کرده بودند، ولی گسترش جهانی گونه دلتای کرونا، نگرانی‌های تازه‌ای برای بازارها به وجود آورده است.

ذخایر ارزی روسیه ۹ میلیارد دلار رشد کرد

طبق جدیدترین گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی و طلای این کشور در ماه گذشته بیش از ۱.۵ درصد جهش کرده و به ۶۰۱ میلیارد دلار رسیده است. میزان ذخایر ارزی و طلای روسی در این ماه از نظر پولی ۹.۲۵۸ میلیارد دلار افزایش یافته است. در یکم جولای، ذخایر ارزی و طلای روسیه به ۵۹۱.۷ میلیارد دلار رسیده بود. ماه گذشته میزان ذخایر ارزی روسیه بیش از یک درصد رشد کرد و به ۴۶۶.۱ میلیارد دلار رسید، در حالی که میزان ذخایر طلای این کشور ۳.۴ درصد جهش کرد و به ۱۳۰.۴ میلیارد دلار رسید. سال گذشته میزان ذخایر ارز و طلای روسیه ۷.۵ درصد جهش کرد و تا ۱ ژانویه ۲۰۲۱ به ۵۹۵.۸ میلیارد دلار رسید. در پایان ماه می، میزان این ذخایر به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید و رقم ۶۰۵.۹ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

معامله گران سکه گیج شدند

دیروز افزایش قیمت دلار موجب شد سکه امامی‌۱۰ هزار تومان رشد را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان برسد. رشد قیمت سکه نسبت به دلار چندان قابل قیاس نبود، ولی نشان داد که فلز گران‌بهای داخلی بیشتر از نوسانات اونس طلا، جابجایی‌های قیمت دلار را جدی می‌گیرد. کاهش اونس طلا دیروز برای بازار سکه تنها نقش ضربه‌گیری در مسیر افزایش را ایفا کرد و اجازه نداد که فلز گران‌بهای داخلی با همان سرعتی رشد کند که دلار افزایش یافته بود. در واقع رشد ۸ دهم درصدی دلار در بازار سکه زمینه‌ساز افزایشی بیشتر از یک دهم درصد نشد.

برخی معامله‌گران اعتقاد داشتند که شرایط بازار اونس طلا، معامله‌گران بازار داخلی را گیج کرده بود. اونس طلا دیروز یک‌اره در شروع بازار به زیر مرز هزار و ۷۰۰ دلار ریخت؛ هر چند در ادامه روز، طلا تا حدی خود را احیا کرد، باز هم بازیگران بازار داخلی احتیاط را کنار نگذاشتند. بخشی از بازیگران سکه عنوان می‌کردند تا زمانی که طلا زیر مرز هزار و ۷۵۰ دلار قرار دارد، احتمال نزول بیشتر بازار زیاد خواهد بود. /دنیای اقتصاد

تورم چین: تنها یک درصد!

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم چین در دوازده ماه منتهی به جولای به مثبت ۱.۰ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از  تورم ماه قبل و  ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۶.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده چهار ماه اخیر در چین بوده است. مواد غذایی با تورم منفی ۳.۷ درصدی و مراقبت های درمانی با تورم ۰.۴ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۲.۷ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۰.۸ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد بیشتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۱ معادل ۴.۹۵ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در این ماه به ۰.۳ درصد رسیده است که  ۰.۷ درصد بیشتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می رود. با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور گفته که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت؛ هر چند به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.  

آغاز افزایش قیمت طلا پس از ریزش سنگین

قیمت طلا پس از این که روز گذشته به پایین ترین حد چهار ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر توقف صعود دلار، اندکی بالا رفت. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت از ۳۱ مارس بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۶ دلار و ۶۰ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش، در ۱۷۲۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است. گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا ـ که هفته گذشته منتشر شد ـ انتظارات برای متمایل شدن بانک مرکزی آمریکا به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخ های بهره را تقویت کرده است.

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت که روز گذشته به پایین ترین رکورد سه هفته اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت؛ اما رشد قیمتها به دلیل نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر آن بر تقاضا احتمالا محدود خواهد بود. بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۲.۳ درصد سقوط کرده بود. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشت.

دلار در بازار جهانی بالا رفت

دلار معاملات هفتگی را صعودی آغاز کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۹۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۸ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی بورس دلار روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی برای سرمایه گذاری میلیارد دلار رسید بازار سرمایه بهای معاملات درصد افزایش میزان ذخایر معامله گران هزار تومان ذخایر ارزی بازار سهام سهام عدالت روز گذشته سهام شرکت اس اندپی تورم چین اونس طلا نرخ تورم ۰ ۱ درصد شرکت ها ۲ درصد ۳ درصد ۵ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات انجام شده در بازار روز جاری نهایتا با رشد 650 واحدی کار را تمام کار البته که بازار در نیمه اول در مسیر نسبتا صعودی قرار داشت اما این روند ضعیف دوامی نداشت و در نیمه دوم مسیر نزولی را انتخاب کرد تا بازار عملا تغییر خاصی را به چشم نبیند.

بازار توان و قدرت رشد را ندارد از طرفی هم کاسه منفی شدن و افت خود را لبریز کرده است.

شاید اگر زیرساخت لازم برای دو طرف کردن بازار سرمایه هرچه زودتر فراهم می‌شد شاهد بهبود روند و ارزش معاملات در بازار سرمایه بودیم و بازار سرمایه همچنان جذابیت خود را برای سرمایه گذاری داشت.

این در حالی است که بازارهای موازی با بازار سرمایه از قابلیت دو طرف بودن استفاده می‌کنند و علاقمندان و معامله‌گران بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

قادر معصومی مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس اظهار داشته است که تا زمانی که شرایط بازار سرمایه مساعد نشود عرضه‌ای صورت نخواهد گرفت. این در حالی است که کمی قبل تر از پایان سال 1402 عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه متوقف شده است. البته بازهم فعالان بازار انتظار داشتند که این عرضه ها از ابتدای سال 1402 متوقف شود اما با اصرار رییس سازمان بورس هفته یک عرضه در سال گذشته به بازار وارد شد و این موضوع مورد انتقاد خیلی از فعالان این حوزه بوده است.

قادر معصومی در این خصوص این مطلب را  اضافه کرده است که باید بازار کشش کافی برای عرضه‌ها اولیه را داشته باشد و نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شود تا IPO‌ها از سر گرفته شوند.

اما پای وزارت خارجه به تعطیلی پایان هفته‌ای باز شد و وزارت امور خارجه در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌ خصوصی با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافقت کرد. این وزارتخانه در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور هم تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌ است!

وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم اعلام کرده است که امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم. او گفته ما به ظرفیت تولید 5 هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود 20 درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است. در بحث واردات خودرو ، قصد داریم تعادل بهتری در تامین تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود بیاوریم و اخبار خیلی خوبی در این زمینه داریم. تاکسی‌های برقی را واردات کرده‌ایم و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و بخرند.

این در حالی است که به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد ارقام خودروهای دپو شده در گمرکات کشور از زبان مسئولان امر کاملا در تضاد با هم است.

دنیای اقتصاد این طور نوشته که طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است. بطوریکه وزیر صمت خودروهای متوقف مانده در گمرکات را 50 هزار دستگاه اعلام کرده این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده است. با این حال احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

با توجه به رشد مس در بازارهای جهانی این انتظار برای افزایش قیمت فملی در بازار روز جای وجود داشت تا این نماد بتواند تاثیر خوبی را روی شاخص کل نیز قرار دهد . فملی امروز به تنهایی بیش از 2900 واحدی شاخص کل را مثبت کرد اما نمادهای دیگر اجازه رشد شاخص کل را نداند و مسیر شاخص کل صعودی نشد.

از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

معافیت مالیات عایدی بر سرمایه در بازار بورس هم به همراه افزایش قیمت دلار نیما می تواند از دیگر عواملی باشد که بازار برای صعود شاخص کل روی آنها حساب باز می‌کند و یا حداقل به این موارد در تحلیل های خود وزن بیشتری خواهد داد.

منبع:‌ اکو ایران

tags # بورس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند