Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@04:46:05 GMT

هدف قرار گرفتن ۲۷ دکل برق ظرف کمتر از یک هفته در عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۰۶۱

هدف قرار گرفتن ۲۷ دکل برق ظرف کمتر از یک هفته در عراق

منابع عراقی از شدت حملات به دکل‌های برق در اوج گرمای شدید تابستان از سوی تروریست‌ها خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز، منابع عراقی اعلام کردند که  27 دکل برق در نینوا، کرکوک و صلاح الدین در کمتر از یک هفته در معرض حمله و انفجار قرار گرفته و تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر شرکت برق شمال عراق از تخریب هفت دکل انتقال برق خبر داد و در این باره به حمله جدید به خط انتقال برق 400 کیلوواتی کرکوک به بیجی در استان کرکوک اشاره کرد. 

در بیانیه این شرکت آمده است: به نظر می‌رسد که هدف قرار دادن خطوط انتقال برق و انفجار دکل‌های برق شکل گسترده و بیشتری به خود گرفته است به طوری که گروه‌های خرابکار اقدام به هدف قرار دادن دکل‌های انتقال برق در مناطق شمالی عراق می‌کنند تا آنرا از مدار سراسری خارج سازند.

این شرکت بیان کرد: خط انتقال برق کرکوک به بیجی با بمب هدف قرار گرفت که به تخریب هفت دکل منجر شد و خساراتی وارد شد و سیم‌ها قطع و این خط به ویژه در ناحیه «الریاض» در استان کرکوک از مدار خارج شد.

در این بیانیه از علم کردن پنج دکل که اخیرا در «الشرقاط» صلاح الدین هدف قرار گرفته بود، خبر داده شده است.

شرکت برق شمال عراق از تلاش مضاعف کادر مهندسی و فنی در برابر این حمله سخت تروریست‌ها و به مدار برگردان خطوط انتقال براق خبر داده و بیان کرد: کادر مهندسی و فنی با مشکلات زیادی در مسیر علم کردن دکل‌ها روبرو هستند که از جمله آنها می‌توان به بمب هایی که در مسیر حرکت آنها کار گذاشته می شود و نیز انتقال ادوات سنگین و دمای هوای بالا و کار زیر آفتاب، اشاره کرد.

شرکت برق شمال عراق در بیانیه خود تاکید کرده است که این مشکلات خللی در عزم پرسنل مهندسی و فنی ایجاد نکرده است و آنها تا پاسی از شب به تعمیر آنچه تروریست‌ها هدف حمله قرار می‌دهند، می‌پردازند.

از سوی دیگر صابرین نیوز از قطع برق فرودگاه بین المللی بغداد در شب گذشته خبر داد و اعلام کرد که علت آن مشخص نشده است.

یادآور می‌شود که حمله به دکل های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت‌های زیادی برجای می‌گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می‌شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند فصلی که دمای هوا در آن به 50 درجه سانتیگراد می‌رسد.

معمولا حمله به دکل‌ های فشار قوی انجام می‌شود که برق را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می‌دهند.

مقامات عراق تاکید دارند که گروه تروریستی داعش پشت این حملات است.

اخیرا از ارتش، پلیس، حشد شعبی و حشد العشائری برای تامین امنیت خطوط انتقال برق و جلوگیری از حمله به آن تشکیل شده است.

چندی قبل کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد: «دلایل محکم و محکمه‌پسندی» درباره دست داشتن دستگاه اطلاعاتی عربستان در تخریب دکل‌های انتقال برق در عراق در اختیار دارند. روند تحقیقات و همچنین مقامات عراقی در معرض فشار سنگینی قرار خواهند گرفت تا عامل اصلی این خرابکاری‌ها اعلام نشود.

گردان‌های حزب‌الله با بیان اینکه عربستان با تخریب سیستم برق عراق در تلاش برای ایجاد آشوب و فعال کردن عناصر گروه تروریستی داعش است، اظهار داشت: ریاض در تلاش است تا خود را به عنوان نجات‌دهنده وضعیت کنونی عراق نشان دهد و چهره جنایتکارانه خود را نزد مردم عراق بهبود بخشد.

آتش سوزی گسترده در داخل دانشگاهی در بغداد

اداره دفاع شهری بغداد از آتش سوزی در داخل دانشگاه فناوری بغداد خبر داد و که در پی این حادثه 10 تیم آتش نشانی به محل اعزام شده‌اند تا آتش را مهار کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال برق هدف قرار دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد

آفتاب‌‌نیوز :

مقاومت عراق در نخستین بیانیه خود اعلام کرد یک «هدف حیاتی» در بئر السبع واقع در اراضی اشغالی را هدف حمله قرار داده است.

طبق این بیانیه این حمله با موشک کروز صورت گرفته است. مقاومت عراق تأکید کرده تخریب مقر‌های دشمن ادامه خواهد داشت.

همزمان کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به گروه‌های مقاومت در عراق نیز به نقل از برخی منابع مدعی شده مقاومت اسلامی عراق مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو را که متعلق به موساد است هدف قرار داده است.

منابع رسمی اظهارنظری درباره این ادعا مطرح نکرده‌اند.

مقاومت عراق پس از آن در دومین بیانیه خود گفت که به یک «هدف حیاتی» در بحرالمیت حمله کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم