Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:02:37 GMT

سیل، رنج یمنی‌ها را تشدید کرده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۷۴۵۷

سیل، رنج یمنی‌ها را تشدید کرده است

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که بارندگی های سیل آسا و سیلاب زندگی دست کم ۲۸ هزار نفر از مردم یمن را تحت تأثیر قرار داده است در حالی که این کشور در آستانه ورود موج سوم شیوع ویروس کووید- ۱۹  قرار دارد.

 مرکز هواشناسی یمن ناپایداری وضعیت جوی و باران با شدت بیشتر را در تعدادی از استانهای یمن طی ساعات آینده پیش بینی کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز اعلام کرد که انتظار می رود بارش های متوسط ​​تا شدید در ارتفاعات کوهستانی از صعده در شمال تا تعز و لهج در جنوب و گسترش آن در بخش هایی از فلات داخلی در  استان های ابین ، شبوه ، البیضا ، حضرموت و المهره به وقوع بپیوندد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که شرکای امور بشردوستانه ما در این زمینه ارزیابی ها و ارائه کمک  از جمله سرپناه ، غذا و مراقبت های بهداشتی را انجام می دهند.

دوجاریک علاوه بر سیل به افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت که بیم آن می رود که این کشور وارد موج سوم شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۳۱۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است به این معنی که تنها ۱ درصد از مردم اولین دُز خود را دریافت کرده اند.

در همین حال بیش از نیمی از یمنی ها با بحران ناامنی غذایی روبرو هستند و پنج میلیون نفر تنها یک قدم تا قحطی فاصله دارند.

استفان دوجاریک توضیح داد که طرح پاسخگویی بشردوستانه در یمن در حال حاضر ۴۷ درصد بودجه دارد و ۱.۸۲ میلیارد دلار از ۳.۸۵ میلیارد دلار درخواستی دریافت شده است  اما بیشتر این کمک ها در ماه سپتامبر به پایان می رسد.

وی اظهار داشت که برای ادامه ارسال کمک های نجات بخش به افرادی که به آن نیاز دارند به بودجه اضافی فوری نیاز است.

دوجاریک افزود: برخی از سازمان ها به دلیل محدودیت بودجه ممکن است مجبور شوند برنامه های خود را از سپتامبر ۲۰۲۱ به بعد از جمله در زمینه آب ، بهداشت ، سرپناه و سایر بخش ها کاهش دهند که نتایج فاجعه باری برای میلیون ها نفر خواهد داشت.

به گفته مسئول دفتر هماهنگی امور بشردوستانه  در سال ۲۰۲۱ یمن در معرض خطر بزرگی قرار دارد که ممکن است با بحران عمیق تری روبرو شود و ده ها هزار نفر در شرایط قحطی مانند زندگی کنند.

بیش از ۲۰.۱ میلیون نفر در کشور یمن به دلیل عوامل متعددی از جمله تشدید خصومت ها، بحران اقتصادی، کاهش بودجه، کمبود شدید منابع مالی بشردوستانه و شیوع کرونا به کمک های مختلفی از سوی نهادهای بشردوستانه احتیاج دارند. این در حالی است که سوء تغذیه حاد کودکان زیر پنج سال به سطح بی سابقه ای رسیده است.

وی تاکید کرد که بحران سوخت طولانی مدت که از اواسط سال ۲۰۲۰ به ویژه در شمال این کشور آغاز شده است همچنان بر معیشت مردم از جمله قیمت مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی تاثیر منفی می گذارد.

برچسب‌ها جنگ سازمان ملل متحد یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ سازمان ملل متحد یمن جنگ سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

به گزارش تسنیم، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند.

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که نیرو‌های مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی «CYCLADES» با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

هواپیما‌های جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صد‌ها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان