Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با سلیمان کنه سفیر اکردیته بورکینافاسو در ایران دیدار و پیرامون مسائلی همچون جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

* آماده گسترش سطح همکاریهای علمی فرهنگی هستیم 

سلیمان کنه نماینده ویژه رئیس جمهور بورکینافاسو در این دیدار گفت: من خیلی خوشحالم در جمع شما هستم، در دانشگاهی با مذاهب متنوع اسلامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: علاقه دارم بیشتر دانشجویان بورکینافاسو در این دانشگاه حضور داشته باشند و ما تمایل داریم همکاری بین اساتید دو کشور گسترش یابد‌. 

سفیر اکردیته بورکینافاسو در تهران ادامه داد: من به وزارت خارجه ایران اعلام کردم که آماده گسترش سطح همکاریهای علمی فرهنگی هستیم. 

*  آمادگی داریم دانشجویان بورکینافاسو را در دانشگاه مذاهب اسلامی بپذیریم 

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ایران دارای ظرفیت بالای فرهنگی، آموزشی و اقتصادی است و مناسب است روابط ایران بورکینافاسو گسترش یابد. 

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم دانشجویان بورکینافاسو را در دانشگاه مذاهب اسلامی بپذیریم و در دوره جدید ریاست جمهوری توجه و اهتمام بیشتری به آفریقا خواهیم داشت‌. 

حسینی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی بر اساس آیه شریفه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بنا نهاده شده است و ما میزبان دانشجویان کشورهای اسلامی با مذاهب مختلف اسلامی هستیم. 

گفتنی است، اعزام دانشجویان بورکینافاسو به ایران جهت تحصیل در دانشگاه مذاهب و تاکید بر تقویت ‌و گسترش همکاریهای علمی و فرهنگی دوجانبه از محورهای مهم دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با سفیر بورکینافاسو بود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه رئیس جمهور آفریقا دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاه مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد