Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: به وزارت راه و شهرسازی گفتم که این سامانه و نحوه استفاده از آن را در تلویزیون و کانال‌ها آموزش دهید تا مردم مطلع شوند و بتوانند ثبت نام کند، اما متاسفانه به توصیه ما عمل نکردند. گروه راه و مسکن بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران‌ املاک کشور، در گفتگو با بازارنیوز به بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن پرداخت و اظهار کرد: وضعیت در این دولت از حد گلایه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه می‌دانند آخوندی که پنج سال قول داده بود که مسکن اجتماعی را بسازد، نساخت و بعد از او، اسلامی آمد مسکن ملی را مطرح کرد که آن هم در سال ۱۴۰۱ ثمر می‌دهد و بالاخره کم کاری در عرضه مسکن را این وزارتخانه به معنای واقعی نمایان است.

وی افزود: برخی افراد آمار‌های غلط می‌دهند، مثلا می‌گویند مشاورین املاک را از روند معاملات حذف کنیم، قیمت مسکن پاین می‌آید. البته در حال حاضر مجلس به دنبال یک طرح خوبی است که می‌خواهد  وزارت راه را از وزارت مسکن جدا کند. اگر این کار انجام شود، ظرف دو سال آینده می‌توانیم ۵ میلیون کسری خانه را جبران کنیم و مسکن متعادل شود.

خسروی در خصوص وام ودیعه مسکن که پس از شیوع کرونا توسط دولت پرداخت شد، اظهار کرد: هر تسهیلاتی را که دولت بدهد، موثر است. ممکن است کافی نباشد، اما به هر جهت اثرات خود را دارد. البته این نوع کار‌ها صرفا وعده و وعید است. ما اول از همه باید بودجه را برای پرداخت تسهیلات تامین کنیم و بعد تصمیم بگیریم. کرونا که دست ما نبوده و همه دنیا را فراگرفته است.

وی افزود: مستاجر وام می‌گیرد که خانه‌ای رهن یا اجاره کند، باید کارمزد وام را هم بدهد. اگر تسهیلاتی می‌خواهند بدهند باید بدون کارمزد باشد. وقتی ویروس آمده باید دولت به نفع مردم کار کند، نه این که ویروس منبع درآمد دولت باشد. به هر جهت اشتباهاتی بوده که انجام شده است الان امیدوارم که دولت جدیدی که برسرکار آمده حداقل همه باهم در جهت رفع مشکل هم‌راستا باشیم.

رییس اتحادیه مشاوران‌ املاک کشور، با اشاره به نقش مهم مجلس در زمینه مسکن، اظهار کرد: قانون‌گذار باید مشکل را بررسی کند و تولید قانون کند، یعنی اگر می‌داند مثلا  امروز ترافیک سنگین است، به اداره راهنمایی و رانندگی ایراد نگیرد. اگر در بخش مسکن، مشاورین املاک مشکل دارند، قانون‌گذار باید تولید قانون کند. قانون صنفی موجود برای مشاورین املاک بسیار ضعیف است.

خسروی در ارتباط با تاثیر مالیات بر خانه‌های خالی بر بازار مسکن، تصریح کرد:  بسیاری از این واحد‌های خالی برای مردم عادی نیستند. یک انسان عادی که اگر با نخوردن و نپوشیدن توانسته یکی دو واحد مسکونی بخرد که اجاره دهد تا کمک خرجش شود، خانه خود را خالی نمی‌گذارد. خانه‌های خالی مربوط به ارگان‌ها و بانک هاست. آن‌ها قبلا اقدام به ساخت و ساز کرده اند. می‌شد این ساخت و ساز‌ها را به بخش خصوصی دا.. الان بانک‌ها خانه‌ها را می‌سازند و کنار می‌گذارند تا قیمت بالاتر برود. اگر جلوی این بخش دولتی گرفته نشود، مشکل ما حل نمی‌شود. بخش خصوصی را می‌شود کنترل کرد، اما بخش دولتی را خیر.


رییس اتحادیه مشاوران‌ املاک کشور درباره سامانه املاک و اسکان و غیرفعال بودن سایت ثبت اطلاعات در آن، اظهار کرد: من به محمودزاده (معاون وزیر راه و شهرسازی) هم پیام دادم که این موضوع باید خیلی سهل و آسان در اختیار مردم باشد. وقتی وارد سایت می‌شویم به مشکلات نرم افزاری برخورد می‌کنیم و همه افراد جامعه هم که سواد آی‌تی ندارند.

خسروی در پایان تاکید کرد: به وزارت راه و شهرسازی هم گفتم که این سامانه و نحوه استفاده از آن را در تلویزیون و کانال‌ها آموزش دهید تا مردم مطلع شوند و بتوانند ثبت نام کند. بالاخره هزینه‌ای شده و این سامانه روی کار آمده، اما متاسفانه به توصیه ما عمل نکردند.

پایان پیام// برچسب ها: وزارت راه و شهرسازی ، مسکن ، سامانه املاک و اسکان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OuI

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن سامانه املاک و اسکان راه و شهرسازی املاک کشور وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳