Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسن رنجبرعسکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار  داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) در هشت سال گذشته با سه مدیر اداره شد و برنامه‌ریزی‌های در این دانشگاه انجام شد که اگر روزی درب دانشگاه بسته شد و نبود آن برای شهرستان احساس شد، نشان می‌دهد دانشگاه در مسیر واقعی خود حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از دانشگاه‌های پژوهش‌محور یاد کرد و افزود: سالیان سال است که دانشگاه‌ها از جمله این دانشگاه، جامعه‌محوربودن را تجربه کردند تا بتوانند مشکلات و نیازهای جامعه را شناسایی و در رفع آن تلاش کنند.

وی از راه‌اندازی مرکز کارآفرینی دانشگاه و اخذ مجوز مرکز رشد دانشگاه یاد کرد و عنوان داشت: مرکز رشد صاحبان فکر و ایده را پشتیبانی می‌کند که خروجی این افکار به درد جامعه بخورد و با حمایت از شرکت‌ها محصول شرکت‌ها که تولید شد به پارک‌های علم و فن‌آوری هدایت می‌شود تا محصول اصلی را به بیرون انتقال دهند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ شرکت در مرکز رشد دانشگاه مستقر است که محصولات آن مرحله پیشرو و رشد را طی کرده و وارد پارک می‌شوند تعدادی از این شرکت‌ها در بحث کرونا به‌خوبی خود را به جامعه نشان دادند و الکل مورد نیاز را تأمین کردند و در منطقه ویژه اقتصادی کارخانه تولید الکل راه‌اندازی خواهد شد که الکل مورد نیاز شرکت مس را تأمین کند.

رنجبرعسکری خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه مس و دانشگاه صنعتی شریف ارتباط خوبی ایجاد شد که موجب شد خیلی از پروژه‌های مس با همکاری هرسه از متخصصان مس و امکانات و اساتید دانشگاه صنعتی انجام شود که نشان دهنده عزم دانشگاه برای حل نیازهای جامعه است.

وی ابراز کرد: مرکز نوآوری  دانشگاه راه‌اندازی شده و در حال حاضر  فعال است و تاکنون رویدادهایی را برگزار کردند که امیدواریم قدم‌های مثبت بیشتری هم برداریم؛ همچنین اولین مرکز شتاب‌دهنده دانشگاه را هم راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به قول رئیس جمهور در خصوص پارک علم و فن‌آوری تصریح کرد:  فعلا به‌دلیل اینکه هر استان می‌تواند یک پارک داشته باشد، برای مجوز با مشکل مواجه شدیم؛ اما مجوز پردیس علم و فن‌آوری را توانستیم ورود کنیم و کارهایی در این زمینه جلو ببریم.

وی گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران را سال ۹۷ در دانشگاه ایجاد کردیم که یکی از استان‌هایی که این صندوق ایجاد نشد استان کرمان بود که نیازهای سرمایه‌ای داشت و دانشگاه با همکاری پارک علم و فن‌آوری کرمان متقبل شد ۵۰ درصد سرمایه را بگذارد و بخش خصوصی هم وارد شد که درصد زیادی از سهام بخش خصوصی از شرکت‌های رفسنجانی است که نقش بسزای رفسنجان در ایجاد این صندوق را می‌رساند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بیان کرد: این دانشگاه معین منطقه خنامان است که تعدادی از زمین‌های این منطقه را زیر کشت زعفران بردیم و راه‌اندازی گلخانه در این زمینه اقدام دیگری بود و از سال گذشته زمین‌ها را به خود اهالی واگذار کردیم اما از نظر مباحث کارشناسی توسط استاد برومندنیا کشاورزان حمایت می‌شوند همچنین در منطقه سرچشمه هم کشت گل محمدی  انجام می‌شود.

وی از برگزاری آزمون‌ها ازجمله کنکور ارشد در دانشگاه ولیعصر(عج) یاد کرد و توضیح  داد: سال جاری ۱۲ آزمون مختلف اعم از کنکور، ارشد ناپیوسته، نظام مهندسی، وکالت و...در شهرستان رفسنجان برگزار کردیم که بیش از ۱۰ هزار داوطلب در این آزمون‌ها شرکت کردند.

رنجبرعسکری در ادامه با اشاره به چاپ کتاب زندگینامه شهدای دانشجوی رفسنجان گفت: به‌زودی این کار انجام خواهد شد، همچنین در خصوص چاپ کتاب شهید وجدانی اولین خلبان شهید ایران که اهل رفسنجان است، دانشگاه شروع کرده و این کتاب چاپ و تدوین خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال در برگزاری آزمون سراسری، دانشگاه ولیعصر (عج) با شرایطی که ایجاد کرد، رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:  دانشگاه از سال ۷۰ تاسیس شده  و در حال حاضر در ۱۰۶ رشته گرایش دانشجو جذب می‌کنیم  که ۳۲ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد پیوسته حقوق، ۵۵ رشته ارشد ناپیوسته و ۲۰ رشته گرایش در مقطع دکتری داریم و ۷ هزار دانشجو در حال تحصیل داریم که ۸۰ درصد در مقطع کارشناسی و بیش از  ۲۰ درصد تحصیلات تکمیلی هستند.

وی اضافه کرد:  ۱۵۰ هزار متر مربع ساختمان‌سازی شده که خیلی از پروژه‌ها سال گذشته افتتاح شد، حدود ۱۲ هزار متر مربع پروژه داریم که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارند، یکی از پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح خواهد شد و خوابگاه شمسی و فاز ۳ دانشگاه علوم پایه به متراژ ۷ هزارمتر مربع و خوابگاه صبوری مانده که به‌دلیل مشکلاتی که با پیمانکاران داشتیم به انجام نرسیده است.

وی به کسب رتبه‌های متعدد دانشگاه بر اساس شاخص‌های معیار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و از کسب ۱۲ سهمیه المپیاد، کسب رتبه‌های فرهنگی، کسب رتبه برتر مدیریت محیط سبز و... خبر داد.

وی همچنین از راه‌اندازی نیروگاه‌های ۳۵ و ۵۰ کیلوات با استفاده از پنل‌های با بازدهی بالا در دانشگاه نیز یاد کرد.

میردهقان معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه ولیعصر(عج) هم در این جلسه از برگزاری دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این کنگره هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که میزبانی دوازدهمین آن بر عهده رفسنجان گذاشته شده و ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: داوری‌ها انجام شده و کنگره در تاریخ ۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ با حضور ۴۵۰ شرکت‌کننده به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانش رفسنجان مس دانشگاه ولیعصر علم و فن آوری راه اندازی خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد