Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:03:36 GMT

حسینیه کتاب در خراسان رضوی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۷۷۲۲

حسینیه کتاب در خراسان رضوی گشایش یافت

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد روز سه شنبه در آیین آغاز به کار حسینیه کتاب در مشهد، اظهار داشت: ضعف فرهنگی از معضلات کنونی جامعه است، شهر از لحاظ اجتماعی نیاز مبرمی به رشد فرهنگی، درک و آگاهی دارد و این مهم با همکاری و همیاری دستگاه هایی همچون اداره کل کتابخانه های عمومی استان محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حسن منصوریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: این شرایط خاص باعث عدم برگزاری مراسم عزاداری به صورت حضوری شده است، اما مهم این است که بتوانیم راهی برای اقامه عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) پیدا کنیم، در واقع همانطور که شیوه زندگی مردم با وجود کرونا تغییر کرد، باید شیوه های عزاداری را نیز تغییر دهیم.
وی اضافه کرد: این تغییر شیوه به کمک ایده پردازی و کار خلاقانه یک دستگاه فرهنگی و مدیری خوش ذوق در قالب طرح حسینیه کتاب طراحی و عملیاتی شده است و امیدوارم با حمایت از این گونه ایده ها، بتوانیم به عنوان خادمان حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس، به واقع به ساحت اهل بیت(ع) ادای دین کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز گفت: این مراسم اعلام آغاز به کار محفل عاشورایی کتابداران و همچنین آغاز دومین سال برنامه های حسینیه کتاب است و امیدواریم با یاری خداوند این حسینیه به همت هیات کتابداران عزادار و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان باشکوه تر و موثرتر از سال پیش برگزار شود و افراد بیشتری از برنامه های بصیرتی و معرفتی این حسینیه برخوردار شوند.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: هدف ما از انتخاب شعار "یاحسین (ع)، زیر علمت کتاب می خوانم" این است که بتوانیم به پشتوانه این ایام، با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زیر علم حضرت سیدالشهدا(ع)، برنامه هایی اجرا کنیم که مورد رضای پروردگار عالم و مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: باید خادمی امام حسین (ع) را از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسعه دهیم.
برنامه های تولیدی حسینیه کتاب در دهه اول محرم ۱۴۴۳ هر شب ساعت ۲۱ از طریق پلتفرم اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به نشانی https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadpl  پخش می شود که بخش هایی از این برنامه نیز توسط برنامه هفت اقلیم، رادیو فرهنگ در ساعت ۲۰:۳۰ هر شب پخش خواهد شد.

برچسب‌ها مشهد ماه محرم اداره کل کتابخانه‌ های عمومی خراسان رضوی شهر مشهد کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ماه محرم اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مشهد ماه محرم اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شهر مشهد کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخانه های عمومی اداره کل کتابخانه حسینیه کتاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر